• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

mallanis skrev 2011-01-01 21:28:18 följande:
    Mabaja- hahha den kommer just nu är kameran helt urladdad så har inget aktuellt kort =)  Nu känns det HELT ok att bli rund =) mannen har dock fått förhållningsregler....inget mer OJ vilken rund mage..... Utan OJ vilken FIN rund mage ;)

Hur går det med dig då Mabaja såg i en annan tråd som diskuterade amningen att det blev påverkat av svampinfektionen?? Och hur går det att ha mannen skadad hemma? Har inte kollat din blogg på ett tag nu....ska uppdatera mig så småningom =)
    jo då, det går men det är jättejobbigt! Ja amningen är ett stort problem här hemma och har varit det nu i nio veckor! Hade ju huuuur mycket mjölk som helst innan svampen tog över. Frös ju in 25-30 påsar med mjölk! men nu är de slut så nu är det ersättning som gäller när jag inte räcker till! Idag har det blivit två flaskor! 

och att ha mannen hemma är jättejobbigt. Alltså, jag älskar att vara tillsammans med honom när han har alla lemmar i behåll men som det är just nu är bara plågsamt! Först fullt ansvar över W, sen hus och hem, mig själv och så ska jag vara hans assistent! Vi har tjafsat en del, men han sa senast igår att han älskar mig så vi håller nog ihop ett tag till! Flört
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-01-01 22:25:24 följande:
    Va trist att det blev så efter svampen, men men inte så mycket att göra antar jag? Du hade prövat både husmoderstips och tabletter? Amning är helt okänt för mig så har ju inga tips alls =/

Hhahh jag förstår att det är jobbigt med mannen, jag vet ju bara när vi är hemma samtidigt och min man är "sjuk" ja typ förkyld han är så himla ynklig ;)  och allt är så besvärligt *hihihhi* Så jag förstår verkligen att det är mycket att rodda hemma (just nu har du två barn ;) ? att ta hand om ) Skönt ändå när man andats och lugnat sig lite att man inser att ens gubbe ändå är en fantastisk människa.... min stubin är just nu lite kort .... men sen en stund senare kan jag snyfta över något romaniskt på tvn och verkligen uppskatta vilken bra man jag har...sen kan det blossa upp igen ;)
    Jag har kört vichyvatten, canesten, tablett, lufta och ha bomull emot! Har en kortisonsalva att hämta ut på apoteket så ska prova den from måndag. Ger det en vecka och sen ringer jag amningsmottagningen!

Ja jag har två barn.. Har sagt att jag kan börja med att plocka ner julen så får jag inte så mycket på 20e dags knut, men det får jag inte. Är ju lättare att hålla rent när man inte har en massa plotter överallt. Fast iof är han liiite grinig på mig eftersom jag inte gillar att städa och sen har rensat ur 7 flyttlådor här hemma. Han vill ha "prydnadssaker" framme och jag har rensat bort allt sånt. För ska vi ha en Wilda springandes här om några månader så vill jag ha rent!

Min stubin är väldigt kort här hemma, först är jag ledsen över amningen! Mitt mål var att amma i minst sex månader, men nu måste jag ha ersättning för att fylla W:s behov. Och det känns ju lite som ett misslyckande! och sen alla krav här hemma! Men jag har verkligen kämpat med amningen! och får fortfarande inte räta på problemet! Och även när jag har mjölk så duger jag inte nu för W, för måste man suga själv är jag ratad. Enda gången jag nu duger är när det rinner av sig själv!

Men jag älskar min man och det är det viktigaste! och självklart Wilda med, jag vill bara få in i mitt tröga huvud att jag är MAMMA! Det har gått 12 veckor och jag är fortfarande "barnvakt"...
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-01-01 23:03:07 följande:

Hhahha eller förlåt att jag skrattar! Men jag inser att det säkert kommer kännas så man är "barnvakten" ;) syrran kan ibland säga så också vems ungar är det här? och den äldsta är snart tonåring ;) inte helt lätt att vara mamma helt plötsligt =) eller kanske känna sig som mamma...

Jag förstår dig så väl både med undanplockandet, krav och amning! Först har man ställt in sig på en sak och så blir det helt annorlunda, om det gör något lättare så är det ju dina egna förväntningar om amningen som gått i kras. ....Det är ju inget konstigt om man inte kan amma och du har ju verkligen försökt!   och du DUGER Mabaja du är den allra allra bästa mamman för Wilda =) mjölk eller ersättning spelar ingen roll...

Försök att tänka på alla krav du känner om de verkligen är krav! Vad händer om du inte ammar - du får ge Wilda ersättning. Om du inte hinner städa eller laga mat eller vad det nu kan vara..... en damråtta bits inte och käka pizza prynadssakerna kan mannen städa undan när foten är bra ;)  Ta hand om dig!

du har så rätt! men huvudet tänker inte alltid logiskt! och tack för dina fina ord! Jag är fortfarande nyfiken på din mage- vi har följt varandra så länge nu! Det är verkligen din och din mans tur nu!
  • Mabaja

finns det några blivande mammor som ligger på förlossningen och trycker? Blir det bebisar i tråden? :)

• Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-02 13:16:03 följande:
    Välkommen Jania....här är du bland likasinnade .

Loggade in nu för att se bilder på nybakade bebisar. Haha thji fick jag....Trodde PÅVÄG var ett absolut säkert kort även CAT79. Får en känsla av att CAT är den som ligger närmast till nu. Hon är säkert på BB. var väl ett tag sen hon var inne..Kajsa mår hur bra som helst och inga känningar. PÅVÄG äter middag med kusiner. Nä next ut blir CAT...jag sitter nu här klistrad. Ett tag iallafall. Ska ner till ett samfällighethus där har man mans flicka just nu 9-års barnkalas.

Hittade på en lek till henne...istället för att sätta knorren på grisen. Målade jag en snygging så ska tjejerna ha läppstift på sig och den som kommer närmast med pussen har vunnit. Riktig tjejlek.

Kramar till Sofy för att du spyr och mår dåligt.
    Kramar till Mabaja. Ska säga det tog låång tid innan jag kände mig som mamma. Undra när man gör det egentligen. Igår var jag rädd att sonen hade glömt av sin mor. Haha!
    Kramar till tjejer på BB och till de som väntar på att deras presenter ska komma.

Själv mår jag ILLA. Äter Gaviscon för glatta livet. Kunde inte sova inatt satt uppe till 4. Är stenhård i magen hela livmodern drar ihop sig. Känns redan som Sofia har för liten plats att röra sig på. Fattar inte...igår fick jag ett ihållande tryck uppåt under en längre tid och jag hade svårt för att andas. Usch! Men det verkar som svampen ger med sig sakta. Nu är medicinen slut så jag hoppas verkligen det. Vill inte ta fler än 3 vagitorer.

BM försöker lugna mig och säga att Sofia är liten...suck men jag vet inte..nu känns det helt plötsligt inte alls roligt längre. Bara hon inte blir stor...får panik bara jag tänker på det. Är i v 30 nu och ligger på 30 i SF. Kan någon hjälpa mig hur ligger jag till? 2barn och Påväg ni är de jag först kommer ihåg har fått stora. Hur låg ni i v30? Även ODD, du har väl en lite större kille på gång? Som ni märker börjar paniken infinna sig. Tur att jag snart ska till Aurora..så hon får försöka lugna ner mig lite.
    Hur får du i dig gaviscon? Jag spydde av de för att jag inte klarade av konsistensen. haha. Mitt sf-mått i v 29 låg på 27 och i v 32 på 29.5... Wilda var "normalstor" när hon kom 10 dagar efter.
  • Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-02 13:45:35 följande:
    Tack Mabaja. Hoppas jag skrev rätt nu...gaviscon sånna där tabletter som man tuggar på och sen växer de liksom i munnen. Absolut håller med när de växer och man ska svälja. Urk! Man får verkligen koncentera ig så inte allt kommer upp igen. Har ätit Losec Mups  ett tag  men jag tror inte heller man ska hålla på att dem som underhåll. Novalucol  har jag provat men effekten uteblir.

Tack för siffrorna....ja Wilda var normal stor hela vägen. Så skönt!

Och nu vill jag bara dra i handbromsen. Vill verkligen att detta ska bli normalstort eller vad ska jag säga ligga på mitten kurvan. Men det är väl så att det finns inget jag kan göra åt saken.  Men jag vill verkligen veta denna gången så det inte blir en baby-au-suprice. Får försöka jobba mig till et TUL. Här i Vg region är de väldigt återhållsamma med det då de anser att det är en ekonomisk fråga. Och ja det är det ju...men jag tycker de kan göra ett udantag. Haha!
    jo precis dem. har en förpackning liggandes i badrumsskåpet. de kommer inte att ta slut. haha. jag levde på losec... min räddning! :)

tjata på så du får ett tul! :) det är ni värda!
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 14:26:16 följande:
    Happi - hihi, de va min kärnfamilj + resp + våra barn (de blir kusiner) hhihihi

Ge inte upp mig... han kommer snart nångång.. Åhhh.. vill nu.. känner ju av mer nu i några dagar än tidigare.. å imorgon är de hinnsvepning igen, å nu e de på övertid.. Så håll en extra tumme..

känns som man blir sist av alla, fast ja trodde på bebis innan jul =(
    Bäste bebis i magen.
    Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 12 dagar. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 101231 (se bilaga 1, UL-rapport).

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning

Hyresvärden Mamma"
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-02 14:34:10 följande:
    *ler stort*Drömmer
    nu är vräkningen ett faktum! Dags för bebis att lyda! :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Jania skrev 2011-01-02 18:30:40 följande:
    Hörnni....vad är RUL SF och TUL?
    RUL= rutinultraljud
    TUL = tillväxtultraljud
    SF - måttet på hur stor din livmoder är, det barnmorskorna mäter när man gått en bit på vägen! :)
  • Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-02 18:40:07 följande:
    Mabaja: Just det jag glömde ju dig...alltså de som kan föda när som helst igen utan problem. Du är också med i skaran.."äh det där kändes ju knappt". Orättvist är vad det är. Haha!
    haha precis! Sa ju till min man redan samma dag att det här ska vi göra igen! Fick ju lite smått panik vid öppen 8-10 cm för visste inte hur jag skulle stå/sitta/ligga osv.. men så kom lustgasen och sen var det piece of cake igen! haha.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma