Plus igen efter mf/ma
Losec Mups visste jag inte var ok men det är kärlek! De perioder när jag har magkatarrer är Losec Mups mina bästa vänner.... <3
Losec Mups visste jag inte var ok men det är kärlek! De perioder när jag har magkatarrer är Losec Mups mina bästa vänner.... <3
Hittade den där på livsmedelsverkets hemsida, där kan du läsa mer om just vitamin A. http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttillskott/Vitamin-A/A-vitamin-bakgrundsdokument/ "Sammanfattningsvis
Sammanfattningsvis är A vitamin ett livsnödvändigt ämne som människan behöver i sin dagliga kost, men överintag kan leda till förgiftningsskador. En svensk normalkost täcker väl dagsbehovet av A vitamin, och A vitamin brist förekommer inte i Sverige idag. A vitamin behövs för en normal graviditetsutveckling, men det finns indikationer på att mycket höga intag mycket tidigt i graviditeten kan ge en ökad risk för fosterskador. De kostråd som finns i Sverige idag säger därför att gravida skall undvika att äta lever och leverrätter och att eventuella extra kosttillskott av A vitamin i form av multivitaminer eller liknande inte ska innehålla mer än högst 1 mg A vitamin per dagsdos, om inte läkare föreskriver annat."
Hej brudar...
Grattis MB73 till sonen!! Underbart!!
Mabaja, förstår om du blir sliten... vila upp dig.. tids nog kommer den ju ut...
Själv tar jag mitt ena ben från denna tråden och planerar båda stadigt i den andra istället... blöder. SKIT.
Röntgensyrran lägg till mig meeed... jag har ju inget att visa tillbaka...men en dag så...