• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Cat79: Åååh vad fin hon är! Henne ska du vara stolt över! och du ska vara stolt över din bedrift att FÖDA BARN! :) Stooort grattis och stoooort lycka till som småbarnsförälder!

Färnevik: Jag tycker inte att du ska oroa dig! jag hade ju gått upp 2.5 kg i vecka 30! Försök att tänka på dig själv istället för att oroa dig! Det är svårt men FÖRSÖK! Snart har du din skrolla här!

Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    färnik skrev 2011-01-06 13:01:24 följande:
    Viktuppgången i sig är ju inget bekymmer, om jag mått bra och allt sett helt normalt ut. men när den beror på att jag bara kräks känns det lite sämre. Särskilt när magen inte växer som den ska och ul visat på minskat vatten... Obestämd
    jo men du får tänka på att eftersom du mår så dåligt fysiskt så är det ju inte konstigt att du inte går upp i vikt. och vatten KAN diffa! Hade det varit riskabel mängd HADE de haft SUPERKOLL på både dig och bebis! Men jag förstår att du är orolig MEN du mår inte bättre av att oroa dig. Du ska orka genomgå en förlossning framöver och är du knäckt både psykiskt och fysiskt så kanske du inte orkar och förlossningen blir jättejobbig! försök att må så bra fysiskt åtminstone när det tär så på det psykiska! Tänker på dig, bebis, storasyster och mannen din!
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-01-06 14:46:50 följande:
    Stor kram Smålandsjänta. Fy va tråkigt att du känner dig less å hängig. Tänk vad vi går igenom för att få våra små skatter?!
    hur känns det för dig? Övertid kan ju kännas jobbig. Är du redo? Eller är det mest jobbigt?
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-01-06 16:20:03 följande:
    Det känns ok, men jag börjar känna mig lite otymplig. Har ont i blygdbenet (fogen) så fort jag reser på mig och det är ju inte så kul. Vi börjar bli lite rastlösa här hemma, så vi är nog helt klart redo...
    ja fogarna är inte att leka med. Satan vad ont det kan göra!

Rastlöshet är bra, det är ett tecken på att du är "nöjd" med att vara gravid! Flört Får hoppas att det drar igång snart, själv gick jag ju till bf+10 så hoppas att ditt sätter fart typ inatt! :) Har magen sjunkit? Har du några förkänningar?
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-01-06 18:05:07 följande:
    Men, jobbar du fortfarande? Hur känns de? Förutom att du självklart är trött då..

Annars måste jag nog säga - även om de inte är en ursäkt att killar är killar. Dom förstår inte på samma sätt, är mer relaxed till sättet och gör de som behövs när lusten faller på, inte när dom måste. Min kille jobbar hela dagarna, kommer hem o sätter sig o spelar WoW (World of Warcraft) de är typ de enda han gör. Hahaha. Jag kan bli galen, men jag orkar inte bråka om de. Jag är för de mesta hemma om dagarna, jobbar ibland - och sköter städning, tvätt, disk osv. Plockar efter honom titt som tätt (nu vill jag inte måla ut honom som nån lat jävel, för de är han verkligen inte och skulle jag be om hjälp skulle jag få de. Fast kanske inte ALLTID just DÅ när jag gör de utan när han är klar me sitt, typ)

Vi tjejer är ju lite mer ordningsamma av oss, vi vill boa o ha de rent o snyggt hela tiden. Killar (inte alla) ser inte de på samma sätt som vi gör, och verkar därför som om de inte bryr sig fastän dom gör de egentligen..

De är ju kanske inte mycke till hjälp.. men ändå..

Massa kram! {#emotions_dlg.flower}
    Nja jag kan inte riiiktigt hålla med. I vårt hushåll är det jag som är svinstian och han som är pedanten! Fast det är när det gäller vissa saker. Jag vill ha tvätten ren och fin och disken. Golv och sånt är inte jag så noga med, är väl ett bakslag efter att ha haft en mamma som dammsugit två ggr per dag och sen bott i ett pedanthus i 7 år. "lite skit i hörnen" är inte så farligt tycker jag. fast det ska vara i lagom mängd. När jag får astmaanfall av att sova så får jag min läxa! Då har jag väntat nån dag för länge, dvs kanske inte dammsugit på 3-4 dagar! :)
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-01-06 18:41:01 följande:
    Jag menade mer under graviditet, då tjejerna oftast vill boa ;) Och skrev också att inte alla killar är så. Jag är skitslarvig annars, de är först NU jag vill ha ordning o reda här hemma. Innan vare han som plockade o fixade hela tiden, haha. Jag brukar inte heller fixa golven, dammsuger om de är grusigt eller så men annars gör C det, och moppar golven - för det kan jag inte, haha.
    Jo så kanske det är, att vi vill boa! :) Min man fick dra åt tyglarna ordentligt för han tyckte att jag gjorde det för tidigt! HAHA.

längtan efter liten: Känn efter ordentligt om du känner att det är rätt att separera om ni ska göra det. Det är ju tufft, självklart, men du måste känna att det är 110% rätt beslut innan du tar det stora steget. Annars får du kräva en enorm förändring hos mannen din! Man är ju känslig som gravid, än mer när man jobbar! Jag jobbade ju tom bf och jag var ett trött monster när jag kom hem. Hade daniel lagt handduken på bordet istället för hängt upp den fick han allt veta! Stackars min make vad han fick stå ut med när jag tänker efter! HAHA. Men han har tydligen inte blivit avskräckt eftersom han vill ha fler barn!

Småland: Snart snart snart är det ok för din bebis att titta ut! Håll ut. Det är skitjobbigt eftersom du har såna problem men h*n kommer snart!

Ego: Wilda är sååå duktig! hon sitter nu utan problem om hon har stöd för ryggen. Hon går med gåstolen... Hon vägrar ligga ner i vagnen om hon är vaken.. och valkarna börjar nu komma tillbaka vilket känns skönt då det även resulterar i en mätt och glad bebis, tack ersättning för hjälpen! och hon pratar mest hela dagarna!
  • Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-06 20:44:20 följande:
    Sofy: Nu ska jag se om jag kan muntra upp dig med några bilder. De ligger i mitt galleri. De ligger lite i datum ordning men den sista bilden tagen från förra grav ligger på sida 2. Kram!
    åh får jag också kolla bilder? Snälla! :)
  • Mabaja

Åååh vilka fina bilder du lagt upp! Du och sonen är ju jäääättefina! :) och vilka spiror du har då! får jag låna lite? Flört

• Mabaja
    Cat79: Ja visst är det skönt när det går fort? Vi kom ju in 3.30 när W ville ut.. 6.16 var hon hos oss. vid första undersökningen var jag öppen 8 cm (5.00).. när vi kom in i förlossningsrummet var jag öppen 10. :) Jag hoppas på att få såna förlossningar om jag får fler barn! :) Återigen stort grattis! Hur kom det sig att du sprack så mycket? Vissa spricker ju utan anledning, andra för att man tar i vid fel tidpunkt osv. Är det bara där bak eller hela vägen? Stackare där som sprack så mycket, men som du säger det är ju sååå värt det när man fått sin skatt, för er en Lovis! :) Återigen stooort grattis!

gemigsinnesro: Jag har anat ugglor i mossen! Kul att hon är här! GRATTIS! Underbart med fler bebisar!

Happiness: Ja du hade ju jättefina ben på bilderna! :) Och som sagt kanonfina bilder! Såna ser man gärna mer av! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-07 19:25:07 följande:
    Hörre ni...jag måste bolla en sak med er....

PLUGGA HELTID MED NYFÖDD.....går det????

Jag kollade på schemat för vt-11 nu och det ser ut som det enbart är 2dagar/vecka som är 9-16 i skolan och resterande dagar är hemmastudier....tror ni det går att plugga med en nyfödd/bebis så???

Grejjen är den att då skulle jag fortsätta nu kommande vårtermin för med kommande USA-resan till sommaren så skulle CSN verkligen verkligen vara en mycket välbehövd och bättre inkomst än vad min mammapenning på lägsta nivå är.

Bara en tanke jag fick....vad tror ni???
    JA det går att plugga med nyfödd! :) Jag missar dock tentan på tisdag eftersom mannen inte kan ta hand om W en hel dag. Men får ta det i vår istället!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma