• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2011-01-07 19:29:42 följande:
    Påvägmotsyskon/Mabaja: Nyårsafton var jag orolig i magen och gick på toa flertalet gånger samt även under tiden jag hade värkar här hemma sprang jag på toa. Detta kan vara lite av varför jag sprack baktill (ej framtill utan det får räcka med ett av det). Sen gick det ju fort men jag lyssnade ändå på BM och stoppade krystvärkarna när jag skulle men hon visste ej varför jag sprack som jag gjorde men vissa gör bara det även om hon höll emot. Det var verkligen skönt att vara helöppen när man kom in så därför var det inte konstigt att jag hade så ont här hemma. Mabaja: Din förlossning var ju snabb och smidig men vet ej om du sprack nåt? Påvägmotsyskon: varför blev det som det blev för dig? Fint med Vincent, då har de stola storebröder nu.

KRAM
    Jag fick en bristning i vaginalöppningen. Blev sydd med ett stygn där eftersom läkaren "redan höll på".. Fick även två stygn på högra blygdläppen för att ett blodkärl brustit där som pumpade ut blod. Så hade de inte behövt fixa och trixa med blodkärlet så hade de inte sytt alls.

Ja min förlossning var snabb och smidig och som du säger det är fantastiskt att ha gått så långt när man kommer in! Jag höll ju på att bli galen på läkaren som gav mig kommentaren "ja du har ju täta värkar men inte så starka"... Då hade jag krystvärkar (Wilda låg och tittade uppåt och hade handen på kinden så krystvärkarna börjar vid 7-8 cm redan)...
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-07 19:45:32 följande:
    Hur har dina kursare reagerat på att du har W med dig på föreläsningar? Och orkar man? Jag är nog mest rädd för att inte orka och ja, för att folk ska misstycka...

*kram*
    Kursarna sa ingenting, eller ja de frågade lite om bebisen... lärarna kom väl med kommentarerna "ja det ska börjas i tid" och liknande! Fokuset har jag haft problem med, fokusera på att lyssna vad föreläsarna säger... Men det lär man sig ju efter nåt pass! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-07 20:32:02 följande:
    pinklove och Mabaja!

Tack för ert input om det här med studier och bebisar, ni ger mig hopp och peppar!!!

Kan tänka mig att det kan vara svårt att fokusera mellan varven som du säger Mabaja, och det är klart jag skulle gå ut om bebisen börjar låta en massa pinklove. Jag tänker lite som så att jag går ju ändå lärarutbildningen med inriktning dem lägre åren (förskola till och med år5/6) så de flesta borde ju vara barnkära Sedan så visst är dagarna på schemat 9:15-16, men man brukar ju få ta rast varje 1½ timme så det hjälper väl också.

åh, det skulle faktiskt vara kul att fortsätta. Ska definitivt komma upp möjligheterna
    Jag ska läsa två kurser i vår. En på distans och en "normal". :) Då får ju W följa med såklart!
  • Mabaja

vilken liten goding! grattis gemigsinnesro...

någon som vill gräva fram listan och se vem som kom närmast med sina gissningar? =)

• Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-01-08 12:07:38 följande:
    Pinklove och Mabaja, det står mellan er nu. För att göra en lång historia kort; Vattnet gick vid två imorse och värkar kom igång kort därefter. Jag ringde till förlossningen vid sju och dom ville att vi skulle komma in för koll pga att vattnet gått. Väl där konstaterades vattenavgång, regelbundna värkar var 3-4 minut och en bebis som mår bra. Trots det hemskickade igen och nu väntan, väntan. Återkommer när vi har några "riktiga" nyheter... ;)
    Jaaaa! Nu händer det grejer! LYCKA TILL! Och njut när bebisen är här!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-08 14:56:48 följande:
    spännande, då kanske det blir en bebis till idag då

Jag blir tokig på allt man ska handla, eller inte ska handla..
    Ska man ha babysitter?
    Köper ni nytt babyskydd och vad för märke, finns det ngn som är relativt lätt och inte väger mycket?

Ngt mer större man behöver förutom vagn?

Babygym? hur länge gillar de att ligga i ett sånt? Får låna ett fult gammalt utan kanter och mjukt under, får lägga en filt istället. Det kanske duger?

Bör man köpa bärsele redan innan bebis är född?
    babygym kan man ju köpa senare när de börjar bli lite större och förstå att det finns nåt där! :) Babysitter är jättebra!

Vi köpte en akta graco trilogic som babyskydd. Det är lite större och lite tyngre men många använder det tydligen till barnet är 10-12 mån. Finns ju mindre och smidigare med! :)

Jag är jättenöjd med vår bärsele... Wilda gillar den med.. Sjal har jag aldrig testat! Jag passade på att handla ett på ullared i somras, tänkte att 199 kr inte är hela världen om w inte skulle gilla en bärsele! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-08 20:29:18 följande:
    Vilken totalt horribel mat-dag jag har haft idag....huuuuu

frukost: havrefras med solhavre
    lunch: 4 stycken rostade mackor (en med korv, 2 med sylt o 1 med bara smör)
    mellanmål: en rostad macka med smör till
    middag: halv portion med havregrynsgröt + halv portion med potatisgratäng (rester)
    snack: en burk inlagd makrill, 3 morötter, 2 rader (8 bitar) choklad och en handfull skumtomtar

jisses...och jag är fortfarande sugen på nått....men jag vet inte VAD!

Vad har ni ätit denna lördag???
    jag har ätit fyra mackor med kalkon, 3 kycklingklubbor och pasta med kycklingsås. :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-08 20:36:00 följande:
    Åh, det lät gott också!

Hur mår du vännen? Hur går det med mannens ben?

*kram*
    jo jag mår bra här, Wilda är övertrött! Och Daniel har börjat stödja lite lätt på benet! 31 jan ska skruven ut ur fotleden! Sen kanske han kan läka ordentligt. Ska tvinga honom att ringa och försöka tigga jobb from 1 februari. :)
    Har jobbat två dagar dessutom, W får självklart följa med! :) Stackars lilltjej, börjar högskola vid 1 månad och jobbar vid 3 månader.. haha

Har även börjat träna igen.. idag blev det 90 min spinning och har 2.4 kg kvar av gravkilon.
  • Mabaja
    Odd och Happiness:`Jag kan försöka skicka iväg lite energi! :) *kliar mig i huvudet och funderar hur jag ska göra*.. haha inte bara plugg, har jobbat två dagar denna veckan med! :) Fullt upp och W blir lite lidande i färre barnvagnspromenader, men hon dör nog inte av det! och ja min man är lite smått oduglig! HAHA.

Muffe: Om du ska köpa gåstol och hoppgunga finns det en nu som är kombinerad, Wilda fick en i julklapp och hon älskar sin! http://www.blocket.se/ystad/Gastol_hoppgunga_fran_Babyseat_30685037.htm Vi har ännu bara provat gåstolen som hon knuffar sig framåt med... Hoppgungan får vi prova när hon blivit lite längre och når ner med fötterna! är även tre höjdlägen så man kan använda den ganska länge!

Soffan: ååååh jag vill också ha en ny bil! :) Vi har med en ford mondeo, men den ska vi göra av med så fort vi kan... Den har bara kostat MASSOR av pengar... Vi är smått fattiga efter alla verkstadskostnader. Så nästa blir inte en ford! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-08 22:40:49 följande:
    Altså...jag är ju knäpp ibland.

Sitter här med dystra tankar om att vi säkert inte kommer att få vår lillebror. Ingen av de 4 graviditeterna innan denna resulterade ju i en levande bebis...varför skulle denna göra det?

suck.
    du måste ha missat en liten detalj... har du sett din mage? :) det är en livlig krabat där.. och en annan sak- du ska FÖDA BARN om två veckor! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma