• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Stort TACK *puss på er* för alla fina gratulationer på min 40-årsdag. Har haft en underbar dag i varmt vatten . Skönt! Den bästa födelsedagen hitills. Har fått så fina blommor och presenter. Sen har jag ju den bästa presenten i magen .

Stort GRATTIS till dig BJORNIS och din son. {#emotions_dlg.flower}Hjärta Födde du på Östra eller Mölndal? Ska försöka att komma till Östra om det går. Vet egentligen inte vilket som är bäst. Min svägerska har fött alla sina på Mölndal och älskar det.

Beklagar ODD att du har ett ex som dränerar dig på energi. Ringde ju till mitt ex efter han lämnat sonen bara för att fråga när de åt middag senast. Fick til svar det behöver jag inte säga till dig varför frågar du inte han? Snacka om att krångla. Verkar som ditt ex också är värsta krångekl gubben. Vad tror han kan hända om du träffar flickorna i en annan stat? Att det skulle vara lättare att kidnappa dem därifrån eller? Suck...förstår att detta tar på dina krafter. Försöker verkligen ha minimal kontakt med ex:t då jag mår så fruktansvärt dåligt av det.
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-28 21:07:33 följande:
    åhh, ok, får man fråga om de va speciellt utseende på slemproppen, typ blodigt med? vet inte om de spelar roll men tror det..

en del av min slemmis gick ju hos bm besöket på hinnsvepningen 16.e men inge resultat utav det. Men den va inte heller blodig. KOm dock då å då nån dag efter det.. men nu inget sånt.

verkar som vattenavg är dominant ändå på nå vis.
    tack för dittt svar
    alltså min slempropp släppte ju i tre omgångar, två ggr gröngul och sista gång blodblandad... och det var självklart när den var blodblandad som det drog igång ordentligt!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-28 21:23:49 följande:
    alltså min slempropp släppte ju i tre omgångar, två ggr gröngul och sista gång blodblandad... och det var självklart när den var blodblandad som det drog igång ordentligt!
    jaha 3 gånger, va de tidigare gångerna ett tag innan den sista?

Ja blodaktigt tror ja de va när den lossna på bb me mina andra barn.

man letar ju efter alla halmstrån nu i sista stund
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-28 21:38:42 följande:
    jaha 3 gånger, va de tidigare gångerna ett tag innan den sista?

Ja blodaktigt tror ja de va när den lossna på bb me mina andra barn.

man letar ju efter alla halmstrån nu i sista stund
    du ska se att din lilla knodd tittar ut snart! :) Första gången släppte den i v 38, andra i 40 och sen drog det ju igång i v 42. :)

Underbart Happi att du fått en sån bra födelsedag! Det är du värd! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • PåvägMotSyskon
    Mamma till W skrev 2010-12-28 21:49:11 följande:
    du ska se att din lilla knodd tittar ut snart! :) Första gången släppte den i v 38, andra i 40 och sen drog det ju igång i v 42. :)

Underbart Happi att du fått en sån bra födelsedag! Det är du värd! :)
    Ja, jag vet.. men man vill ju träffa sin sötnos snart =)) Ja va i 37+5 när hon fick slemmis min bm, sen kom den nån dag lite. o ja e ju i v 39+3 idag..  =)
    Oj, ja då e de ingen garanti att bebis kommer bara för den släpper lite =)

Får säga samma som mabaja om HAPPI´s födelsedag, hoppas den blev Underbar =)
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2010-12-28 21:11:41 följande:
    Stort TACK *puss på er* för alla fina gratulationer på min 40-årsdag. Har haft en underbar dag i varmt vatten . Skönt! Den bästa födelsedagen hitills. Har fått så fina blommor och presenter. Sen har jag ju den bästa presenten i magen .
    Grattis min älskling !!!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-12-28 18:55:00 följande:
    Näe, vi har inte heller bestämt namn. Eller jo, om det blir en tjej så blir det med största sannolikhet Abbey Linnea eller Abbey Elizabeth, men killnamn är ju så fruktansvärt svårt. Just nu ligger nog Ted och Adam i topp, men det lär ju hinna ändras... ;)
    Skönt att du mår bra. Jag får ont i fogarna om jag varit ute och gått lite, men annars inget.
    Är ni färdiga med alla förberedelser? Vi har lite tvätt av bebiskläder kvar att göra och så ska jag packa bb-väskan, men annars är det mesta klart.
    Var på Babyproffsen idag och hämtade ut Pampers gratisbox och så köpte jag underlägg till skötbordet och en skötväska. 
    Sen råkade jag slinka in på HM och köpte två pyjamasar och tre amningstoppar till mig... Drömmer
    Det är så skoj med namn men ändå så svårt. Jättefina namnförslag ni har och bra att de både går hem på sv och eng. Namnförslag här är: Lovis, Ville, Wilmer el Elis (men inget klart och jag vill ha nåt mer tjejnamn att välja mellan o där vet vi inga fler ännu).

Skönt att du med mår bra, jag har väl småkrämpor men inte så konstigt när vi är höggravida Flört Igår la jag fram grejer till bb-väskan och idag åker dem ner samt så är bebiskläderna tvättade. Hämtade min babybox för ca 2 v sedan. Tycker det är så svårt ang amningsbehå.... men får testa dem två jag har annars får man köpa i efterhand när man vet hur stora tuttar man få Glad. Då är både du och jag ganska så förberedda men samtidigt har man ingen aning vad som väntar en.... lite nervöst!

Snart få de andra i tråden gissa på oss när våra små ska komma till världen och vilket kön det blir.

KRAM
  • kajsalisa

Cat; gillar verkligen både Lovis och Ville. Min systers son heter Wille... Här är det ont i halsen och tråkigt idag igen. Jag hade ju tänkt förbereda några matlådor och slänga in i frysen och ev baka lite muffins men lär väl tillbringa dagen på soffan idag igen. Bara tanken på att behöva gå till affären gör mig helt trött. Morr!! Ska nog försöka sy om ett örngott så det passar kudden i vagnen iaf. Det tar nog inte så lång tid... Å bb-väskan kan man ju gå och fixa lite med under dagen.... När jag vaknade vid sju imorse trodde jag nästan att nåt var på g. Typ mensvärk, men sen somnade jag om och när jag vaknade igen var det borta... :o

• Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-28 22:10:03 följande:
    Grattis min älskling !!!
    Vad du är gullig Elias-mamman *puss puss*
  • Cat79

Kajsalisa: Kul att även du gillade Lovis och Ville (vet ej om jag vill ha enkel eller dubbel V isåfall). Tänkte också laga lite matlådor i veckan samt baka nåt, hoppas du piggar på dig så du får lite gjort. Nu när du skrev om kudde så har jag bara en liten och tunn så det kanske kan vara bra med en i vagnen o en i vaggan (har för mig att det inte är helt nödvändigt med kudde första tiden? eller har jag fel?).

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma