• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 17:12:22 följande:
    Kista skulle funka då ju! Kanske blir att man passar på att kolla lite på bebissaker oxå då! Har de nåhon bra barnbutik där? Någon som inte bara har kläder tänker jag då.
    kika in här:
    http://www.kistagalleria.se/butiker/
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-10 17:23:57 följande:
    SEX GRAVIDRÖV och AMMA  hahahaha kanske han vill ''göra'' bebis
    ja GRAVIDRÖV hmm ja det sa sambon alltid till mig hahaha
    haha, innan han berättade vad han gav till mig frågade jag om första bilden föreställde ett vul! :)
  • Mabaja

Hahaha, ja han är rätt rolig! jag gissade som sagt rätt på mjölk... första frågade jag om han ville att vi skulle göra ett ultraljud, dvs satsa på syskon och på andra frågade jag varför han ville ha en grisknorr! :)

• Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-10 20:51:15 följande:
    Gråter Tänker mer på Sofia......
    ja men det är klart! Men du kommer få extra mycket kontroller, de kommer ha stenkoll på Sofia! och du kommer inte gå över tiden, de brukar väl förhindra sånt har jag för mig? Så försök att inte oroa dig- ta alla tankar och grubblerier med spec mvc på fredag! Du har mycket att tänka på MEN sofia mår inte bättre av att du oroar dig och grubblar! KRAM!
  • Mabaja

pvms: du är INTE den enda som kämpat så du slipper känna dig ensam iaf! svamp på brösten nu i 10-11 veckor! men biter ihop så går det, :)

• Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-11 22:31:06 följande:
    Nej jag är förmodligen inte den enda. Men herrejävlar om ja får svära hur mitt vänstra ser ut. du skulle svimma, som ja sa till min DÅ(förl-bm) o tyckte ja vände mig helt rätt för pump.

Har du svamp som bör du nog kontakta dem, för de ska du ju inte gå dragandes med.

iaf så ska jag dit igen imorgon för o kolla amningen me lillkillen o de känns super. även om han tar fint, så e de bra att hon vill se. Sen om min rodnad på bnröstet inte va borta imorgon sa hon (på vänster sida där de e stockning) så ska vi ta prov för o se så de inte e  bakterier i såret.

De går å bita ihop en viss del, men me mitt sår, tror ingen vill se bild.. så gjorde jag de rätta för mig o mitt bröst skull..
    jag har behandlat det men så fort jag slutar så kommer det tillbaka. nu är det "överkomligt", kliar och flagnar så är väldigt röd! När jag var in till amningshjälpen såg det ut som bröstvårtorna skulle ramla av för var sår i skarven mellan vårta/vårtgård... plus illröd och sårig och blödde!.

Jag har gett upp nu så blir det värre så slutar jag att amma, håller det såhär så är det någorlunda... Börjar göra ont igen när jag ammar men funkar!

Så har hittills kört med vichyvatten, salva och tabletter för att läka ut min svamp, likaså lufta och använda bomull... så tror att den enda medicinen för att få det att läka ut helt är att sluta amma, men biter ihop ett tag till!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-01-12 09:13:41 följande:
    Vad skumt..Jag tror faktiskt jag hade precis samma järnvärde som du i måndags men enligt BM skulle jag inte ta extra järntillskott. Men jag hade högt värde på nånting på F som jag inte kommer ihåg vad det var men det hade med blod och järn att göra och det var tydligen bra.

Kul med barnvagn! Har inte kollat än men precis som du vill jag ha nåt för promenader på landet eftersom vi flyttar snart. Hur är det nu...då innebär det att det blir en ganska tung och stadig vagn och inte en lätt liten cityvagn så är enkelt att gå in i bilen typ? Man skulle ju vilja ha allt liksom; stadig och rejäl men ändå lätt och smidig som tar liten plats i bakluckan. Existerar det?
    Kronan kanske skulle vara nåt för dig? Den är ju ganska lätt och smidig men samtidigt stabil och rejäl?
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-01-12 10:23:55 följande:
    Tack, ska kolla upp det. Är det märket som är Kronan eller är det en modell? Noll koll som du kanske märker :)
    Det är märket... :) www.kronan.com :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma