Plus igen efter mf/ma
Själv funderar jag på om det vore dags att göra come-back här i tråden, fjärde gången gillt!
Är på BIM-3 och fick nedanstående resultat idag.
Stor kram till er alla!
Odd; Faaaasen va GÖTT!!! :D Jag tror nog du är mogen då så de ska nog gå finfint! Nedräkning nu då.. 7 dagar.. herregud!!! :D
Sugar; Återigen.. grattis! Och.. välkommen tillbaka! Nu är du här för o stanna! 
Ego; Vi är lite pryltokiga här hemma, eller ja.. så de blir en hel del nytt, o "onödigt" kanske. Vem vet :) Jag är ju ensambarn och de blir ju mina föräldrars första barnbarn, och dom enda dom får är ju från mig ;D Så när vi va på Babyland o kollade förra veckan va mamma minst lika exalterad som mig över allting, o sa att den lilla killen i magen kommer ha mycke gadgets.. men de är ju en smaksak, begagnat är inte sämre de heller, smaksak helt enkelt! Jag är väldigt kräsen av mig också så jag köper inte vadsomhelst.. de ska va bra, stilrent o passa ihop!
Nu ska jag iväg o äta lunch me min man, hörs senare!
Ny bild finns i magtråden!
Tjejjer...en fråga:
Tycker ni att jag är egoistisk eller tänker fel här?
Jag tycker ju att när det gäller en förlossning, så är det en självklarhet att familjen ställer upp med barnpassning...no matter what. En förlossning händer liksom så sällan och är en så stor grej att de blivande mor och farföräldrarna ska finnas där för sina barn.
Men nu när jag ringde och berättade för svärmor om de ändrade planera och att vi ska få komma in på bedömning redan nästa vecka...då lät allt så krångligt för henne och hon lät så besvärad. Jag har svårt att se varför. Min mamma har sagt till på sitt jobb att "jag ska bli mormor igen och när det sätter igång så släpper jag allt och drar, så ni vet det"...och då blir det här ändå hennes 7:de barnbarn. Men svärmor är inte alls så...jag förstår att hon har jobbet, men går det verkligen före sitt barnbarns födelse? Hon har ju en jätte viktig roll i det hela som är anförtrodd med att passa vår lilleman!
Så tänker jag fel här som blir lite besviken? Jag var så glad när jag ringde henne, men nu känner jag mig lite stressad istället för att hon lät så..."oj, jaha...då måste jag kolla...mh...jobba". Men inte ska jag väl försöka rätta förlossningen efter huruvida det passar henne eller inte, det är ju VÅR förlossning och för oss passar det bäst med att få ha den så snart som möjligt.
Jaja...sitter och klurar på hur jag ska lösa barnpassningen nu, eftersom hon inte kan den dagen. Det löser sig säkert, men känns ju inte så kul...jag tycker ju att det är en självklarhet att hon skulle finnas där för oss.
Vad tycker ni?
Måste tillägga:
Min mamma ska vara med på förlossningen och nu när vi ändå blir igångsatta så kan man ju faktiskt planera. Nu har ju svärmor en hel vecka på sig att planera efter de ändrade planerna....det tycker jag är bra tid att veta om en förlossning i förväg! (och att den andra tiden blev den 28:de och inte redan den 26:te är ju också för att den dagen passade henne bäst....och den diskussionen hade vi redan i december
) Vill inte ens tänka på om vi inte skulle bli igångsatta och inte veta "har vi barnvakt eller har vi det inte" när det sätter igång...och mina förlossningar som brukar vara rätt snabba...
Vi har världens bästa grannar!!!!
Pratade med grannen lite vid brevlådan idag. Dem har 2 pojkar som är 3 och 6 år gamla och vi brukar umgås. I alla fall...vädrade lite mina tankar om svärmor med henne och hon erbjöd sig att ta lilleman tills svärmor kommer efter jobbet!
Åh så glad jag är!
Hennes man kommer altså att hämta lilleman från dagis tillsammans med deras pojkar (så blir det roligare för lilleman att följa med för pojkarna tycker han ju om) och så kommer lilleman vara hemma hos dem tills svärmor som sagt kommer från jobbet. Då kommer hon få ta över och natta honom hemma hos oss och sova här och sedan hoppas jag att hon kan ta fredagen ledig utifall att det drar ut på tiden.
Visst är det bra?
Jag är SÅ glad att det löste sig nu, för denna lösning är ju faktiskt inte så krånglig. Jag vet att lilleman tycker det är kul med grannpojkarna och dem är världens snällaste, det blir jätte bra. Sedan får vi ju se hur fort allt går och hur snabbt bebis och jag får komma hem och även om jag hellst inte vill bli kvar där själv med bebis så drar det ut på tiden så får älskade mannen min åka hem till lilleman i förväg och sedan kanske komma och hämta mig med lilleman från sjukhuset. Det återstår att se....men skönt att själva dagen D är löst *bästa grannarna ever*
Tjohoo...i morgon är det MINDRE än en vecka kvar (ja, bara det inte är överfullt på förlossningen då...då blir det någon dag extra) ![]()