• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Marlyn skrev 2011-02-19 08:22:40 följande:
    God morgon flickor!

Jag tog mitt test i morse... det var defekt. Det hängde en geleslamsa från det och kontrollstrecket var lika svagt som teststrecket i torsdags, och teststrecket syns men det är otroligt svagt.
    Nu måste jag vänta till måndag att göra ett nytt test, jag har ju bara 1 test kvar.
    Ja det där testet såg lite skadat ut ja.... :)
  • MCT79

Jag är vansinnigt trött.. men det är är i princip mitt enda symtom med... sov på soffan igår em... la mig kvart i nio och sov till tio i åtta i morse....*död*

• MCT79

På tal om att vara synsk eller se spöken.. jag anser mig inte vara någotdera men har ett par/tre oförklarliga upplevelser med mig...

2001 blev min farfar sjuk i prostatacancer... det gick jättefort och på julafton hälsade vi på honom på sjukhuset.. På juldan skulle jag jobba så jag åkte tillbaka till den stad jag bodde i men på eftermiddagen fick jag veta att han var okontaktbar så jag åkte till min gamla hemstad igen..(mina kollegor skickade hem mig).. Jag var hemma i mina föräldrars hus och mina föräldrar satt och vakade hos farfar.. jag ville inte se honom så dålig.. När klockan var 21,30 så kände jag att jag ändå ville åka hem igen.. jag kunde ju inget göra, ville inte se honom död och skulle jobba dan efter å jag visste hur svårt det var med folk på storhelger. Så jag åker hem. Min dåvarande pojkvän kör och jag minns att jag tittade 21,59 på bilstereon och enrique iglesias "hero" spelas. Från att inte ha varit mer än ledsen under kvällen så blir jag fullständigt förtvivlad och gråter helt otröstligt... kvart över tio är jag hemma i mitt sovrum och då ringer mamma och säger att farfar dog kl 22... Jag tror han "tog kontakt" med mig på något sätt..

Ett par år senare har jag gått och lagt mig.. har svårt att sova och vrider och vänder mig.. precis när jag äntligen håller på somna så hör jag farfar "Malin du måste vakna!" Å det äckliga var att det var som att han var i rummet... inte i huvudet... mer brevid mig... Jag blev skiträdd men låg kvar i sängen.. När jag var nära att somna så upprepar sig samma sak "Malin du måste vakna!!" men mer bestämt... nu blev jag mer förbannad än arg och klev upp för att gå ut i köket och dricka vatten.. Där lyser en av plattorna på spisen ILLRÖD.. jag hade glömt den på... stängde av den, drack vatten och fick sen somna ifred....

För ca 3 år sen var jag på väg till Halmstad för att hälsa på min nuvarande sambo som bodde där då, det var vinter och snorhalt..... Precis utanför Linköping "hör" jag farfar i huvudet att jag ska ska släppa gasen och bromsa försiktigt... Den här gången gjorde jag det omedelbart och para 2-3 sek senare så snurrar bilen framför mig och smäller med en som kör om mig... jag hade en satans tur och tack vare farfar tror jag!

Sedan dess har det varit lugnt...

När vi flyttade in i det här huset för ett år sen så hade jag nån nojja när jag skulle upp ur källaren... det var skitobehagligt att gå de första trappstegen upp.. som att jag hade nån bakom ryggen... ville liksom HOPPA upp fort...
    I våras fick jag nått ryck och vände mig om och sa "men försvinn härifrån!"... skrattade åt mig själv.. berättade för sambon som ABSOLUT INTE tror på sånt här... men sen gick det bara över??
    Nån månad senare får vi veta att det dog en alkis i vårt kök i början av 2000-talet..  å för en månad sen frågar en granne om vi nångång märkt av att det spökar i huset?  Jag sa nej men berättade om trappen... hon började skratta och sa att det bor en kvinna i ett radhus inte långt från oss som sedan april/maj säger att "miklos (alkisen) sitter på hennes yttertrapp och dricker"...

Han kanske flyttade ut när jag bad honom då? ;)  Vet inte vad jag ska tro men kan inte förklara alls!!

• MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 11:19:52 följande:
    MCT79
    Alkisen tror jag ville bara hindra dig att gå upp till vinden.
    Tror han varit med om något han inte ville att du skulle uppleva där uppe.
    Du ska bara tacka honom nästa gång för han ville inget illa.
    Tror han lämnade dig när du sa till men han ville absolut inget illa.

Det din farfar gör är en ängel en som kommer att varna dig för otäcka saker i dit liv och ge dig ljuset dit du ska gå.
    Det ska man vara glad över.
    Tror nog din farfar visste men alkisen var en äldre man han var inte lika gammal som din farfar men han visste nog men han var.
    Och det var inget illa.

Och gumman musiken du hörde var något han ville vissa dig att du skulle vara stark utan honom också.
    HjärtaHjärtaHjärta
    Hjärta
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-02-19 11:37:44 följande:
    Marlyn, vilket snyggt plus! Du är ju gravid ju, ingen tvekan om den saken!

MCT, shit, vad häftigt, du har verkligen en skyddsängel du. Häftigt att liksom VETA vem den där skyddsängeln var också. Jag har ju bara ett litet snällt spöke här hemma som sambon har sett ett par gånger, men henne gillar jag liksom.

Min sambo känner en kille som kan "se" spöken.
    Den här killen bodde länge på ett hotell här i stan när han jobbade här (han är från ett annat land) och tyckte det var fruktansvärt skrämmande på det hotellet... Han mådde så dåligt och kände närvaro av flera personer i rummet, fast han var ensam. han kände sig rent hotad i sitt hotellrum, som om han inkräktade på någons revir... 
    Till slut fick han reda på att hotellet för länge sedan varit ett ålderdomshem, där många äldre människor avlidit.
    Då började han med en grej som han lärt sig: varje gång han skulle gå in i sitt hotellrum så knackade han på dörren innan han låste upp och gick in. Då plötsligt, blev det helt annorlunda.
    Han förklarade det så, att spökena var de som egentligen bodde där, han var ju bara gäst. Så genom att knacka så visade han dem respekt och de lämnade honom ifred.
    Sjukt va!
    Läskigt alltså! Men det verkar ju vettigt.. knacka på och be om lov!
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-19 19:25:15 följande:
    fanv vad ledsren jag är, en killkompis som jag trodde var min kompius kallade mig flör den lilla gravid horan, fan vad ledsen jag är
    Men du..allvarligt... han framstår ju som en riktig jävla idiot och såna ska man inte lyssna på över huvudtaget. Så. Skaka av dig skiten, han är inte värd det!
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-19 22:49:04 följande:
    Hur många MA MF har ni haft ?
    Jag har haft två mf... samt ett utomkvedshavandeskap... å det är i morgon exakt ett år sen jag blev inlagd på sjukhus... men då hade jag haft blödningar i nästan 4 veckor men ingen lyssnade på mig när jag sa att det kändes fel...

Oh well...  :)  Haft ett enormt stöd av systertråden i väntan på nytt plus, och nu hoppas jag det går vägen och att jag får stöd här inne istället!!  Kram till er alla!!
  • MCT79

Jag är också gasig och lös i magen Telge, jag är hård normalt och är rätt glad att jag inte blev ännu hårdare. Min tid kommer nog! ;)

• MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 10:11:40 följande:
    Nä jag har inte kollat upp det, hände nyss och det blödde där bak när jag torkade mig och gången däpå när jag torkade mig så var det inget men ont i magen hade jag, men det gick över när jag reste på mig för att tvätta händerna

Ska ringa barnmorskan imorgon och passa på att fråga om detta med typ diarré ibörjan av graviditeten. Jag känner mig inte dålig i magen så men när det väl ska göras nr 2 så är det alltid så löst och så har det varit nu några dagar innan jag testade + så man blir lätt så orolig.

Dessutom har alla symtom försvunnit idag och igår mådde jag så illa så nu börjar man ställa in sig på att man ska genomgå samma sak igen, ett nytt MA. Men jag blöder inte och har inte ont men känner mig inte gravid.
    Mina symtom kommer också och går.. jag tror det är helt normalt i början innan man kommer upp i högre hcg-nivåer...
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-20 10:23:38 följande:
    Jag blir helt knäpp. I förrgår när jag testade 3+ på CB digital och hade väntat mig gravid 2-3 så sa alla att jag höga HCG nivåer så därför gravid 3+ och nu att symtomen pendlar innan man kommer upp i högre graviditetshormoner.

Jag har känt mig så gravid och så plötsligt har illamåendet, kissnödigheten och dom ömma brösten försvinnut och jag känner mig inte gravid alls längre. Usch nu måste jag bara få ett VUL helst denna vecka som kommer, men det är för tidigt va? Jag är v.5+0 idag.
    Mina symtom har också kommit och gått Telge.... googla lite så ser du att det är normalt det också..

Läs här www.niomanader.se/content.asp Där finns en tydlig tabell om vilka enorma variationer i HCG man kan ha första veckorna!
    Hela förra veckan hade jag inga symtom på förmiddagarna, brösten var helt oömma och jag klämde men kände inte ett skit. Superorolig blir man men varje eftermiddag kom det smygande för att vara rejält ömma när det var dags att sova (såklart....) på morgonen var det borta igen...

Jag tror inte att ett VUL i 5+0 kommer ge mig nått annat än mer oro....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma