• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-02-21 15:23:01 följande:
    ni som har barn, har ni musikmobil över spjälsängen?
    Bra eller dåligt?
    vi har en och w gillar sin. I början brydde hon sig inte, nu när hon är trött kan hon somna till den och är hon halvtrött och inte vill sova ligger hon och sträcker sig efter den! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 16:00:26 följande:
    Färnevik: haha spara i kylen? Det skulle vara något! Hahaha så kommer svärmor förbi och ska ha mjölk till kaffet, vad är detta? Och så öppnar hon säkery och luktar! Hahaha vilka bilder jag får upp, nej tack inget sparande här inte. Sex har vi nog istället när vi känner för inte för att starta något.

Mabaja: ja sexa som galningar kommer vi
    Nog inte göra, men lusten finns hos oss båda än så länge så för njutningens skull så sexar vi på när det passar oss. Men jag tycker det är konstigt att läkaren sa det som förslag för att försöka starta det!
    Det var så de sa till mig med när de vägrade ge mig en hinnsvepning! "Ha samlag"... Jo tjena vad jag är sugen... Nej nästa gång ska jag knata runt på ikea och barkarby outlet. hahaha. Var ju det som gjorde susen för mig. haha. Ska bara få igång min man så man kan börja bebisverkstad igen. Han går ju och blir sjuk så fort det närmar sig äl! HAHA. Jag tror att sex kan vara bra OM man är lite mogen... Men inte om man är helt omogen, då är det nog klent. haha.
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 16:11:02 följande:
    Mabaja: har precis varit ute och glidit runt i snön med hunden i 1,5 tim, kanske kan liknas med att knata runt på IKEA?

Ja det skulle vara spännande att veta hur mogen man är, min tapp har ju varit förkortad och öppen inneifrån ett bra tag, men bara för det så har jag säkert en tapp på 4cm och hård utan öppen modermun bara för att jävlas med mig!

Hur långt innan Wilda kom var hon fixerad? Tror inte min är fixerad nämligen (iof så var varken jag eller mina 4 syskon det innan vattnet gick för min mamma)
    W var fixerad när jag gick på övertid! :) Innan dess var hon ruckbar, men det var en annan bm som sa det. När jag var på övertid fick jag min "vanliga" och hon kunde inte förstå hur de kunnat säga att hon var ruckbar innan- hon satt fast som ett skruvstäd och det kan jag tänka mig, hon hade ju handen på kinden och låg med huvudet uppåt. haha.

Happiness skrev 2011-02-21 16:18:58 följande:
    mabaja: Jag kommer ihåg när du knatade omkring på IKEA och du trodde vattnet gått .
    haha ja.. Men det gjorde susen.. Första ikeabesöket släppte ju slemproppen ordentligt det var ju då jag trodde att jag sipprade vatten.. Andra gången hade jag som mensvärk i ryggen på kvällen och sen sa det vara svisch så var hon ute! :) Eller ja, sex timmar då! kan du tänka dig att wilda är 4.5 mån nu!
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-02-21 16:25:17 följande:
    åhh jisses. Vet inte om jag kommer bli så mycket lugnareav ett vul, kan ju vara bra på det första och ändå kan det gå åt helvete några dagar/veckor senare. För mig skulle det nog behövas vul varannan vecka eller helst varje vecka till åtminstone v.13 för att känna mig lugn, men vet inte om jag kan få igenom det.

Sofy: Vet du om man kan få flertalet vul på kliniken vi pratade om? Ska ringa dit imorgon, men tänkte om du visste?
    Jo men slår hjärtat är ju procentsatsen väldigt låg att det skulle sluta slå... Visserligen har vi ju erfarenhet från tråden men det är ju väldigt låg risk om hjärtat börjat slå! Jag bestämde mig när jag sett hjärtat slå att nu hade jag oroat mig klart.. Gick bra till v 14 när jag började blöda... igen... Men efter vul då så såg allt bra.. sista gången jag blödde var på vår bröllopsdag, men vi åkte aldrig in och jag berättade för min man först i september att jag hade haft komplikationer när vi gifte oss. :) och här är hon! Wilda, 4.5 mån gammal! :)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-21 17:29:19 följande:
    Hej girls! Intressanta diskussioner om 5 satser mm.

Småland beklagar att du träffat ett riktigt stolpskott. Jag kan ju f-n inte fatta vad den människan kläcker ur sig och vad hon sgt till Sofy tidigare.... får man verkligen vara så klantig i sina uttryck?

Någon som har erfarenhet av kronanvagnar? Var i väg i lördags och fick lite info om barnvagnar de hade emmaljunga och brio. Fastnade egentligen mest för Brion men hade tänkt att köpa en begagnad... men fick nu tips om kronan... Någon som vet något om denna?
    Det jag inte gillar hos Kronan är att de är så låga och handtaget... Vi köpte en Emmaljunga duo edge! :)
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-21 17:33:52 följande:
    Woohoo YESS ja bara 48 dagar !! fan vad tiden gått fort
    Jag fick ju ut elias v 37+5 tänk ibland får man fuska hihi
    och en annan fick vänta till 41+3.. ;)
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-21 17:53:41 följande:
    Ja det var det enda som kompisarna hade emot vagnen..hon i paret är ganska kort men han lång... Vi kanske är för långa både mannen och jag... =/  175, 189
    jag är 166 och tycker att vagnen är låg! ;)
    telgebo skrev 2011-02-21 18:18:59 följande:
    Så om jag gör tex ett VUL i v.6+1 och hjärtat slår så är det låg risk då alltså att det skulle sluta illa i ett MF/MA?

När kan man egentligen se hjärtat slå på ett VUL?
    Det ska ju bara vara någon enstaka procents risk att det ska gå åt pipan om man sett hjärtat slå. men de i tråden som varit med om mf trots hjärtat slagit kanske vet mera.. är väl sugarrush, Happiness och Odd iaf som haft det så? Eller är jag ute och cyklar?
    Happiness skrev 2011-02-21 19:05:31 följande:
    En fråga till er som ska föda snart och som har fött:

Har ni köpt baby kläder i storlek 50 eller hoppar ni på 56 direkt?
    Jag köpte ett set i stl 50 och en pyjamas. Sen fick vi tre set så totalt hade hon fyra i stl 50. :) Tog med mig två set i stl 50 till bb och två i 56 eftersom jag itne visste vilken storlek som skulle komma ut! :) det roliga var pyjamasen! Den var jääääättestor när hon kom, två veckor senare var den för liten. haha
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-21 21:28:24 följande:
    Ni som har barn sen innan..

Den här mensvärken som vi pratar om hela tiden, haha.. den har dykt upp på mig nu idag, har så satans ont i mage + rygg alltså.. går inte över efter ett varmt bad ;) Har suttit där i 1,5 timme nu o de fungerade inte alls! De är ju inte som SD direkt där magen är som en boll.. så, why is that? :) V 32..
    Du har fått förvärkar! :)
    sugarrush skrev 2011-02-21 21:24:33 följande:
    Åh vad mycket roligt det är att läsa i tråden! Härlig positiv stämning!

Ja, jag fick mf efter att läkaren sett hjärtaktivitet. Men jag hade känt på mig att ngt var fel, för clearblue digital visade för få veckor när jag testade mig på 6+3. Det borde ju visat 3+, med råge.

Jag tror det är ovanligt med mf efter att hjärtat börjat slå. Men det händer tyvärr. Dock har man nog kommit en bra bit på vägen om hjärtat slår och fostret har rätt storlek på VUL.

Har träffat en 7-månaders bebis ikväll. Han skrek precis HELA tiden....! Shit, vad har man gett sig in på?
    Du har gett dig in på en stooor resa! alla ger w beröm för hon är så lugn så lugn och alltid glad.. så det finns även såna bebisar! :) Som bara skriker om de är hungriga eller trötta! :)
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-02-21 21:47:39 följande:
    Haha äre de som är förvärkar? Jag trodde (för)värkar va typ som onda SD.. när magen är en boll o de gör oont.. Men så äre inte alltså? :p
    inte alltid. Jag hade som du beskrev det och min bm sa iaf att det var förvärkar jag hade! :)
  • Mabaja

MCT: Helt rätt inställning! Idag är du gravid, idag bär du på ert barn och NJUT av det! Blir ju tyvärr inget bättre av att vara ett nervvrak!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma