Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Odetta skrev 2011-01-17 15:09:11 följande:
    mh...prutt också.

Fick precis ett mail från dem jag har beställt vagnarna av och syskonvagnen, den jag är mest intresserad av...den är försenad från leverantören....till mitten av MARS

Så nu har jag väntat så länge och så kommer inte vagnen komma förrens då...och då känns det ju nästan för sent...vill ju ha den nu.

Få se hur jag gör, om jag väntar eller inte...det är ju en fiffig vagn....och den verkar bättre än Phil&Ted vagnen vi har...men mitten på mars?

annars har vi fixat en hel del idag. varit på IKEA och storhandlat så allt är klart för bebisens ankomst. Idag är det måndag och shit....förhoppningsvis blir det bebis DENNA vecka. Wooohooo (sorry för mitt tjat, men woooooohooooo!!!!)

*kram på er alla*
    Tråkigt gumman men har du kollat Carena syskon vagnen ??
    wooohoooo yess bebis denna vecka !!!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-17 16:11:44 följande:
    Ja, men jag vill ju ha den häääääär (Hauck Duett 2011)

Men men...vi får se. Är frestad att vänta ut den just för att den ju har väldigt många bra finesser, men jag beställde ju 2 vagnar därifrån och då vill jag att dem skickar den andraredan nu i alla fall för jag vill INTE vänta på båda vagnarna till mitten av mars.

Hur mår du idag? Mär du bättre? *kram*
    Förstår dig har du ringt dem och kommit överräns med något ?
    Kanske ett lån och sen kommer din vagn .. de e ju något .

Jo jag mår bättre gumman ingen feber nu och huvudvärken har nog släppt tog 2 st panodil så nu e det lugnt än ''peppar peppar'' men ja förskylning och hans ont men vadå att föda barn är värre Tungan ute får man säga så ? killarna säger ju så
  • 3 barns mamma84
    airamanna skrev 2011-01-17 16:48:48 följande:
    Nu har jag vågat mig på att berätta för chefen, det gick utmärkt och känns väldigt skönt. Gick in i v 14 idag :) 
    Grattis till härliga veckorna
    Skönt att chefen accepterade ..

Själv vågade jag inte berätta haha jag berättade till henne i vecka 15-16 ca jag gick i stora tröjer så hon inte skulle värka haha men tillslut sa hon grattis
  • 3 barns mamma84

Tänkte fråga nu lite ego av mig men jag vill ha råd.
    Detta är 5:e dagen nu jag har feber .. jag blir inte va med min feber tar panodil men nopp nu kl 06 tiden hade jag igen 38,2 och efter panodil så svettades jag vatten rent ut sagt det var super vått i sängen
    Ont i huvet förskyld än och feber inte nu men fryser igen så snart kommer den fram nog igen

• 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-01-18 12:54:20 följande:
    2 barns mamma: kan det vara influensa du fått? Jag hade det innan jul, hade feber i 5 dygn, muskelvärk och mådde bara förjävligt rent utsagt. Tog säkert två veckor innan jag var på banan igen. Det enda som hjälpte måttligt var alvedon, åt maxdosen varje dag. De säger ju att influensan är på gång ordentligt nu. Men du kanske är vaccinerad?
    Oj näh inte vaccinerad här inte

Det jag lider av är yrsel huvudvärk kallvettig varmhet med feber då förskylning och halsont men bättre nu hosra då o då och min liltå om är infekterad eller hmm hade var men nu vet jag inte hur det e ska ta ett fotbad snart med diskmedel i ..
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-01-18 12:54:20 följande:
    2 barns mamma: kan det vara influensa du fått? Jag hade det innan jul, hade feber i 5 dygn, muskelvärk och mådde bara förjävligt rent utsagt. Tog säkert två veckor innan jag var på banan igen. Det enda som hjälpte måttligt var alvedon, åt maxdosen varje dag. De säger ju att influensan är på gång ordentligt nu. Men du kanske är vaccinerad?
    Jo spännhet i ögonen .. när jag tittar åt sidorna så gör det ont och fryser så himla mkt ..
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-18 12:58:48 följande:
    3barnsmamma; Åk till läkaren! Feber så länge tyder på infektion nånstans. Mer än 3 dgr o du ska söka läkarvård!

Odd; ÅÅÅÅH va härligt!! 2 dagar!! Fan vad jag är glad för din skull!! Du får de att låta så HÄRLIGT att föda barn, underbart! ;) Men vi hörs mer innan dess!

Småland; Haha jaa, ska snart börja röra mig mot läkaren. Hoppas också den är opåverkad, något förkortad sist ju eller ja för 1 mån sen men förhoppningsvis har de inte blivit värre! :D Återkommer me besked  ikväll!
    Okej då blir det nog och ringa läkaren .. men han kommer bara säga ät panodil eller ?
  • 3 barns mamma84

Tack ska ni ha ..
    Ringde läkaren men tyvärr hade dom stängt får ringa imon kl 09.00 och få tid direkt typ akut blir det då ..
    lär ju få feber i kväll och i natt skit jobbigt
    Det blir nog en kur med antibejotika för tån och sen starkare piller då panodil inte hjälper alls

• 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-18 11:29:03 följande:

Ego:

Igår var vi och handlade och fixade...städade lite också på kvällen sedan och tvättade 2 maskiner.

Idag ska jag vika den sista rena tvätten och damsuga bottenvåningen. Har också hunnit städa lite, så det är i princip klart...behöver bara lägga den vikta tvätten där den ska vara...dvs inte i IKEA kassen utan i respektive klädskåp

Imorgon ska jag damsuga överplan här hemma och sedan bara vila vila vila

och i övermorgon...ja, då hoppas jag att det blir bebis.

Gahhhhh...det är bara idag och i morgon kvar då egentligen...shit shit shit! Jag är så förväntansfull så jag vet inte vart jag ska ta vägen. LÄNGTAR till förlossningen, det är ju så himla HÄFTIGT att föda barn! Och jag LÄNGTAR efter att få träffa denna lilla individ, se honom och klappa på honom, lukta och snusa och gosa och pussa. Och jag lääääängtar efter att bli av med magen...att kunna ta på mig mina strumpor utan att bli andfådd, att kunna sitta på golvet och kramas med lilleman och leka med honom och att kunna gå på promenader med min älskade man igen.

ÅÅHHHHH!!!!!

Odd vi längar lika mkt som du hihi iafjag ååååh vad jag längatar .. snar har du din bebis fattar DU helt sjukt snart är det dags att mötas på riktigt !!!!
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-18 11:29:03 följande:

Ego:

Igår var vi och handlade och fixade...städade lite också på kvällen sedan och tvättade 2 maskiner.

Idag ska jag vika den sista rena tvätten och damsuga bottenvåningen. Har också hunnit städa lite, så det är i princip klart...behöver bara lägga den vikta tvätten där den ska vara...dvs inte i IKEA kassen utan i respektive klädskåp

Imorgon ska jag damsuga överplan här hemma och sedan bara vila vila vila

och i övermorgon...ja, då hoppas jag att det blir bebis.

Gahhhhh...det är bara idag och i morgon kvar då egentligen...shit shit shit! Jag är så förväntansfull så jag vet inte vart jag ska ta vägen. LÄNGTAR till förlossningen, det är ju så himla HÄFTIGT att föda barn! Och jag LÄNGTAR efter att få träffa denna lilla individ, se honom och klappa på honom, lukta och snusa och gosa och pussa. Och jag lääääängtar efter att bli av med magen...att kunna ta på mig mina strumpor utan att bli andfådd, att kunna sitta på golvet och kramas med lilleman och leka med honom och att kunna gå på promenader med min älskade man igen.

ÅÅHHHHH!!!!!

HjärtaHjärtaHjärtadu ska bara veta att jag tänker på dig varje dag
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma