Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Happiness; ploff låter bra. Min vän fick sitt första barn tidigt imorse. 8 timmar från första värken till ploffet. Det tyckte jag lät bra. Fick ett SMS från henne där det stod att förlossningen gått som en dans och att jag inte hade nåt att oroa mig för. Jo jag tackar ja! Tror jag inte ett dugg på...

• kajsalisa

Hihihi, du är för söt Happiness. Lite hård i magen.... ;)

• kajsalisa

Några bebbar som poppat över natten? Caaaat, var är du??

• kajsalisa

Grattis Mallanis!!! Muffe, låter som sammandragningar det där. Inget att oroa sig för så länge det inte gör ont eller kommer hela tiden...

• kajsalisa

Nyss hemkommen från BM; Bf+2 och huvudet nu fixerat. Blodtryck 115/70, sf 36 cm samma som för en vecka sedan, bebisen hjärtljud 128 bpm och total viktuppgång 13 kg. Allt känns bra. Har en tid inbokad om en vecka igen, men hoppas att pluppen ska ha kommit ut innan dess...

• kajsalisa

Ska göra mitt bästa för att din gissning ska slå in Odd. ;) Var har gissningslistan tagit vägen förresten?

• kajsalisa

Jag är hääär! Inget på g än så länge. Däremot undrar jag också om Cat och PVMS. Hoppas att allt är som det ska...

• kajsalisa

Stort grattis Cat! Kan tänka mig att hon är superfin!! Vila nu och ta hand om er, så ser vi fram emot mer uppdatering när du känner dig piggare. Kram!!

• kajsalisa

Åh va skönt Happiness. Hoppas att du kan slappna av lite nu. Stor kram till dig!

• kajsalisa

Muffe; ang vagn så tycker jag att det bästa du kan göra är att börja med att fundera på era behov. Var bor ni? Ska vagnen användas mest i stan på gator eller på grusvägar och liknande? Hur stor är er bil? Vagnen ska ju helst gå in i bagagen utan att ni behöver montera bort hjul och liknande. Sen tycker jag att ni ska gå till en butik och fråga massor av frågor och känna på vagnarna. Jag var helt inställd på att jag ville ha en Brio sing, men när jag väl fick känna på dem kändes kvalitén lite sådär och dessutom var den så bred över bakhjulen att det var störande att köra den i butik och vi inte fick in den i bagagen på vår bil. Istället blev det en rejälare, men smidigare Teutonia Fun.... Angående att köpa nytt så förstår jag känslan, men det blir MYCKET pengar i slutändan. Vi köpte vagnen ny, men i övrigt har vi köpt begagnat eller lånat det mesta annat, och då har vi ändå ganska gott om pengar. Gå till Babyoroffsen eller liknande, hitta vagnen som passar er och så hör du av dig till mig sen så ska du få namnet på en bra närsajt. Jag beställde vagn från Tyskland och sparade 1500-2000 kr jämfört med svenska priser. Då kanske du kan övertala mannen om en ny?! ;) Tänk bara på att inte vänta för länge. Leveranstiden på vagnar kan vara 10 veckor, utan problem...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma