• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Losec Mups visste jag inte var ok men det är kärlek! De perioder när jag har magkatarrer är Losec Mups mina bästa vänner.... <3

• MCT79
    sofy skrev 2010-10-04 20:35:15 följande:
    De va exakt de lugnet jag kände direkt när jag plussade. Sen kom ju mina blödningar och paniken med dom, dock gick tiden o ja lugnade återigen ner mig allt eftersom. Om du känner så, då tror jag de är OK! :D

Mina bröst ömmade massor innan BIM, sen lugnade de ner sig o jag trodde de försvann.. men de kom tillbaka igen nångång där efter nån vecka eller så. Sen har de fortsatt, de va lugnt förra veckan men nu - JÄVLAR va ömma bröstvårtor ja har, men dom ska väl kanske växa lite nu igen, va vet jag ;) Och molvärken, jag hade en sjuuuk växtvärk i början, ibland nästan ont.

Men åh, så roligt! GRATTIS igen! :D
    Taaack.. vågar inte riktigt tro ännu... men hooooooooooppas!!!  :))
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-10-05 08:04:43 följande:
    Åhh jag börjar bli helnojjig över detta med maten. Femte veckan nu som jag är inne på som jag inte äter riktig mat, lever på typ:

Yoghurt
    Bröd, helst ljust
    Räkost
    Oboy
    Sushi, räkor
    frukt
    Actimel
    Proviva
    Morötter

Alltså, denna ensidiga kost borde väl sätta spår i bebisen? Typ mindre utvecklad hjärna eller vad vet jag?!

Vet att man inte ska tänka så, men BORDE det inte vara så?
    Bebis hämtar sin näring från blodet... i ditt blod finns näringsämnen dels från det du äter, dels från de depåer du har i kroppen av olika ämnen. Så bebis får det den behöver och kräver. Lita på det. =)

Om du är jätteorolig kan du ju äta nån extra vitamintablett?  Men det är nån vitamin man ska se upp med.. A om jag inte minns helt fel, det finns en maxdosering på just den.
  • MCT79

Hittade den där på livsmedelsverkets hemsida, där kan du läsa mer om just vitamin A. http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kosttillskott/Vitamin-A/A-vitamin-bakgrundsdokument/ "Sammanfattningsvis

Sammanfattningsvis är A vitamin ett livsnödvändigt ämne som människan behöver i sin dagliga kost, men överintag kan leda till förgiftningsskador. En svensk normalkost täcker väl dagsbehovet av A vitamin, och A vitamin brist förekommer inte i Sverige idag. A vitamin behövs för en normal graviditetsutveckling, men det finns indikationer på att mycket höga intag mycket tidigt i graviditeten kan ge en ökad risk för fosterskador. De kostråd som finns i Sverige idag säger därför att gravida skall undvika att äta lever och leverrätter och att eventuella extra kosttillskott av A vitamin i form av multivitaminer eller liknande inte ska innehålla mer än högst 1 mg A vitamin per dagsdos, om inte läkare föreskriver annat."

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-05 08:48:22 följande:
    Jag åt kycklinglever i vecka 5 förra gången utan att veta om att det var farligt. Det blev ju missfall.. Vet inte om det berodde på det såklart men undviker definitivt lever den här gången i allla fall.
    Näe det har förmodligen ingenting med det att göra tror jag... jag gissar att de avråder från att man äter det mycket och ofta... en gång lär ju inte ge nån överdosering precis...
  • MCT79
    Muffe80 skrev 2010-10-05 08:56:39 följande:
    MCT, har du testat idag också?

(du har säkert skrivit det redan)
    Ja men jag skrev om det i andra tråden.. håller min missfallsångest i den.. =) Jag känner mig lugn på nått skum sätt (antingen redan gillat läget) med ledsen för ett svagare eller med god vilja lika starkt streck idag. Håller mig dock cool en stund för jag blöder inte iaf...
  • MCT79

Hej brudar...

Grattis MB73 till sonen!! Underbart!!

Mabaja, förstår om du blir sliten... vila upp dig.. tids nog kommer den ju ut...

Själv tar jag mitt ena ben från denna tråden och planerar båda stadigt i den andra istället... blöder. SKIT.

• MCT79
    Mamma till W skrev 2010-10-05 12:29:38 följande:
    NEEEJ! Men vad f*n... Nu får väl din kropp sluta dumma sig. Du har haft din beskärda del av motgångarnu!
    Ja jag tyckte det räckte nu... jag grät förtvivlat.. så otroligt mycket mer ledsen denna månad än förra...
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2010-10-05 15:20:02 följande:
    Jo jag har bilder. Kan lägga in dig i min "adressbok" här på familjeliv så kan du gå in och kolla alla bilderna. :)

Mycket öl var det ja, speciellt för en som inte dricker alkohol, vare sig med eller utan denna jättemage! :)

är det nån annan som vill se så hojta till så lägger jag till er! :)
    Lägg till mig... plz... vi är ju grannar... ;)
  • MCT79

Röntgensyrran lägg till mig meeed... jag har ju inget att visa tillbaka...men en dag så...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma