Plus igen efter mf/ma
De som jag köpte i New York i höstas ligger där hemma i en låda och är så fina och bara VÄNTAR på mig!
Njut bara!!
Jag är så jäkla OROLIG just nu. Jag körde bil idag och en bil framför stannade plötsligt utan förvarning. Jag fick tvärbromsa jättehårt, hårdare än jag någonsin gjort tror jag.
Nu är jag jätteorolig att det här kan ha skadat bebisen. Tänk om bilbältet skadade den liksom, att den fick någon skada. Hjärnskada aller rent av missfall... är det möjligt att sådant kan ske? Var ärliga!
Har någon varit med om något liknande?
Tvåbarnsmamma, tror du att den kan ha skadats av en sådan sak?
Mallanis, nej jag har inte ont, fick heller inte ont när det hände, men jag är ändå orolig. Kanske borde ringa sjukhuset...
Påvägmotsyskon, vad fina ni är! Gullig kille!
Just nu sitter jag här och har någon slags ny smärta som strålar från ljumsken ner i benet.. det dök upp idag. Det kan väl inte var foglossning väl? Jag är ju bara i vecka 14-15. Eller är det ligamenten?
Du har säkert rätt Mallanis! Tack!
Jag ska också beställa bälteshållare imorrn. Har tänkt göra det ett tag, idag ångrade jag att jag inte gjort det redan!
Sambon tror inte det är ngn fara alls, med tanke på hur många som ramlar på magen, eller som gör kraftiga inbromsningar och som ändå föder friska barn.
Får se om jag ringer in imorrn. Kram och tack!
Tvåbarnsmamma: hur kändes det när foglossningen först dök upp?
Har mått riktigt skumt idag.. Höll på att svimma flera gånger i förmiddags, lite obehagligt. Mådde illa en hel del också. Oron från bilincidenten igår satt kvar så jag ringde nyss sjukhuset, fick tyvärr prata med den sköterska som jag verkligen hatar, ursäkta språket, men hon är en jävla bitch!
Hon sade att barnet inte kunde ta skada och att min svimningskänsla bara berodde på chock. Jag sade att jag tror mitt blodtryck är farligt lågt (har superlågt även som o-gravid) men det vägrade hon ta in mig för att kolla !
Jag frågade om hur foglossning kändes, hon skrattade lite hånfullt och sade att man OMÖJLIGEN kunde ha det i vecka 14. Jag berättade att min syster haft det sedan vecka 8, då fnös hon och sade att hon inte trodde på min historia en sekund.. Jag blev såklart jätteledsen och bad henne att att svara på min fråga istället för att bara misstro mig.. Till slut svarade hon, jag sade tack och slängde på luren.
Sedan grät jag tills jag blödde näsblod.
Nu har jag lyssnat på bebisens hjärta så den verkar leva. Hade tänkt undvika att använda dopplern mer nu, men när bitchsköterskan vägrade ta emot mig så fick jag ta och använda den ändå... Nu har jag använt den totalt fyra gånger och ska försöka att inte göra det mer.
Blä... sitter i sängen och byter näsblodspapper och HATAR den där jävla bitch-sköterskan. Sådana borde inte få jobba med gravida!