Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Jag skriver nästan alltid från mobban Happiness. Oftast via appen, som inte är vidare bra, men ibland från deras vanliga hemsida och då går det superlångsamt. Men... För att svara på din fråga, jag har inte ändrat några inställningar...

• kajsalisa

Happi; vet inte vad du har för mobil, men på iPhone i alla fall så har FL en applikation man kan ladda ner. Då är det bara att söka på Familjeliv. Har du

• kajsalisa

Knäpptelefon! Skulle skriva att om du inte har en mobil som är hyfsat ny så kan jag nog inte hjälpa dig. Inget bra på tekniska saker...

• kajsalisa

Oj oj vad ni skriver. Hinner knappt med. Hoppas i alla fall att ni alla har en bra dag. Här i Götet skiner solen från en klarblå himmel, men det är kallt.

Angående blöjor så är jag visst lite kärringen mot strömmen tror jag. Jag föredrar nog Pampers framför Libero. Tycker att Libero är så klumpiga och hårda. Breda mellan benen var det nån som skrev, och jag håller med. Man får nog helt enkelt prova sig fram.

Annat som behövs till skötbordet är tvättlappar i massor, en bra salva till rumpan, typ Inotyol och en tät blöjhink så att man slipper lukten.
    Angelcares blöjhink som man får i gratispaketet från Pampers är jättebra, men påsrefillerna är superdyra och räcker inte speciellt länge. Annars har vi bl.a. en speldosa och givetvis ett skötunderlägg vid skötbordet...

• kajsalisa

Jag tror att det är extremt ovanligt att dom syr utan bedövning. På vår förlossningsförberedande kurs sa bm att det aldrig händer, så du måste ha råkat ut för ett riktigt rötägg Prommis...

• kajsalisa

Happi; Vi har kört på strl 50 från början och det var nog tur det. Lillen är nu 6 veckor och har inte börjat använda 56 förrän för ett par veckor sedan. Men... Det beror ju på hur stor bebis är när den kommer ut. Ted var ju bara 51cm och vägde knappt 3200g...

• kajsalisa

Oj, ni skriver så flitigt mina vänner. Det är så spännande att det börjar närma sig bf nu igen för vissa i tråden. Heja, heja, heja!!

• kajsalisa

Å lycka till idag Marlyn. Det ser säkert jättebra ut!!

• kajsalisa

Jag läser tråden varje dag, men håller mig, av förklarliga skäl, mer i andra tråden. Kommenterar inte så ofta, men det händer.

Jag är ledsen att säga det Telgebo, men jag tror inte att tjejerna här i tråden blir mer sugna på att kommentera ditt inlägg när du blir sur om någon inte svarar dig.
    Vi använder alla tråden på olika sätt, vissa mer, andra mindre. Du har skrivit ganska aktivt på sistone, vilket är helt ok, men du kan inte förvänta dig att få svar varje gång på alla dina inlägg. Dom flesta jobbar nog, och vissa är, som jag, ganska upptagna med att ta hand om sina nyfödda.
    Jag är helt säker på att alla här är jätteglada för dina framsteg, även om det inte kommenteras varje gång...

• kajsalisa
    Marlyn skrev 2011-02-22 13:02:17 följande:
    Hej flickor!

Har varti på VUL nu. Man såg en boll på ca 7-8mm med en kometsvans efter sig och något som såg ut som en blodansamling.

Jag litar på magkänslan så jag frågade BM vad hennes magkänsla sa:
    -"Jag skulle tro att det är början till ett missfall.", men hon kunde inte svara säkert så jag fick en ny tid till VUL, ska dit på fredag nästa vecka.

Hon sa ju även att det kan rätta till sig och bli en perfekt liten bebis, men jag tror tyvärr inte att det blir så, får se om 10 dagar.
    Fy va tråkigt Marlyn. Vi som höll tummarna så hårt...
    Stor kram!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma