Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-02-01 13:56:49 följande:
    Varmt välkomnen in i tråden på super-duper riktigt Sugar! nu håller vi tummarna i ca 6 veckor till. denna gången kommer det gå bra!!

vi kan verkligen inte bestämma oss om vi ska inreda och göra iordning ett barnrum eller inte. Troligen kanske vi kommer flytta inom ett år om vi hittar något nytt, men det är ju iofs ett tag dit.
    Ska man ha barnrum eller inte?

Tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum första tiden?

Behöver man en amningsstol/fåtölj och har ni någon snygg och skön att rekommendera till bra pris?
    Jag hade först tänkt att ha spjälsäng och ha inne i Amadeus sovrum men när jag VET att när han blir rädd börjar han att skrika av panik av att han är muskrädd ja då varknar elias till och vill upp ..
    Så vi köpte e vagga innan elias kom ut från magen och har den inne i vårt sovrum
    Där sover han med oss
    Men när det är dags att ta spjälsängen så åker han och delar rum med sin bror

Ammnings fotölj stol osv NEJ det är onödigt jag har soffa säng golv står upp ja jag har det billigt och bra Varför då spendera pengar ??
    Samma sak med skötbord jag har golv säng soffa så jag har det bara utan något onödigt
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Hur ska man veta om man är gravid eller inte ?
    När man delammat och jag har typ stoppat nu får ingen mjölk så jag ger ersättning nu.
    Har trott flera ggr att jag skulle fått mensen när det bara ran i trosan men varje gång har det varit massa massa flytningar ..
    Nu har jag trosskydd och trosskyddet är geggig och gul PRECS som jag var gravid med elias sist ..
    Hur ska man kunna känna hur det är när mensen inte kommit ??

• 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2011-02-02 16:53:41 följande:
    ojdå, tror du att du e gravid? de enda du kan göra är att antingen testa nu direkt, eller vänta 2v efter senaste samlaget, så du kan testa dig.  skyddar ni er ingenting alls nu?? har du gått på efterkontroll oså??
    Igen efterkontroll än och ingen piller eller skydd piller här kostar 1000 kr för 1 pak inte månadsvis alls så det är PISS dyrt
    Något annat vill jag inte ha och kondom kan min underliv inte tåla av får svamp då

Senaste sex var hmm 2 dagar sen och senaste sex var ca 4 -5 dagar efter det och senaste sex efter det var ca då elias var hmm 4 veckor ca ca 5 veckor idag är han 9 veckor ...
  • 3 barns mamma84
    Havsklippan:
    Du är en stark kvinna och mamma och är så stark och så fantastisk man blir så glad av att läsa det du skriver för jag skulle inte klara av det du går igenom.
    Nu är det syskon som gäller för ängelHjärtatänk om du redan är gravid och har en bebis inne i magen som växer och växer och gror inne i din mage.
    Nu ska jag hoppas på att mensen INTE kommer.
    Ger massa 1000 tals krammar till er båda !!!

Sötfiluren hihi:
    Ska genast springa iväg och titta på bilderna
    Åh ska bara skriva snabbt bara

Odd:
    Hälsa Mabaja !!
    Trevlig träff

Syskon:
    Jag ammar ju så jag får inte ta piller ..
    Delammar ..
    Och undersökning har jag inte haft det är inget super måste då man gjort snitt.
    Och hmm senaste mensen ja ska man räkna bakot eller framåt
    Håller tummarna att jag SLIPPER bli gravid VILL inte vara gravid nu VILL inte ha en november bebis nej nej nej nej nej nej jag vill bara ha min Elias själv ca 3 år så jag slipper ha 1 eller 2 år mellan tror jag fått nog nu mellan Amadeus och Elias shit det är ass jobbigt !!
  • 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 13:25:44 följande:
    Hej.

Hörde att man kanske kunde få lite info här.

Var på VUL idag och gynläkare sa att jag var i v 6. Inget foster syntes dock.
    hinnsäcken mättes till 6 mm.

Jag har inte haft en mens efter mitt mf den 16:e dec.
    Fick svagt plus den 12 januari.

Extremt orolig för ett till mf nu.

Har ni någon koll på vad man borde se i v 6? (v 7 enligt FL)
    Var hinnsäcken tjock ?
    Om den är tjock är man gravid är den tun är man inte gravid eller så är den i början på hela graviditeten.

Ett svagt + kan vara länge efter MA och MF ..
    Men HOPPAS på att du är gravid men att det var tidigare än du trott
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-03 19:08:35 följande:
    Skriver en snabb fråga här. Någon som haft problem med halsbränna???? Jag har en hemsk halsbränna och är i v 15 liksom 35 veckor till att ha det. Vad kan man göra åt det????

En positiv sak är att jag har käns bebis idag igen tror jag. Man kan ju som inte vara helt säker men jag tror det....
    1:a Drick mjölk det blir bättre
    2:a Ta jogyrt
    3:a imorgon går du till apotecket och köper renne tabletter mot halsbränna det är tuggtabletter smakar mint GOTT enligt mig då jag hade detta som gravid

Och grattis till bebisens rörelse
  • 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 16:44:31 följande:
    Vet inte om den var tjock. Hon mätte liksom bara tvärs över den.

Har fått ett neg test mellan mf och detta plusset. de digitala testen har stegrat med.

hoppas med att det är tidigare än jag tror. tyvärr så känns det omöjligt.
    Du ska inte oroa dig jag blev sabbt gravid efter mitt MA trodde aldrig det var möjligt
    Grattis till dig du ska inte oroa dig att få ett till MF då enligt läkarna säger dem att så fort du haft MA-MF blir du snabbare gravid och man får inte MA-MF igen på raden utan det leder alltid till en graviditet
    Du kan oxå ringa och fråga vad hon tyckte om det hon såg.
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-02-03 19:33:43 följande:
    Jag tycker synd om mig själv! Det här har jag inte varit med om tidigare. Jag är så förbaskat förstoppad, att det blöder när jag försöker bajsa! Skrikandes
    Lite äkligt men vadå man måste så måste man ..
    Ta din finger och massera anusen du stoppar inte in fingret i hålet där bajset kommer men du masserar så mjuknar det upp liiiite ..

Och en till ska du kan göra för att få bajset lite mjukare ta liiiite olja och svälj oljan gör så bajset blir mjuk !
    Du kan oxå ta oljan och massera in med.
  • 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 19:40:57 följande:
    Tack för uppmuntran. Är det nåt allvarligt fel på mig då tack vare att att vi nu isf får ett tredje missfall och jag inte hade mest mellan de förra graviditeterna heller?
    Usch vill så gärna vara positiv men klarar inte av att ta till denna besvikelse igen.
    Det jag tror på är att din ägglossning var sen bara men ett + är ett + LYSSNA på mig det är så ett + är ett +
    Jag testade svagt svagt + på BIM-6 och jag tittade på testet efter 10 timmar !!!
    Man säger efter bla bla bla ska man inte tro på testet men jag gjorde det och nu ligger min pojk i sin vagga och sover
  • 3 barns mamma84
    Miltons Mamma skrev 2011-02-03 19:51:18 följande:
    Tack!!

Vågar jag hoppas igen..kanske kanske det tåls att tänka på.
    Alltid skönt att bli peppad iallafall Skrattande
    HjärtaTro på dit hjärta låt handen föra dig mot magen och njutHjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma