PåvägMotSyskon skrev 2011-01-11 22:31:06 följande:
Nej jag är förmodligen inte den enda. Men herrejävlar om ja får svära hur mitt vänstra ser ut. du skulle svimma, som ja sa till min DÅ(förl-bm) o tyckte ja vände mig helt rätt för pump.
Har du svamp som bör du nog kontakta dem, för de ska du ju inte gå dragandes med.
iaf så ska jag dit igen imorgon för o kolla amningen me lillkillen o de känns super. även om han tar fint, så e de bra att hon vill se. Sen om min rodnad på bnröstet inte va borta imorgon sa hon (på vänster sida där de e stockning) så ska vi ta prov för o se så de inte e bakterier i såret.
De går å bita ihop en viss del, men me mitt sår, tror ingen vill se bild.. så gjorde jag de rätta för mig o mitt bröst skull..
jag har behandlat det men så fort jag slutar så kommer det tillbaka. nu är det "överkomligt", kliar och flagnar så är väldigt röd! När jag var in till amningshjälpen såg det ut som bröstvårtorna skulle ramla av för var sår i skarven mellan vårta/vårtgård... plus illröd och sårig och blödde!.
Jag har gett upp nu så blir det värre så slutar jag att amma, håller det såhär så är det någorlunda... Börjar göra ont igen när jag ammar men funkar!
Så har hittills kört med vichyvatten, salva och tabletter för att läka ut min svamp, likaså lufta och använda bomull... så tror att den enda medicinen för att få det att läka ut helt är att sluta amma, men biter ihop ett tag till!