• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Bev: Det är sååå trist att gå på övertid. När jag var till bm på 40+4 så gnällde jag och sa att jag kommer vara gravid för ALLTID! Hon bara skakade på huvudet... Hade ställt in mig på en vecka men när jag passerade en vecka så ville jag bara sjunka genom marken... Jag klagade och klagade här hemma så min man tröttnade på mig så på lördagen drog vi iväg till ikea och sen in på barkarby-området med massa affärer.. så han "vallade" mig... Sen på kvällen hade jag som mensvärk men tänkte "ännu mera, suck".. på natten drog det igång och kl 6 var hon ute... Men det var lååånga 10 dagar övertid!

Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja

Ja Sthlmstjejer: När kan ni? ska vi ta tisdag? Jag kan när som helst i stort sett! Har bara idag jobb inplanerat annars ingenting! :) Eller kanske ska kolla upp när skolan drar igång! :)

• Mabaja
    Sugarrush: VÄLKOMMEN tillbaka! Nu är du här för att stanna.. Inget mera tråkigheter för er del!

Sofy: Vilken fin mage, nu börjar det hända saker och ting.. Det syns verkligen framifrån nu att du har en bebismage!

Stockholmsträff:
    Säg  till när ni vill och kan träffas... Jag kan typ jämt! :)
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-01-13 19:23:01 följande:
    Tittar in lite snabbt och desperat... Nån som har nån bra husmorskur att ta till för sjukt onda bröst nu när mjölken runnit till, förutom att amma förstås? Dom är hårda som tegelstenar...
    kanske massera lite? eller handmjölka eller pumpa? :) Om två veckor är de mycket bättre! :) Och har du tendens till sår på brösten så börja med amningsnapp innan det utvecklas sår är mitt tips! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-13 19:32:42 följande:
    Handmjölka är mitt bästa råd...och kan du så ställ dig i varma duschen när du gör det. det varma vattnet gör att mjölken rinner till snabbare och är då lättare att bara stryka ut (låt det bara sippra/spruta medan du stryker uppifrån och ner mot bröstvårtan)

Grattis till Dolly-Parton-Upplevelsen Undra hur många som vill ha silikon i brösten efter att ha upplevt mjölkfulla tunga bröst....inte jag i alla fall

*kram*
    Daniels farfar blev generad när jag hade mina Dolly-tuttar... Tyckte att det var varmt så tog av mig tjocktröjan.. "HERREGUD" utbrast han och sprang in i köket!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-13 19:51:07 följande:
    HAHAHA....jisses vad kul! Stackaren
    Daniel sa strax efter "du akn komma in nu, hon drog en filt över"... Så när det var dags att amma var jag redo... men farfar var inte det. haha
  • Mabaja
    Happiness skrev 2011-01-13 19:54:25 följande:
    Oj då...stackarn. Verkar som han bott ensam länge.... Inte van vid vackra behag
    nja han har varit änkeman i 3 år nu i februari... Så jättelänge är det ju inte! men farbrorn är ju 81 så är ju kanske liiite skillnad. haha.. Det roliga var ju att jag hade linne på mig, men det räckte inte tydligen- här skulle det vara skoteroverall! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-13 20:47:16 följande:
    Mabaja!

Du...skulle jag få låna din Belly Bandit?  
    klart du får. Vi får pricka in ett datum så vi kan fika lite så tar jag med mig den! :)

Happi: KLOCKRENT!!!

Sugar: *kram* Vi hoppas verkligen att din lilla bebis får stanna kvar!
  • Mabaja
    acure skrev 2011-01-13 21:35:41 följande:
    Jag funderar på det här med bröstpump. Måste man ha en sån hemma redan när man kommer hem från bb, eller ska man vänta och se om man behöver en överhuvudtaget? Och sen skicka sambon och köpa om det behövs. Det är ju ändå ganska många hundralappar att lägga ut. Även om jag gillar att vara väl förberedd. Vore bara så typiskt om man köpte en nu och sen kommer man inte ens behöva den. Hur gör ni andra?
    vi har ingen bröstpump, men jag lånade en när jag hade såna problem med amningen. Skulle se om det underlättade men då blödde jag massor istället pga mina sår! Handmjölka är mitt tips att du kan börja med om du måste (i början när de är sprängfyllda t.ex), det är ju dessutom gratis! :)
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-13 21:38:32 följande:
    Åh kanon! Då behöver jag inte köpa en För visst var du nöjd med din? När ska vi fika?
    Jag var nöjd, även om jag fick en påse på magen trots det! Men var grymt skönt att ha på promenaderna första veckorna när paketet mest var "dökött"..

Ska kolla upp när jag kan. Men nästa vecka är ju inte omöjligt kanske? Vet inte om jag har nån kurs som börjar nästa vecka! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma