Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Håller med föregående kommentar och vågar mig på ett grattis MCT. Nu måste det ju bara gå vägen. Håller tummarna stenhårt för dig!!
    Stor kram!

• kajsalisa

Ang bb-väskan så är mitt råd att inte packa för mycket. Det finns kläder för bebis att låna där, men vi hade med oss ett par egna pyjamasar och kläder att åka hem i. För din del, mjuka sköna kläder eftersom du fortfarande har mage kvar och dessutom är väldigt öm efteråt.
    Mat till pappan, kyl finns på bb och kanske nåt till dig under/efter förlossningen. Jag hade ett gäng chokladbitar med mig men åt inget under förlossningen utan drack bara deras saft och smoothies. Däremot hade vi två småtetror med Gainomax som jag drack nästan direkt efter förlossningen. Det var superbra tycker jag.
    Sen vill du förstås ha med dig schampo, balsam, deo, hudlotion, tandborste, tandkräm osv, både till dig och mannen.
    Jag hade en vattenflaska med mig också vilket jag tyckte vara bra eftersom man blir väldigt törstig när man ammar...

• kajsalisa

Jaa, var är Happi? Det har gått flera veckor nu ju...

• kajsalisa

Näe usch va jobbigt Färnevik. Hoppas du kan få hjälp med det snart, för som du säger så blir det ju knappast bättre när bebisen kommer med allt bärande och ammande...

• kajsalisa

Åh va skönt att höra ifrån dig Happi. Hann bli riktigt orolig...

Smålandsjänta; om det är någon tröst så sov vi knappt heller tillsammans sista två veckorna för att jag snarkade så mycket. Å jag gick i mammas skor hela julen eftersom jag inte fick i fötterna i mina egna...
    Jag förstår att det känns tungt nu, men håll ut, alldeles snart har du din bebis hos dig.

• kajsalisa

Ååååh, så tröttsamt. Det är som om Ted har kommit underfund med att han kan skrika dom senaste dagarna. Härom kvällen skrek han mellan fem å nio, helt otröstlig. Kan inte ens komma till ro vid bröstet, nåt som alltid funkat tidigare. Har precis haft en sån skriktimma, jättekul. Nu sover han i min famn, men jag vågar knappt lägga ner honom, för då lär han väl vakna och skrika igen. Tror inte att han har ont i magen heller... Känns det igen?

• kajsalisa

Äsch då. Mitt inlägg hamnade visst i fel tråd. Sorry!

• kajsalisa

Suck å stön. Fick precis reda på att min bästa vän fått missfall. Varför måste det vara såhär?? :(

• kajsalisa

Underbara barn 2barnsmamma. Superfina!!

• kajsalisa
    telgebo skrev 2011-02-13 16:35:42 följande:
    Tack Längtan efter liten. Hoppas du har rätt.  Kommer bryta ihop fullständigt om det sker igen.

Denna gång känns det dock bättre, dels så är det positiva testet tydligare denna gång än förra gången och dels så har jag mängder av graviditetssymtom vilket jag förra gången tappade i samma sekund som jag testade positivt i stort sätt..

Är man galen om man ringer ovch bokar tid hos barnmorskan imorgon? Var kan man vända sig om man vill göra ett vaginalt ultraljud tro om några veckor? Känner att jag behöver se det hela för att verkligen tro på det samt lugna min oro.
    Välkommen telgebo. Tror att vi alla här förstår din oro, men tråden är full av framgångssagor, och förhoppningsvis blir du en av alla dessa framgångssagor också. Min saga är 5 veckor gammal och ligger för tillfället på vår säng och sover, gosefisen!

Boka tid hos barnmorskan vettja. Inget konstigt med det om du frågar mig. Vill dom inte låta dig göra ett tidigt VUL, kontakta någon privat mottagning så kan dom säkert fixa det. Förmodligen till självkostnadspris, men det kan det vara värt för att få sin oro stillad.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma