• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-28 13:38:01 följande:
    kramar till odd!!
    Tack! *kramar tillbaks*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Kram till Odd och tack till Smålandsjänta. Och joo, det är visst vanligt att bt går upp något mot slutet. Det håller sig ju fortfarande inom rimliga gränser så jag är inte orolig...

• Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-12-28 08:27:05 följande:
    Bra val att stanna hemma Miraclee, klart du inte ska jobba utan tänka på bebis i första hand ju! Inget är väl viktigare än att han får stanna i magen så länge som möjligt?
    Tänk att han kanm överleva utanför dig om han kommer nu, otroligt.

En fråga om när man ska sluta jobba om allt går som det ska...
    Ska man sluta ett par veckor innan eller vad är normalt och skönast för en själv?
    Jag jobbade min sista dag på bf.. Jobbar som personlig assistent så är inte ett "lätt" jobb direkt.. Men allt beror ju på hur man mår och vad man känner själv.. Bm brukar säga två veckor innan så kroppen kan lugna ner sig och hämta krafter inför förlossningen!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa

Här kommer mitt egoinlägg; mår blä!! Ont i halsen, ont i nacken och allmänt hängig. Förkylning eller influensa på g, ligger nedbäddad i soffan. Hoppas bara att kroppen är listig nog att inte dra igång nån förlossning så länge man känner sig sjuk. Det vore ju inte så kul...

• miraclee
    Småland, Cat, Muffe, Happi; Jaa, de är nog rätt beslut. Dock har jag dåligt samvete, ny på jobbet och redan sjukanmäld 3 ggr. Ingen hit! Men, det är de bästa - jag vet de egentligen. Bara min arbetsmoral som jävlas me mig. :(

Odd; Massa kramar!

Kajsa; Kram till dig med! Krya på dig!

Undrar hur de går för Bjornis.. de är nog bebis där nu skulle jag tro! :)
  • Mabaja

GRATTIS på födelsedagen Happi!!! Hoppas att du får en fantastisk dag!

Mallanis: Idag har jag 3.5 kg kvar, gick tydligen upp 1 kg under jul.. Men brukar gå ner mycket bara jag får gå på toa, så det är mitt hopp! HAHA. Jag har aldrig haft röda bristningar utan de jag fått (tonåren och nu graviditeten) så har de varit vita eller "blåvita".. Så det är väl det positiva i det negativa!

Pancakes: GRATTIS till lyckat rul!!! Så himla roligt! Vad blev det nya datumet?

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee

Jajustjävlar! Guldfiskminne.

GRATTIS finafina Happi Hjärta på födelsedagen!! Hoppas du får en underbar dag! Min pappa fyller år imorn, 47 hela år!

Ambitiöst o göra 50 000 pannkakor! ;)

Pancakes; Grattis till lyckat RUL! När är du beräknad nu då? Langa in en bild, vi säger inget om du inte vill såklart!

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-28 13:31:50 följande:
    Ja snälla Pancakes, lägg upp en bild. Jag kan inte se vad det är, lovar!Min bebis i magen buffrar och säger "LÄGG UPP EN BILD"

• Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-12-28 13:31:50 följande:
    Ja snälla Pancakes, lägg upp en bild. Jag kan inte se vad det är, lovar!
    Min bebis i magen buffrar och säger "LÄGG UPP EN BILD"
    Ok, han/hon får som han vill. Nu har jag lagt upp bild i galleriet :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma