• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

MCT: Stort GRATTIS!!! 1010 är ett bra datum.. Jag lovar! ;) Nu blir det bebis!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-02-18 12:09:49 följande:
    Hahahah, yähhh! ;)  Fan vi som var gravida samtidigt och nu är jag ändå ett år efter dig! EXAKT! ;)
    Ja och nu får du allt trycka ut liten mini 1010. :) eftersom det är ett sånt perfekt datum! 

Vi har ju hoppat igång bebisverkstaden redan nu eftersom det tog tid förra gången och skulle det ta sig redan nu skulle det bli kring 111111, inte exakt men där omkring. haha. men vi har sagt att en 2012:a skulle sitta fint! :)
  • Mabaja

MCT: Ja det skulle se lite roligt ut om man fick en av varje "roligt" datum. haha... nu är det bara för dig att växa på dig och sen trycka ut bebis 1010.. Så delar vi datum! :)

Mallanis: Det är inget vi pratar öppet om... Att vi ska börja med "nr 2"... Vi har ju "räknat" med att det tar lika lång tid som med W... Jag vet inte när v 11 är men jag kan måndag efter 16 och onsdagar hela dagarna. :) Bara att bestämma tid och plats, helst norr om stan för då kan jag ta bilen och slipper krångla med kommunala medel som inte går att lita på! :)

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-18 14:28:58 följande:
    Okej tack cat!
    ett tips är att ta med sig en bärbar dator om du blir kvar på bb över natten. Blir lätt tråkigt efter många timmar på bb! Kolla lite film på kvällen med bebis på bröstet! Hur mysigt som helst!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-18 15:50:18 följande:
    Åh, det där låter ju så mysigt!  Får hoppas att man har en snäll bebis då. Trodde man skulle vara supertrött och bara sova.
    jag gick upp vid 9 101009... förlossningen drog igång 00.00 101010 och hon kom 06.16... jag somnade vid 23.30-23.45 101010... varje gång jag höll på att somna mitt på dagen kom en bm och skulle klämma på magen, ta hb eller så var det läkarkontrollen för W så hos oss blev det inge sova.. Eller jo, min man sov ju emellanåt... och då var det skönt att slötitta film på kvällen när man började känna sig sliten.. Lagom till att vi skulle lägga oss vid 23 kom natt-bm och skulle ha "amningsskola"...

Din bebis kommer nog sova en del första dygnet, är tufft att genomgå en förlossning även för bebisarna! :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-18 16:03:52 följande:
    Tack för infon! Vad smidigt det lät! Man har ju ingen koll alls alltså på hur det går till... Jag går och väntar på att förlossningsrädslan ska komma men den lyser med sin frånvaro faktiskt. Har varit helt galet rätt i hela mitt liv men efter missfallet har jag haft så fullt upp att fokusera på att den ska överleva att förlossningsrädlsan kommit i andra hand och känner faktiskt ingen panik alls nu. Det löser sig liksom känns det som. Kanske lever man i förnekelse, haha
    Var inte rädd! Jag sa redan samma dag som W kom att jag skulle göra om det... Folk varnade mig att det känns som man ska dö av smärta, det tyckte inte jag- jag kanske är korkad men klarade mig på lustgas och fortfarande ha känslan att det inte gjorde såååå ont som alla säger. haha.

Mitt tips är att BEHÅLL lugnet! Tänk på andningen så ordnar det sig... och får du en läkare som säger "du har täta värkar men inte så starka" (när du har krystvärkar)- slå ihjäl honom. haha.
  • Mabaja
    mallanis skrev 2011-02-18 16:09:36 följande:
    hihi jag är nog mer tvärt om BB väskan packas när värkarna sätter igång (men då har jag bearbetat vad som ska vara med och tänkt på det i flera månader!) då kommer det gå fort! hahha inbillar jag mig iaf ;)
    jag packade min väska när jag hade värkar var tredje minut. Det tog tid men jag är glad att jag inte gjorde det tidigare.. För när det väl drog igång var det faktiskt skönt att ha något att göra! :)
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-02-18 16:13:44 följande:
    Hahaha, det ska jag tänka på! Men vad bra då, hoppas jag har samma tur som dig. Vi är ju båda lite träningsfreaks så jag kan ju hoppas att det var tack vare dina starka muskler som det gick så bra. Jag går fortfarande på body pump och spinning regelbundet och mår jättebra av det så jag hoppas att det får fortsätta så.

Jag har precis lagat två hål i tänderna utan bedövning. Pleeeeease säg att det är ungefär samma sak! :) :) :)
    Jag körde sista pump-passet i v 36 och sista spinningpasset veckan innan bf! Då ville inte sats se mig mera. haha. Sen var jag tillbaka på gymmet tre v efter förlossningen och det var nog inte ett jättesmart drag för får jätteont i magen när jag tränar...

Nja inte riktigt samma sak, men du kommer fixa det! och kommer att fixa det utan problem... Jag längtar ju redan till nästa! ;)
  • Mabaja

Telgebo: Jag gick i åtta veckor i tron om att vi skulle bli föräldrar... vårt lilla hade dött strax efter äl och fick veta i 11+3... Jag hade massor av sympton så även där kan det ju skilja massor.

färnevik: Det kan inte vara så att hon kickar med knäna på ena sidan och fötterna på andra? Så gjorde iaf Wilda... Hade rumpan vid revbenen och sparkade på två olika ställen och visade sig att knäna och fötterna kickade... Sen innan det drog igång hade jag rumpan i navelhöjd och då kändes det vill jag lova. haha

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:57:02 följande:
    Ja hon verkar jobba på förlossningen ibland oxå? För när jag gick så sa hon att vi ses kanske på förlossningen! (NOOOOO)

Japp går i Älvsjö, men hoppas på att slippa gå till läkaren där fler gånger. Ringer hellre FL då.

V 39 är jag nu, 38+1, vet många som fått hinnsvepning tidigare än så... Men icke, det är normalt... Suck denna kvinnas ord ekar i huvudet på mig idag! Måste nog ut och rastas ett tag, powerwalk med hunden kanske kan vara något?

Berättade nyss för min mamma vad läkaren sa om att försöka få igång det själv, vila och ha sex, men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!
    Jag bad om hinnsvepning när jag var i 40+4 men här gör de inte det över huvud taget! Jag blev mindre glad!

och det där med sex, avstå! Vi höll på för att få igång det hela, det misslyckades ju helt och fullt! Nästa gång tänker jag inte försöka mig på det där i slutet, var mest obehagligt och oromantiskt!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma