Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

pixerpie skrev 2011-04-14 13:08:42 följande:
    Grattis Sofy till en perfekt lite kille! Å, hoppas, hoppas.. det snart är min tur med...

Sugar vilken fin mage i v 14... sån vill jag också ha...

Kram alla här inne!! Hoppas på att joina er snart!!
    Tack Pixan vad söt du är! Nu har magen växt lite ytterligare, är just nu i vecka 17. Tiden går fort.

Hoppas du kommer in till oss här snart Pixan! Kram!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-04-14 13:11:34 följande:
    Jag står på alla fyra och göra lite olika grejer typ kissande hunden, diagonal arm och ben ut-in-ut och byt ben, eller "kuta rygg´-och-svanka" är en bra övning som inte är så jobbig träningsmässigt men rätt bra för ryggen om man är gravid. Sen när magen blir större är det svårt att göra raka situps så då brukar jag göra sneda. Men raka kanske funkar fortfarande för dig?
    Tack snälla!
    Ja, kissande hunden och diagonala hunden borde funka fint som ersättning. Situps funkar fortfarande, även om jag känner mig svagare och svagare i magmusklerna. Men ja, att ligga på mage går bara inte längre.
    Jättestort tack för tipsen!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-04-14 13:24:35 följande:

Så lite så :) Kul att det funkar med träning för dig! Det känns som det bara är fördelar med det! Jag trodde inte jag skulle vara så här pigg och totalt utan krämpor i snart vecka 34, blir nästan misstänksam men väljer att tro att det är träningens förtjänst.

Nej, att ligga på mage slutade jag med tidigt också, inte alls skönt.

Ja, magträningen blir jätteskum efter ett tag. Var på body pump igår och tränaren säger hela tiden "känner mig magstödet?" och "ljuda S för att få med magen" och jag KAN verkligen inte. Det finns inga magmuskler där liksom. De är väl undantryckta nånstans :)

Ja, haha, vart tar de vägen? Är det inte så att de delar på sig när magen växer?
    Jag är mäkta impad av ditt tränande i vecka 34!
    Förresten, jag ska börja på gravidyoga nu! Det ska bli skoj!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Men ÅH vilka fina små barn i tråden! Man blir ju alldeles kär och galen!

Idis, jag undrar också var du köpt den superfina mössan...?

Igår kväll kände jag bebisen rekordmycket! Hade druckit en halvliter juice (craving..?) och då blev den som galen! Det kändes som om den snurrade runt och viftade och sparkade både här och där, som om den hade rave-fest eller något. Vilda älskade unge! Hjärta

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Safiree, haha, va galet! Verkar hon gilla tv-spel nu när hon fötts?

• sugarrush
    MelikaH skrev 2011-04-15 10:39:45 följande:
    Vilken härlig känsla det måste ha varit sugar Glad 
    De får gärna vara vilda i magen men kanske lite mindre när de är ute?! Hehe. 
    Glad för din skull!!! 
    Tack Melika! Snart känner du din också!
    Det var lite svårt att veta helt och hållet att det var bebisen som kändes de första gångerna.. men nu blir det tydligare. Jag tycker det känns lite som buffar, ibland lite pirr (nästan som små små elstötar) och ibland som något odjur som virvlar runt. Många andra vittnar om bubblor, fjärilar som fladdrar eller fisksprattel. Så var uppmärksam på sånt, snart känner du! 

Nu i andra trimestern så är det ju vanligt att må väldigt bra; magen är inte tung ännu och man känner sig pigg, så jag glömmer faktiskt av ibland att jag är gravid när jag är upptagen med något. Men så VIPS så blir man påmind om sin lilla kompis i magen! Idag har jag reda känt den flera gånger, det är en magisk känsla!

Sofy: Visste väl att du skulle ha värsta snyggo-magen snabbt efter! Vad fin du är!
    Har ni kommit hem från sjukhuset nu?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    LittleJunia skrev 2011-04-15 12:30:53 följande:
    Hemma igen efter överburenhetskontrollen!
    Ingen igångsättning idag... känns helt OK iaf.. har ju en hel del värkar nu faktiskt.. Dom kommer dock inte vidare regelbundet och varar inte länge, men dom gör ONT... så jag hoppas och kan tro nu att det kanske kan komma igång av sig själv här framåt..
    Allt såg iaf finfint ut! Fin CTG kurva, fina hjärtljud, såg fint ut på ultraljudet, flödet i navelsträngen av perfekt. Fostervattnet fanns det inte så mkt av, men fortfarande inom normal (ska ligga mellan 5-25) Mitt låg på 5 .. Bebisen uppskattades till ca 3,9 kg (just nu) 
    Läkaren gjorde även en hinnsvepning, så nu hoppas vi på det bästa.
    Fått en ny tid till på söndag. (hoppas jag slipper använda mig av den tiden)  Det är då bokat ännu en kontroll, dock med en EVENTUELL igångsättning... (isåfall pga fostervattnet) Annars är det igångsättning 42+2 som gäller.. vilket innebär måndag och min födelsedag... 
    Gud så spännande!
    Jobbigt att gå med smärtsamma värkar, men det kommer ju något bra ur det i slutändan!
    3,9 kilo, vilken bamsing!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    LittleJunia skrev 2011-04-15 14:03:50 följande:
    Kul att ni gissar! Får gärna fler göra!

Jag känner av värkarna ganska mkt nu.. måste andas igenom dem. Har precis börjar klocka dem nu... får se om jag ser ett mönster här om en stund.. men tror att det ligger på dryga 10 min nu ungefär

pancankes- Jag är idag på BF+14, så det är på tiden bebben kommer! 
    Sugarrush- Jag säger tvärtom! Skulle bebben "bara" vara på 3,9 kg blir jag superlycklig! Min första vägde 4,2 kg och han kom på BF+11 ... Är ganska övertygad om att denna bebisen kommer väga klart över 4 kg.. 

Ska försöka hålla mig lite i rörelse nu o inte sitta här o slöa i soffan.. så går det kanske fortare  
    Jag gissar 4150 g och 53 cm!
    Min syrra satte igång sin förlossning med en promenad som även innehöll lite milt klättrande uppför trappor och klippor. Så ut och gå med dig!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    LittleJunia skrev 2011-04-15 14:03:50 följande:
    Kul att ni gissar! Får gärna fler göra!

Jag känner av värkarna ganska mkt nu.. måste andas igenom dem. Har precis börjar klocka dem nu... får se om jag ser ett mönster här om en stund.. men tror att det ligger på dryga 10 min nu ungefär

pancankes- Jag är idag på BF+14, så det är på tiden bebben kommer! 
    Sugarrush- Jag säger tvärtom! Skulle bebben "bara" vara på 3,9 kg blir jag superlycklig! Min första vägde 4,2 kg och han kom på BF+11 ... Är ganska övertygad om att denna bebisen kommer väga klart över 4 kg.. 

Ska försöka hålla mig lite i rörelse nu o inte sitta här o slöa i soffan.. så går det kanske fortare  

Jo, ett annat tips, har du en moped hemma? Eller har någon du känner en mc? Åk ett långsamt varv runt kvarteret (kör själv eller sitt bakpå) så kan det dra igång. Har hört att vibrationerna kan göra susen....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-04-15 15:18:55 följande:
    Haha, vilka härliga tips! Ska prova det sen, maken har ju mc.

Grensla torktumlaren kanske också kan göra susen? Glad
    Ja haha, det hade varit en syn!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma