Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Plus igen efter mf/ma

Muffe :
    Nu vill jag att du tar ett gravtest för detta du beskriver är INTE mf utan något som händer någon av oss kvinnor som är gravida

Jag hade en blödning med denna gaviditet men insåg att det bara var brunt i 2 dagar men jag har fortfarande en liten i magen.
    Så GE inte upp jag tror mycket starkt att du e fortfarande gravid

Ta ett test NU

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Varför vara så neggatv !!
    Jag tror inte hon fått mf alls jag hoppas inte det låt henne ta ett gravtest lika bättre !!

• 3 barns mamma84

Softy:
    Låter som om du vill att hon ska ha ett mf !
    Jag tror inte det jag hoppas inte det jag vill att hon tar ett gravtest tänk om det skulle vissa ett starkt streck och ni låter inte henne och säger bara ja det är ett mf du fått

• 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-09-16 17:35:21 följande:
    Ursäkta? Jag har skrivit FLERTALET gånger att jag INTE tror de är MF osv! Försökt stötta henne varje gång, MEN de kan vara missvisande me gravtest då HCG finns i urinen längre och man kan få upp hoppet även OM de skulle vara kört. Jag gjorde samma misstag o trodde jag va fortsatt gravid tidigare i år men de va jag inte. Så mig gjorde de mer skada än va de hjälpte mig då. Skriver ju att de e smidigare o åka in o göra VUL så hon får se.

Jag störtblödde förra veckan, har bruna flytningar till o från men de e ok ändå därinne. Så jag tror absolut inte de e kört men hon har ju ställt in sig på de.

Och vem fan skulle ÖNSKA någon ett MF? Herregud! Jag har själv gått igenom de FLERA gånger och inte ens min värsta fiende skulle jag önska fick de. Lägg ner!
    Jag har fått MA inte MF utan någon som var i mig som jag trodde jag var gravid men kom inte ut då den dött i vecka 4 utan i vecka 8+ kom den ut jag vet hur jobbigt det är men JAG blödde kraftigt i 7 dagar så det gick igenom.

Det hon beskrivet låter verkligen inte det och jag hoppas att hon följer sit hjärta och tar ett test iaf!
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-09-16 17:42:54 följande:
    Beklagar.

Ja de är olika för alla. Finns ingen regelbok om hur varken en graviditet eller ett missfall går till, tyvärr.

De va bland de dummaste jag hört att jag skulle ÖNSKA hon fick MF. Jag säger bara att man inte ska lita blint på ett gravtest för OM de varit MF eller är på g kan de fortfarande visa starka streck och hon kan då få upp hoppet ÄVEN om de redan gått åt skogen. Men de kan även tyda på att allt e bra, så gravtest e lite svårtolkade när de gäller sånt här, då är ett VUL de enda som kan bekräfta eller dementera vad som skett.

Som sagt, jag blödde 2 ggr i början, en störtblödning förra veckan, och bruna flytningar emellanåt men min lilla mår bra. Så jag säger absolut inget annat än att jag tror de är OK för både Muffe & Sugarrush!
    Det var piss jobbigt jag skulla ha haft honom henne vad det nu skulle bli 4 aug 2010
    Men,men det händer oss kvinnorGråter

Det vi kan göra är att finnas för dem och hoppas på det bästa Hjärta
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2010-09-16 17:52:07 följande:
    2barnsmamma: För vissa går hormonet ner direkt efter MF/MA, för vissa tar det längre tid. Frågan är vad man själv skulle trott i det läget OM man fortfarande skulle få starkt positivt... Skulle man själv våga lita på det resultatet, när det faktiskt är såpass vanligt att hormonet "hänger kvar" i kroppen ett bra tag efter ett MF/MA...
    Tror det är så Sofy menar. Och självklart finns det ingen som önskar någon annan ett MF/MA, hoppas du inte menade allvar med att du trodde någon önskade Muffe det....
    Beklagar ditt MA, vi har alla härinne upplevt det, och det är för jävligt. 
    Jga vet nej jag menade edt inte blev bara så förbannad och lessen att bara tro men nu vet jag vad softy menade
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-09-16 17:54:28 följande:
    Tack. Precis så jag menar!

Hoppas inte heller hon menade allvar me de, fyfan blir förbannad när nån skriver så. Hur kan man önska någon de när man själv gått igenom de? De e ju hemskt!
    Fred...
    Nej man får aldrig önska någon sådant inte änns mördarna skoja men iaf det e fel fel fel ..

Det tog mig MÅNADER innan jag slutade gråta av allt detta..
    Men sen fick jag min ''julklapp 2010'' som kommer sen och allt e toppen nu e lugn och tänker bara på honom nu i magen ..
  • 3 barns mamma84
    sofy skrev 2010-09-16 18:00:00 följande:
    Tro? Då har du ju inte ens läst vad jag skrivit.

Drop it.
    Herregud jag läser allt missuppfatta mig inte
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-09-16 20:40:11 följande:

Oj här har det hänt saker under de timmar man varit borta från FL. Verkligen.

Ja, för att stilla er allas funderingar och tjat så tog jag ett grav.test och jag visste vad det skulle visa, supersuperstarka streck. Men det är inget alls jag lägger vikt på som Sofy och många andra säger kommer det ta tid innan det går ner om det är MF. Så var det sist.

Tråkigt att en del av er tycler det är mycket missfallssnack och det är väl mitt fel antar jag? det är ju mest jag som har dessa blödningar nu och ni här inne har varit gula värda att få prata av sig med efersom jag envisas med att inte belasta vården och vill bli illa bemött av dem igen. Tack alla ni som har stöttat.

Eftersom det verkar som att denna tråd endast ska innehålla barnvagnssnack och så vidare för de som kanske kommit lite längre än oss som ligger kvar innan de där 12 veckorna så kommer jag inte skriva så mycket här inne längre.

kanske uppdaterar jag er när jag vet lite mer, men istället för att jag ska skriva av mig av mina problem hela tiden lmnar jag nu plats åt er andra supergravida istället.

Tack å hej för tillfället!

kram på er

Förstår inte varför du inte går till en läkare och gör vul TÄNK om du e fortfarande gravid !
    Dum att du inte kollar upp dig.
  • 3 barns mamma84

Lämnar denna tråden man blir bara påhoppad av alla möjliga männskor (palla alltså)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma