• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Ego:

Igår var vi och handlade och fixade...städade lite också på kvällen sedan och tvättade 2 maskiner.

Idag ska jag vika den sista rena tvätten och damsuga bottenvåningen. Har också hunnit städa lite, så det är i princip klart...behöver bara lägga den vikta tvätten där den ska vara...dvs inte i IKEA kassen utan i respektive klädskåp

Imorgon ska jag damsuga överplan här hemma och sedan bara vila vila vila

och i övermorgon...ja, då hoppas jag att det blir bebis.

Gahhhhh...det är bara idag och i morgon kvar då egentligen...shit shit shit! Jag är så förväntansfull så jag vet inte vart jag ska ta vägen. LÄNGTAR till förlossningen, det är ju så himla HÄFTIGT att föda barn! Och jag LÄNGTAR efter att få träffa denna lilla individ, se honom och klappa på honom, lukta och snusa och gosa och pussa. Och jag lääääängtar efter att bli av med magen...att kunna ta på mig mina strumpor utan att bli andfådd, att kunna sitta på golvet och kramas med lilleman och leka med honom och att kunna gå på promenader med min älskade man igen.

ÅÅHHHHH!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN FÄRNEVIK!!!!

Och du, gumman. Detta gäller inte bara släktingar utan folk i ren allmänhet. I en relation med en annan människa, ställ dig själv frågan "mår jag bra av denna människa?" Är svaret nej så är det ganska givet vad du bör göra. Och bara för att man är släkt betyde det INTE att man får bete sig hur man vill...den människan skulle jag ha eliminerat ur mitt liv (vilket jag har gjort med en som kläckt ur sig liknande komentarer). Du mår bättre av att inte ha dem människan ta energi ifrån dig.

Och du, klart ni får er bebis nu och klart dottern får sitt efterlängtade syskon...så är det bara!

***bamsekram***

• Odetta

Ego:

Nu är allting klart typ. Det enda som är kvar är att ta bilbarnstolen till grannarna så de kan hämta lilleman från dagis i morgon om det blir igångsättning. Men det är allt. Mannen fixade matlådor till lilleman (han är ju allergisk) så grannarna och svärmor behöver inte bekymmra sig över att laga rätt mat till honom och vi behöver inte vara oroliga att han får i sig fel   Sedan är all tvätt tvättad och vikt, städat i hela huset och damsugit med. Och nya sängkläder i sängen. Allt detta hann jag med igår.

Vet ni vad jag gjort idag då? Haha, absolut ingenting! Jag sov middag i 3 timmar....sköööönt

Sedan har jag varit i kontakt med tv-människorna. Dem kanske ska vara med på läkarbesöket i morgon också. Få se hur jag känner då. Vi ska få träffa en manlig läkare och inte en av våra ordinarie...och jag har lite svårt för manliga läkare. Det är faktiskt typ det enda jag känner stress inför när det gäller morgondagen...

Och förlossningen. Alltås...om vi inte sätts igång i morgon kommer jag att gråta. Jag sov knappt något alls i natt för jag hade så ont i fogarna efter gårdagens städning. Men sätts vi igång så är det ren LYCKA!!!! Förlossningen är det första jag tänker på när jag vaknar och det sista jag tänker på när jag somnar. Jag ser så grymt mycket fram emot den!!! Som jag sagt förut...det är så grymt häftigt att föda barn

JAG ÄR REDÅ

I morgon klockan 11 är läkarbesöket. Jag hinner nog inte logga in något i morgon, men datorn följer med
    Nu ska jag se om jag får in den sista magbilden i datorn också....*kram*

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 15:12:25 följande:
    Varför kamera män med ?
    hihi spännade !!!
    Fan jag är inte häller inne imon sk atill sjukhuset förlossningen och göra hörseltest på Elias men när jag ändå är inne går mina tänkar för dig gumman!!
    Tänk där ligger du imon och har ONT hahahahaha och får lustgas dropp och massa men fan vad härligt att veta att imon gör det ont men imon eller ja i natt eller det beror ju på alla är olka men den 21 jan 2011 är du mamma IGEN till en bebis HOPPS bara dom ger dig igångsättning imon hopas du är mogen nog
    Men vi alla kommer att tänka på dig.
    Jag ska till och med äta på macdonals imon och fira med en glas imon för din skulle imon är det fan i mig DIN dag och ingen kan ta din dag ifrån dig !!! INGEN

Vi ska till sjukhuset kl 10.00 hihi
    Du är så himla härlig vännen! Ja, fira med en glass...ät en åt mig med! Såg att dem har McFlurry Toblerone...den måste ju vara god

Och kamerafolk för vi ska ju vara med på en förlossningsdokumentär på tv Men är det män får dem inte följa med in...haha, aldrig! Men det är den manliga läkaren jag känner stress inför....hade hellre velat träffa en av de kvinnliga vi har träffat hittils....men då hade jag behövt vänta till nästa vecka och det ville jag
    *bamsekram*
  • Odetta

MEN...så postades mitt inlägg innan jag var klar!

Det ville jag INTE ska det stå

*kram*

PS: Nu ligger 2 nya magbilder ute också

• Odetta
    Pancakes skrev 2011-01-19 16:13:00 följande:
    Vet Odd om det blir en kille eller tjej förresten? Nån som vet? Odd har loggat ut..
    Det är en lillebror som bör komma ut...haha, men man vet ju aldrig. Är det en tjej (trots otaliga UL som visat pojke och bildbevis) ja då kommer i alla fall jag ligga på marken och skratta ihjäl mig
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-19 16:40:48 följande:
    Då ska jag äta en MacFlurry Toblerone för dig gumman och bebisenTungan ute
    Åh jag längtar hihihi hur ska jag kunna sova nu åååh jag längtar.
    Är allt klart nu fast vagn skitet är sen men allt annat BB väskan är du som jag packar dagen innan eller har du redan gjort den ?

Roligt då måste du sänga till närden kommer på tv eller vilken kanal vill se !!!
    Men släpp in männen männen är bättre än kvinnorna att när det gäller filma jag LOVAR  ....
    BB väskan är packad Och det kommer inte vara kameramän (eller kvinnor) med på förlossningen sedan för det kommer vara en massa fjärrstyrda kameror istället. Haha, det ska bli spännande. JAg lovar att säga till när det sänds

FÄRNEVIK:
    Vad var det jag sa gumman?! Skönt att allt såg så bra ut och att dem tar dig på allvar. Ibland har man tur med vården. TOPPEN!

ALLIHOPA:
    Tack för att ni ska tänka på oss i morgon. JAg lovar att uppdatera så snart jag bara kan

Nu ska jag vara social med min älskade man. Lilleman är redan nattad och detta blir ju om allt vill väl vår sista lugna kväll bara han och jag för ett tag framöver. Tjoohoo! Det här trodde man inte på för nästan 1 år sedan när MA konstaterades den 25/1 förra året (skrapad den 26/1). Och knappt man tror på det nu heller....så overkligt!

*kram på er alla....vad hade jag tagit till mig utan er?*
  • Odetta
    Längtan efter liten skrev 2011-01-19 18:27:57 följande:
    Åh odd, vad glad jag är för er skull... Håller tummarna stenhårt

*kramelikram*
  • Odetta

Hej alla glada!

NU, idag den 21/1 kom han äntligen efter en seeeeeeeeeeg igångsättning! Det tuffade på i lugn takt för att mitt i ta en himlans fart för att sedan vid 9cm öppen helt enkelt inte vilja öppna mera. Lillebror kom inte ner som han skulle på flera timmar och jag kan ju lova att jag var mer än glad att jag faktiskt fick min ryggbedövning i alla fall.

Men sedan gjorde han det och 3 krystvärkar senare kom han ut och vi fick alla vår förklaring till varför han tagit sådan tid på sig: Han gjorde en stålmannen och kom med ena handen bredvid huvudet och så vägde han då...ja....vad vägde han?

Kan ni fatta att ungen som föddes i vecka 37+2 är 55cm lång och väger 4575 gram?????

Japp....stora lillebror! Och han är så söt så.

Nu sitter vi på BB och har skittråkigt. Eftersom han är så stor så vill dem hålla koll på hans blodsocker, så vi får inte åka hem förrens i morgon. Men just nu gör det inget, jag sitter här, med en sussande liten knorrande tjockisbebis instoppad under tröjan *myyyyys*

Tack för alla tankar och lyckoönskaningar, ni är underbara! *bamsekram*

PS: utförlig förlossningsberättelse kommer sen
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-01-21 12:21:43 följande:
    Börjar bli lite orolig, vill höra ngt från Odd nu :( {#emotions_dlg.flower}

Mallanis; Hahaha, nej jag har haft en hemsk vecka me SD + kramper i magen (då utan SD) så de har varit relativt lugnt här faktiskt. När skulle du till Sthlm igen?

Rontgen; Hur går de för dig och din lilla tjej? :D
    titta lite längre upp i tråden

*kramisar*
  • Odetta

God morgon!

Tack för alla grattis, ni är så himla rara!

*kramar till er alla*

Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma