Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Nej nu fan ger jag upp. Hata iphone-appen!!!!

• sugarrush

NU jävlar har satt mig framför datorn!

Jo, såhär var det!
    Var tror ni om den här myten "snabba hjärtslag=tjej, långsamma hjärtslag=kille". Hur har det stämt för er? I vilken veckor mätte ni hjärtslagen, och vilken frekvens fick ni?
    Min krabat verkar ha konstant typ 156 hjärtslag per minut...!

Pusspuss på er!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Tack Pixan!
    Hmm... så 156 kan vara vilket som alltså, men kanske liiite mer sannolikt en tjej.. om det stämmer...
    Hmmm...klurigt det här...!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Hmmm ja den där Devin förvillar ju statistiken... Ett galet energiknippe han, precis som sin mor..

• sugarrush

Tack så mycket tjejer för att ni delade med er! Intressant, det verkar ha stämt för rätt många ändå... Själv vågar jag varken tro det ena eller det andra... Det skulle lika gärna kunna vara en hundvalp nästan..

• sugarrush

Sötfilur, ska bli så spännande att se vad det blir, du har ju varit så säker på kille hela tiden!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-04-02 11:33:48 följande:
    Måste fråga er som haft MA och skrapats.. hur fort efter skrapningen testade ni negativt`? Jag tog ett ältest nyss... har bara ett gravtest kvar och tänkte ta det om ett par veckor eller så..  men fick ett negativt äl-test nu.... då borde ju även gravtestet vara negativt redan?

Vore ju superskönt...
    Vad skönt MCT, jag då borde gravtestet vara negativt också. Möjligtvis har du kanske liiite mer koncentrerat urin imorrn, så möjligtvis kan det bli svagt positivt, men jag tror absolut inte du kan få något starkt streck.
    Gud vad skönt! Det är säkert för att de fick ut allt direkt i och med skrapningen.

Vi har fått alla möjliga råd vad gäller när man kan försöka igen. Första läkaren sade att vi kunde köra direkt, behövde inte vänta alls, enda anledningen att vänta var att man då lättare kunde avgöra hur långt gången man var i en ny graviditet (för då hade man ju en mens att räkna efter). Nästa läkare sade att det är bra att vänta en mens. Sedan pratade jag med ytterligare en som tyckte man skulle vänta 2-3 månader.
    Så vi fick göra som vi ville, och då sket vi helt enkelt i att vänta. Min kropp verkade dock behöva en mens för att bli gravid igen, för det blev inget direkt efteråt vid något tillfälle. Men efter en mens tog det sig, varje gång!

Lyckat till, massor av lycka till!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Gud vad underbart tvåbarnsmamma! 22 grader!
    Vi hade typ 12 och jag var överlycklig och prisade vårens ankomst

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Telgebo: varmt och fuktigt, så är det ofta på somrarna, inget ovanligt alls. Du vet, på vintern då det är kallt, då är ju ofta luften torr. Det är därför många blir fnasiga i ansiktet på vintern, just för att luften är torr då. Förstår du vad jag menar Telgebo?

En parentes: Jag kan faktiskt inte förstå varför, varför i hela världen någon skulle få för sig att ljuga om vad de har haft för temperatur ute... Jag tycker faktiskt det är taskigt att påstå något sådant, men det är ju bara min åsikt.

• sugarrush

Grattis Safiree! Underbart! Förhoppningsvis lägger dig tröttheten lite för dig nu. Spännande att berätta för storasyskonet och resten av familjen!

Själv firar jag 15+0 idag! Tiden går fort nu!
    Igår hade jag en tajt t-shirt (en vanlig t-shirt som numera sitter tajt som sjutton) och jag hann inte ta mer än tre steg utanför dörren förrän en granne som stod 50 meter bort ropade tvärs över gatan "VAD ÄR DET DÄR FÖR MAGE??!!"
    Hihi! Jag skojade och sade att jag nog ätit lite för mycket kakor på sistone...

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma