Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Hahaha, måste dela med mig av den här bilden på min bisarrt uppsvällda mage, som jag och sambon skrattade gott åt igår kväll. Så här såg den ut efter gårdagens middag på restaurang....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Vad söta ni är flickor!
    Idag har magen gått ner lite, faktiskt lite skönt. Den gjorde nästan lite ont igår när det var sådär svullen och spänd. Men visst blir man ändå lite stolt över den!

Kjaam, din mage kommer, promise!
    Och tvåbarnsmamma, din mage är säkert tillbaks snabbare än du tror....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 17:10:51 följande:
    Gumman säg inte så jag längtar ännu mer då
    Tack gumman älskar dig
    Love you too! Hjärta
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Kjaam, vad härligt att det syns med kläder på! Då är magen på gång!
    Kan man inte få se en bild på din fina mage?

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-04-06 17:32:44 följande:
    Får ta mig till Haninge eller nåt och köpa en angelsound och lyssna med, men först ska jag göra KUB. Är det lätt att hitta hjärtljuden med en sådan? Vet inte riktigt var man ska lägga dopplern.
    Tack Telge!

Jo, såhär gör du: Ta rejält med gele (medföljer i en tub) och kleta på på magen. Det är den som leder ljudet så man får inte vara snål. Börja sedan lyssna långt ner, strax ovanför könshåret. För dopplern suuupersakta från sida till sida, stanna till ungefär varje cm, eller ännu tätare. På varje punkt, innan du flyttar den vidare, så testar du att vinkla den uppåt, neråt, åt höger och åt vänter innan du flyttar den igen. Det är inte speciellt svårt men man måste ha tålamod, det kan ta några minuter att hitta det första gången. Rätt som det är så hör du ett snabbt hjärta som slår.

Innan du börjar lyssna kan du lyssna på ditt eget hjärta på bröstet. Då hör du hur snabbt ditt eget slår. Bebisens hjärta är alltså ett snabbare hjärtslag. Hittar du det så är det ingen tvekan om att det är bebisens.

Min doppler har varit en riktig life-saver för mig när jag fått nervös-sammanbrott, typ efter min hastiga inbromsning förra helgen då jag trodde att bebisen skadats.

Hur långt gången är du? På förpackningen står det att den inte rekommenderas före vecka 12, antagligen för att det kan vara svårt att hitta hjärtat då...
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Kjaam, du är ju jättefin! Jag skulle direkt gissa att du var gravid om jag såg dig klädd sådär med en så snygg mage som sticker ut!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Telge, jag tror man kan köpa mer sån kräm på apoteket, eller så funkar det säkert med vanlig lotion.
    Man lyssnar med hörlurar, det är riktigt mysigt faktiskt. Man ligger ner så att magmusklerna slappnar av, så har jag gjort iaf.

Ja, det finns ju en risk att köpa en doppler som sagt. Hittar man inte hjärtjuden så blir man ju tok-rädd. Man får liksom vara beredd på det innan man lyssnar, att det kan ta tid, att det kan vara svårt, att man kanske inte hittar.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Okej, LUGNT och FINT nu i tråden!
    Annars lämnar jag också. Faktiskt.

Kan inte alla bara släppa det och prata om något trevligt nu, typ vad ni ska göra i sommar? (Jag tänker inte ge mig in i något tjafs eller försvara någon eller skylla på någon.)

P.S. Odd, vilka underbara godingar du har!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 18:23:24 följande:
    hihi i sommar ska jag vara gravid.. mer än så är inte planerat Själv då?
    Desamma !  
    Jag har en mental bild av att sitta på en brygga med stor tung mage, bada fötterna i det svala skvalpande vattnet och slicka på en glass! Shit vad jag längtar till sommaren nu!  
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 18:34:39 följande:
    hehe då stämmer teorin änså länge!
    dom va övertygade om att jag ska ha en pojk jag med  enligt denna teorin

Om en gravidkvinna håller en  bebis å bebisen e tyst och lugn så väntar kvinnan en pojk.
    E ungen orolig eller skriker så väntar hon en flicka.
    Intressant teori! Måste hitta en bebis att testa på!!!

Min kille var söt igår, han hade skrivit ut någon grej från internet, som ett litet måttband som han mätte mitt ringfinger med. Resultatet blev visst en ojämn siffra enligt den här HÖGST VETENSKAPLIGA mätningen, så nu är det tydligen bevisat att vi ska ha en flicka....
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma