Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Sötfilur; jag tycker din meny hittills ser superbra ut å precis som Färnevik skriver så är frukosten dagens viktigaste mål, så dra inte in på den.
    Jag äter ALLTID två lagade mål varje dag, annars funkar inte jag.
    Oroa dig inte för vikten efter förlossningen, det löser sig så småningom ändå. Tänk på att det tagit 9 månader för kroppen att ändras och lägga på sig vikt, så man kan inte förvänta sig att det bara ska ta en månad och så är allt som vanligt igen. Jag har hört någon säga att man kan vänta sig att det tar 6 månader för kroppen att bli helt återställd.
    Å banta inte efteråt. Kroppen behöver energi, speciellt om du ska amma. Visst kan man tänka på vad man äter, det borde man ju alltid göra, men det som händer i kroppen när man bantar är att kroppen ställer in sig på svält och sparar på fettreserverna istället...

• kajsalisa

Usch Cat, det låter jobbigt med Lovis. Hoppas att det vänder snart så att hon blir bättre.
    Kram till er båda!

• kajsalisa

Det vet jag faktiskt inte Telgebo, men du har säkert rätt.

• kajsalisa

Telgebo; jag menade att du säkert hade rätt om det du skrev ang att nåt ämne frigörs i kroppen när man bantar som inte är bra för barnet...

• kajsalisa

Marlyn; gillar båda dina namnförslag, men jag skulle nog satsa på en mer traditionell stavning, Jackson, men det är ju en smaksak...

• kajsalisa

Fina, fina Lovis. Skönt å höra att hon mår lite bättre...

• kajsalisa

Hej Kjaam! Givetvis är du mer än välkommen. Ignorera gruffet som pågår just nu, i vanliga fall är det här en riktigt trevlig tråd!
    Hur mår du? Hur långt gången är du?

• kajsalisa

Fast nu lägger vi ner den diskussionen tycker jag tjejer. Börjar kännas lite gammalt...

• kajsalisa
    MCT79 skrev 2011-02-28 14:31:00 följande:
    Hahahha!! Woohooo tjejer!!! JAG FEEES!  Skrattande
    Du e så söt MCT79. I like!
    Stor kram!
  • kajsalisa

Kjaam; Då håller vi verkligen tummarna för att det går vägen den här gången då. När har du nästa UL/VUL inplanerat?
    Om du är sugen på att hänga kvar i tråden så finns det en lista med bf-datum i trådstarten där du kan skriva in dig om du vill.
    Jag skriver oftast inte så  mycket här, utan mer i fortsättningstråden för oss som har fått barn. Min lille prins är 7 veckor och ligger och sussar sött i vagnen, så det är beviset på att det kan gå bra trots att det varit jobbigt...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma