Plus igen efter mf/ma
Cat79 skrev 2011-01-07 19:29:42 följande:
Påvägmotsyskon/Mabaja: Nyårsafton var jag orolig i magen och gick på toa flertalet gånger samt även under tiden jag hade värkar här hemma sprang jag på toa. Detta kan vara lite av varför jag sprack baktill (ej framtill utan det får räcka med ett av det). Sen gick det ju fort men jag lyssnade ändå på BM och stoppade krystvärkarna när jag skulle men hon visste ej varför jag sprack som jag gjorde men vissa gör bara det även om hon höll emot. Det var verkligen skönt att vara helöppen när man kom in så därför var det inte konstigt att jag hade så ont här hemma. Mabaja: Din förlossning var ju snabb och smidig men vet ej om du sprack nåt? Påvägmotsyskon: varför blev det som det blev för dig? Fint med Vincent, då har de stola storebröder nu. KRAM
Ja min förlossning var snabb och smidig och som du säger det är fantastiskt att ha gått så långt när man kommer in! Jag höll ju på att bli galen på läkaren som gav mig kommentaren "ja du har ju täta värkar men inte så starka"... Då hade jag krystvärkar (Wilda låg och tittade uppåt och hade handen på kinden så krystvärkarna börjar vid 7-8 cm redan)...