• Odetta

Plus igen efter mf/ma

sötaste Happi, vilken dag du har haft! *kramar om*

Jag tror att det känns extra jobbigt för det är ju en flodvåg av information du försöker att ta in, men jag tror att maten och sticken kommer falla sig naturligt bara innom någon vecka. du verkar ju dessutom inte ha så grav diabetes eftersom du inte fått några direkta känningar eller så...så det kommer att gå bra vännen!

Och att dem ska sticka lilla Sofia är ju inte kul, men det sticket kommer vara precis som nr du sticker dig själv och kommer altsp inte att kännas för henne. Och har hon lågt blodsocker så ger dem nog henne lite sockerlösning (det gör dem ju också vid PKU provet) och då blir hon en glaaaaad bebis. Dem ÄLSKAR den där sockerlösningen

Massor med kramar till dig vännen. Det ÄR jobbigt nu och jag förstår det, men det kommer att bli bra i slutändan! Dessutom...vilket försprång du kommer att ha med att gå ner alla gravidkilon sedan när du är expert på att äta rätt redan...fusk ju

*bamsekram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Kajsalisa:

VAd fin han är er lilla Ted!!! Han ser så....minimänniska ut Vår lilleman var ingen knubbis när han kom heller, han var som er Ted, liten och fin liksom....en liten minimänniska GRATTIS igen!!!

Bev:
    GRATTIS GUMMAN!!!! Och du...TACK för att du startade den här tråden Nu är trådstartarens bebis här...så himla häftigt!!! GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

Mallanis:
    Vännen...var är du? Hoppas allt är väl...skriv nått, vi är oroliga!

Ego:
    Vi var spontant till storstan igår och hälsade på svärföräldrarna. Dem skulle passa lilleman så skulle mannen och jag gå på bio det var jätte mysigt att passa på att göra nått bara han och jag...men haha...filmen vi valde var ju ingen höjdare precis. Det stod att det skulle vara årets biosucce....och visst, det var bra skådeseleri och så....men årets BIOsuccé? Nja....vi ville ha lite ljudeffekter, ljus....explosioner....och fick en stillsam drama/thriller (annonserad som enbart thriller). Men men, huvudsaken var ändå att älsklingen och jag hade en trevlig dejt, och det hade vi Nu är vi redå...4 dagar till typ....shit, helgalet att vi förhoppningsvis får vår bebis då! 4 dagar...det är ju ingenting!!!

*kramisar*

• Odetta
    kajsalisa skrev 2011-01-16 16:55:29 följande:
    Tack Odd, ja, han är vår lille farbror den där Ted... ;) Shit, 4 dagar är ju ingenting. Sååå spännande för er! Stor kram.
    Jag ska se om jag hittar bilden på vår lilleman där man ser hur liten och gubbig han var. Haha, han var också en liten farbror vår lille grabb...och nu ska han bli storebor och fyller snart 2 år!

*kram*
  • Odetta

Nä...hittar inte rätt bild nu...får leta mera sen

Nu ska jag vara lite social med familjen...syns mera senare!

*kramisar*

• Odetta
    Happiness skrev 2011-01-16 18:08:26 följande:
    ODD: Nu blir jag nyfiken vad var det för film ni såg? Är ju film nörd

Idag ska vi se 127 timmar och imorgon får det bli Black Swan. Men inga skräckisar eller blod klarar jag nu. Ej heller filmer där barn far illa. Har Changeling liggandes här men den kan jag asbolut inte se nu.
    Winter´s Bone heter filmen.
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-16 20:05:59 följande:
    vad handlar filmen om ?

Någon tips till mig idag när jag känner mig under jorden
    Den handlar om en familj i sydstaterna som mamman är knäpp och den 17 åriga dotter måste ta hand om sin mamma och sina 2 små syskon. Så kommer polisen och säger att hennes pappa (som suttit inne för knarktillverkning) har satt pant på huset och dyker han inte upp till rätten så förlorar dem huset och marken. Så hon (17-åringen) letar efter sin pappa. alla är jätte fattiga och det är typ bonn-maffia och hillbilly-country.

Inte en särskillt munter film, inte så jätte spännande....typ en sån där film som man måste titta på för av någon konstig anledning vill man ju ändå veta hur det slutar...bra skådespeleri, men absolut inte värt att se på bio.

Jag tror däremot att om man aldrig har sett sådanna människor och dem miljöer som visas, så kan man nog uppskatta filmen lite mer....men för mig som har bott i södern i USA och har SETT sånna människor på riktigt...nä, det var inte så givande.

Jag vet inte gumman...känner mig inte så inspirerande idag. Men ta hand om dig och unna dig nått gott kanske...och gosa med barnen...det brukar man må lite bättre av! Puss knubbiga efterlängtade bebiskinder

***bamsekram***
  • Odetta

mh...prutt också.

Fick precis ett mail från dem jag har beställt vagnarna av och syskonvagnen, den jag är mest intresserad av...den är försenad från leverantören....till mitten av MARS

Så nu har jag väntat så länge och så kommer inte vagnen komma förrens då...och då känns det ju nästan för sent...vill ju ha den nu.

Få se hur jag gör, om jag väntar eller inte...det är ju en fiffig vagn....och den verkar bättre än Phil&Ted vagnen vi har...men mitten på mars?

annars har vi fixat en hel del idag. varit på IKEA och storhandlat så allt är klart för bebisens ankomst. Idag är det måndag och shit....förhoppningsvis blir det bebis DENNA vecka. Wooohooo (sorry för mitt tjat, men woooooohooooo!!!!)

*kram på er alla*

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-17 16:02:13 följande:
    Tråkigt gumman men har du kollat Carena syskon vagnen ??
    wooohoooo yess bebis denna vecka !!!!
    Ja, men jag vill ju ha den häääääär (Hauck Duett 2011)

Men men...vi får se. Är frestad att vänta ut den just för att den ju har väldigt många bra finesser, men jag beställde ju 2 vagnar därifrån och då vill jag att dem skickar den andraredan nu i alla fall för jag vill INTE vänta på båda vagnarna till mitten av mars.

Hur mår du idag? Mär du bättre? *kram*
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2011-01-18 10:29:52 följande:
    Ni som redan har fått barn, blir det stor skillnad på förhållandet till er partner?
    Ngn sa i går på ett radioprogram att visste man att man skulle förändras så mycket som person så skulle ingen skaffa barn och han menade på att man förändras så mycket, och då kanske man inte älskar varandra längre..

Vad säger ni om det?
    Jag tror att om man är medveten om att relationen kan förändras och då anstränger sig för att inte förändras så mycket själv, så kommer det inte bli en så enorm skillnad. Jag ska förklara

Med mitt ex:
    Jag blev mamma med stort M. Hela JAG som den person jag var försvann och byttes ut mot "MAMMA". Nu var den relationen en katastrof redan innan första barnet, men det blev ju knappt bättre av att jag gav upp mig själv för mammarollen. Samtidigt räddade mammarollen mig för jag mådde dålig som "jag" och bättre som "mamma". Men som sagt, relationen vad dålig från början och gick bara nedför efter det.

Men min älskade man:
    Vi har hela tiden haft en helt underbar relation, min M och jag. För oss var barn inget som saknades utan barn för oss är pricken över i:et...guldstjärnan i kanten. Vi pratade mycket om att vi inte vill att detta ska ändras i och med vår kommande mamma/pappa roll för vi var ju lyckliga som det var. så vi tog ett medvetet beslut att inte låta barnet ändra på vår relation, att vi skulle fortsätta att vara lika lyhörda för varandra, att bry oss om varandra (och inte bara barnet) och att medvetet vårda det vi har, vår relation. Och, om det behövs, även påminna varandra om man skulle hamna i den där mamma/pappa fällan. VI är ju fortfarande DU och JAG. Mamma och Pappa är bonusen

Så ja, relationen kan ändras. Men jag tycker inte att man står där helt hjälplös och inte kan rå för HUR den ändras. Jag tycker att det mycket handlar om medvetna val.
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2011-01-18 11:11:36 följande:
    odd. Tack, det var tänkvärt och helt sant!
    Det beror lite på vad man gör det till. Vi är båda måna om redan nu att det ska bli som "vanligt" , att vi inte ska ge upp resandet, att vi ska ge vrandra tid till egna saker och att vi ska ha barnvakt och hitta på saker bara vi två.
    Hoppas att ett barn bara förgyller vår tid tillsammans Man är ju lite rädd när man nu har det så himla bra, och så finns en risk att det  förändras liksom
    Jag tycker att det låter som ni har alla förutsättningar för att det kommer att bli precis som ni önskar
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma