• Odetta

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-01-13 09:45:29 följande:
    HERREGUD vad mycket roligt som hänt här sedan jag var inne i er tråd sist! Grattis till alla fina bebisar, (gud så avundsjuk man blir.. ) och en hel del som närmar sig leveransdatum! Underbart att höra! Jag blir alldeles varm i hjärtat!

Själv funderar jag på om det vore dags att göra come-back här i tråden, fjärde gången gillt! 
    Är på BIM-3 och fick nedanstående resultat idag.

Stor kram till er alla!
    GRATTIS GUMAN!!!! Och VÄLKOMMEN TILLBAKS! Hjärta
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    needtobreathe skrev 2011-01-13 10:31:42 följande:

Odd; Faaaasen va GÖTT!!! :D Jag tror nog du är mogen då så de ska nog gå finfint! Nedräkning nu då.. 7 dagar.. herregud!!! :D

Sugar; Återigen.. grattis! Och.. välkommen tillbaka! Nu är du här för o stanna! Hjärta

Ego; Vi är lite pryltokiga här hemma, eller ja.. så de blir en hel del nytt, o "onödigt" kanske. Vem vet :) Jag är ju ensambarn och de blir ju mina föräldrars första barnbarn, och dom enda dom får är ju från mig ;D Så när vi va på Babyland o kollade förra veckan va mamma minst lika exalterad som mig över allting,  o sa att den lilla killen i magen kommer ha mycke gadgets.. men de är ju en smaksak, begagnat är inte sämre de heller, smaksak helt enkelt! Jag är väldigt kräsen av mig också så jag köper inte vadsomhelst.. de ska va bra, stilrent o passa ihop!

Nu ska jag iväg o äta lunch me min man, hörs senare!

Ny bild finns i magtråden!

Jag håller med om att det ska vara fint och stilrent, vi köper inte heller vad som hellst. Men det vi köper ser vi till att fynda

*kram*
  • Odetta

Tjejjer...en fråga:

Tycker ni att jag är egoistisk eller tänker fel här?

Jag tycker ju att när det gäller en förlossning, så är det en självklarhet att familjen ställer upp med barnpassning...no matter what. En förlossning händer liksom så sällan och är en så stor grej att de blivande mor och farföräldrarna ska finnas där för sina barn.

Men nu när jag ringde och berättade för svärmor om de ändrade planera och att vi ska få komma in på bedömning redan nästa vecka...då lät allt så krångligt för henne och hon lät så besvärad. Jag har svårt att se varför. Min mamma har sagt till på sitt jobb att "jag ska bli mormor igen och när det sätter igång så släpper jag allt och drar, så ni vet det"...och då blir det här ändå hennes 7:de barnbarn. Men svärmor är inte alls så...jag förstår att hon har jobbet, men går det verkligen före sitt barnbarns födelse? Hon har ju en jätte viktig roll i det hela som är anförtrodd med att passa vår lilleman!

Så tänker jag fel här som blir lite besviken? Jag var så glad när jag ringde henne, men nu känner jag mig lite stressad istället för att hon lät så..."oj, jaha...då måste jag kolla...mh...jobba". Men inte ska jag väl försöka rätta förlossningen efter huruvida det passar henne eller inte, det är ju VÅR förlossning och för oss passar det bäst med att få ha den så snart som möjligt.

Jaja...sitter och klurar på hur jag ska lösa barnpassningen nu, eftersom hon inte kan den dagen. Det löser sig säkert, men känns ju inte så kul...jag tycker ju att det är en självklarhet att hon skulle finnas där för oss.

Vad tycker ni? 

• Odetta

Måste tillägga:

Min mamma ska vara med på förlossningen och nu när vi ändå blir igångsatta så kan man ju faktiskt planera. Nu har ju svärmor en hel vecka på sig att planera efter de ändrade planerna....det tycker jag är bra tid att veta om en förlossning i förväg! (och att den andra tiden blev den 28:de och inte redan den 26:te är ju också för att den dagen passade henne bäst....och den diskussionen hade vi redan i december ) Vill inte ens tänka på om vi inte skulle bli igångsatta och inte veta "har vi barnvakt eller har vi det inte" när det sätter igång...och mina förlossningar som brukar vara rätt snabba...

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-13 13:59:05 följande:
    Odd: jag är helt inne på dina banor när det gäller förlossningen! Låter lite som om hennes jobb är viktigare än att bli farmor åt eran prins. Hon är säkert helt medveten om hur jobbigt du har det och finns det inte då kärlek i hennes hjärta och hjälpa er med eran son? Hon borde vara glad över att bli tillfrågad tycker jag!

Dock så hade jag nog stängt den dörren och inte orkat lägga energi på henne något mer utan försökt lösa det med syskon? Vänner? Bekanta? Någon som känner lilleman och skulle kunna ta honom när ni ska in. Går inte han på dagis på dagarna? Då kan de/hon ju jobba en del ändå!

KRAM
    Vet du, det är faktiskt precis det jag gör...funderar på vem vi skulle kunna fråga annars Men det känns trisst det också för lilleman tycker så himla mycket om sin "famo" och känner sig trygg med henne...och hans trygghet är ju det viktigaste. Men jag klurar på hur vi ska göra. I värsta fall får min mamma kanske den äran, men henne vill vi ju egentligen ha med på förlossningen...hon var så himla bra att ha med när lilleman kom

Ett alternativ är att lilleman går på dagis, när det är dags för honom att bli hämtad så får min mamma åka iv'g från förlossningen och hämta honom, åka hem till oss med honom och vänta på att svärmor kommer från sitt jobb och att svärmor då tar över lilleman och min mamma kan åka tillbaks till oss på förlossningen. Så kan vi lösa den 20:de. Men den 21:a lät besvärlig för svärmor också...ska man upprepa hela torsdagen då med den lilla ändringen att det blir svärmor som lämnar på dagis istället för oss? Tycker allt det här låter så happigt och ostabilt bara, vill ju att lilleman har det lugnt medan vi är borta. Han har ju aldrig varit ifrån oss förut...

Men vad skönt att höra att jag inte tänker fel här! *kram*
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2011-01-13 14:07:07 följande:
    vi hade nästan samma problem, att hitta nån som kunde passa barnen.... och i sånna fall om en förlossning startar och man inte har barnvakt så BORDE de finnas på bb man åker till, de borde kunna stå för det.. för de e inte alla som löser det me barnvakt!! så tycker jag o även flera.

Sen håller jag med dig odd, DU har HELT RÄTT om att svärmor SKA bry sig mer än de hon gör. Stå på dig!

nu ska ja åka till min förra förl-bm o träffa doktorn..... wish me luck..
    Vilken idee: bb-dagis Ja, det vore nått!

Hoppas din läkare kan hjälpa dig nu, vi satsar på det vännen! *håller tummarna och kramar om*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-13 12:10:56 följande:
    Sthlms tjejer: jag är lite osäker på om jag vågar åka iväg nästa vecka. Har de senaste dagarna haft mycket mer SD och ett himla tryck neråt. Lättar när jag ligger ner men jag vågar nog inte åka iväg förens jag passerat 34+0, vilket är den 23 januari. Min tapp är ju redan förkortad och öppen inneifrån, vågar inte ens åka in för kontroll för då säger de säkert att den minskat ännu mer..

Men efter den 23 ska jag nog våga, (hoppas jag) då stoppar de ju inte en förlossning längre, ändra datum eller ännu en träff?
    Blir det träff efter den 23. så kanske jag också kan komma...förhoppningsvis med nykläckt bebis

Tycker att det låter förnuftigt av dig att ligga lågt tills dess. Förstår helt och fullt att det kliar i benen nu efter allt liggläge, men bebis går ju först. du ska veta att jag är så himla glad att er lille har stannat i din mage såhär långt nu, var jätteorolig för er där i början ju!

*bamsekram*
  • Odetta

Vi har världens bästa grannar!!!!

Pratade med grannen lite vid brevlådan idag. Dem har 2 pojkar som är 3 och 6 år gamla och vi brukar umgås. I alla fall...vädrade lite mina tankar om svärmor med henne och hon erbjöd sig att ta lilleman tills svärmor kommer efter jobbet!

Åh så glad jag är!

Hennes man kommer altså att hämta lilleman från dagis tillsammans med deras pojkar (så blir det roligare för lilleman att följa med för pojkarna tycker han ju om) och så kommer lilleman vara hemma hos dem tills svärmor som sagt kommer från jobbet. Då kommer hon få ta över och natta honom hemma hos oss och sova här och sedan hoppas jag att hon kan ta fredagen ledig utifall att det drar ut på tiden.

Visst är det bra?

Jag är SÅ glad att det löste sig nu, för denna lösning är ju faktiskt inte så krånglig. Jag vet att lilleman tycker det är kul med grannpojkarna och dem är världens snällaste, det blir jätte bra. Sedan får vi ju se hur fort allt går och hur snabbt bebis och jag får komma hem och även om jag hellst inte vill bli kvar där själv med bebis så drar det ut på tiden så får älskade mannen min åka hem till lilleman i förväg och sedan kanske komma och hämta mig med lilleman från sjukhuset. Det återstår att se....men skönt att själva dagen D är löst *bästa grannarna ever*

Tjohoo...i morgon är det MINDRE än en vecka kvar (ja, bara det inte är överfullt på förlossningen då...då blir det någon dag extra)

• Odetta
    färnevik:
    Jag sa ju att det skulle gå bra idag Tycker Happi säger en del bra saker...lyssna på henne SÅ skönt att du följer din kurva, din lilla flicka mår bra vännen, det är jag övertygad om! *bamsekram*

Emma:
    Ja, det där med blödningar är aldrig kul. Jag fick 2 stycken i början på den här graviditeten....skitläskigt var det! Men en blödning måste inte betyda mf, det finns det flera härinne som är bevis på. Ska i alla fall hålla tummarna för dig i morgon...vilken tid ska du dit?
  • Odetta
    sugarrush skrev 2011-01-13 19:23:45 följande:
    Härligt att det löste sig Odd. Tyckte din svärmor betedde sig konstigt faktiskt. Men vad skönt att det finns andra snälla i närheten som ställer upp!
    Ja...jag blev lite besviken faktiskt. Framför allt för det var samma när förra datumet bestämdes...då ändrade jag ju till och med datum så det skulle passa henne. Men det tänker jag INTE göra nu...det har jag alldeles för ont för att göra plus att jag trodde inte att vi skulle få ett tidigare datum så jag är så tacksam över det som det är.

Tog upp det med mannen min och han sa att hon har ju en rätt viktig position på sitt jobb och sedan har hon varit utbränd, så hon har lite svårt med planer som ändras. och ja, jag förstår det, men det känns ändå lite trisst. Annars är hon världens bästa svärmor och jag tycker jätte mycket om henne...det är nog därför det blir så fel när det blir såhär.

men men...nu löste det sig ju, så nu är det bra igen
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma