• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • barnsäng

Jag fick också...eller har fortfarande väldiga problem med ryggen efter graviditeten. Nu är det ännu värre när jag inte kunnat träna den här månaden. När jag åker till Spanien lär det bli långpromenader varje dag för min pappa gör det och vi ska ju bo hos honom så då får man lite extra inspiration.

Magen ja. Jag har alltid haft platt mage även att jag fött barn tidigare. Men den här gången....ja vad ska man säga? Den är fortfarande lite degig. Lovehandles har jag också fått och det retar ihjäl mig. Nu är det betydligt mindre än för några månader sedan men de ska bort om jag så ska amputera bort det Jag har också alltid varit lite musklig på armar och mage men det spelar ingen roll hur mycket jag än letar för jag hittar dom inte längre

Men det är ju så att barnen kommer i första hand och så får man fila på kroppen när tid finns
    Nu ska jag ge mig iväg och shoppa med alla tre barn. Orka!!!!

• Fröken Fajans

Tyckte att mina hade blivit lättare att lägga men nu är det som förr igen :( Vad gör ni om båda är trötta (=gnälliga) men inte tillräckligt trötta för att sova? Tycker det är svårt att hålla dem vakna längre när man bara är en, får nästan gå och lägga dem när jag testat alla andra förströelser.

• frökenmumin
    Fröken Fajans skrev 2010-08-20 12:03:37 följande:
    Tyckte att mina hade blivit lättare att lägga men nu är det som förr igen :( Vad gör ni om båda är trötta (=gnälliga) men inte tillräckligt trötta för att sova? Tycker det är svårt att hålla dem vakna längre när man bara är en, får nästan gå och lägga dem när jag testat alla andra förströelser.
    Hur länge låter du dom "gnälla/gråta" i sängen innan du är går in och plockar upp dom?
    Jag är som jag nämnt tidigare ganska hård (enligt mig själv iaf). Jag kan låta dom ligga och gny en stund. För grejen är att dom i 9 fall av 10 somnar inom en 15 minuters period. Skriker dom, så går jag in och stoppar in nappen, lägger snutten till rätta, buffar lite på rumpan och sen går jag ut. Det här kan jag får göra några gånger. Beror helt på "hur" trötta dom är, men dom somnar som sagt i 9/10 inom en kvart.
    Hemma hos oss är det Melvin som är det "mest" krångliga vid läggning. Är inte han riktigt trött när jag lägger honom så gnäller han, så det är nästan alltid honom jag får springa in till. Max däremot kan ligga och titta på sina fötter eller nåt sånt en stund och sen somnar han.

I 1 fall 10 får jag som sagt plocka upp dom och då sätter jag mig framför tvn och tittar på Bolibompa med storasyster och det gillar dom. När det har gått 10-15 minuter så provar jag att lägga igen...och så vidare...
  • hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-08-20 12:03:37 följande:
    Den sista tiden har Simon och Lukas bara sovit två gånger om dagen. Den sista gången är oftast någon gång runt 13-14 och en timme framåt. När vi lägger dem vid 19 så slocknar de med en gång. De får en flaska välling i sängen och somnar med en gång efter den. Innan, när de sov tätare så var det ofta gnäll vid läggning.

Frökenmumin: Här har vi det likadnet . Simon är den som oftast gnäller och vill ha närhet vid läggning och Lukas nöjer sig med att gosa själv. Fast Lukas har nog börjat märka att Simon får uppmärksamhet när han skriker för nu är han lite lite mer som Simon.
  • Euphoria85

gick int eupp särskilt mycket med killarna
    dom åt upp det lilla som dom kunde på mig först
    och sen gick jag väll upp 4 kilo..

nu väger jag lika mycket som jag gjorde när jag blev inlaggd v 29

egentligen väger jag inte så mycket (54)
    men är totalt otränad
    och jag verkligen avskyr min degiga mage
    och sidohandtagen

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Mammat3

Jag måste väl säga att jag är den som har haft tur med vikten då. Ser precis ut som innan graviditeten inga förändringar förutom att man har gått ner i bröststorlek. Men annars så står jag stilla på 49 kg och ja vill absolut inte gå ned mer va nere på 46 ett tag men då såg jag sjuk ut. Har väldig lätt att gå ner och det kan va ganska jobbigt men nu har man hittat en balans med kost och motion som funkar (äntligen) inte kul att bli kallad anorektiker när man avslut inte är det och kämpar för att inte se ut som så. Kanske låter skrytsamt men tyvärr är det så de är :/

• barnsäng

Jag är (i normala fall) som du verymuch att jag har extremt lätt att gå ner i vikt. Men den här gången när jag verkligen vill gå ner så är det inte lika enkelt. Jag har hemskt hög förbränning och måste i vanliga fall äta väldigt mycket och ofta för att inte gå ner i vikt. Det är många gånger jag har blivit frågad om jag har problem med maten men det har jag ju inte. Jo att jag måste äta mycket men vissa har trott att jag har kräkts upp maten igen men det har jag aldrig gjort i hela mitt liv.

Just nu tvättar jag två par nya jeans i 90 grader för de är för stora. Ena paret köpte jag för tusen spänn på JC för en månad sedan och då fick jag knappt på mig dom. Känns som att kasta pengar i sjön. Nu hänger dom på mig så nog har det funkat lite i alla fall. Det andra paret köpte jag för en vecka sedan och nu är dom säkert 4-5cm för stora i midjan. Fast nu äter jag väldigt dåligt och lite. Jag hinner ju inte äta som vanligt eftersom jag alltid är ensam med tre barn och en hund och så häver jag i mig kaffe Inte bra men jäkla gott. Ja vi får se hur det går med resten av kilona. Eftersom jag passerat det magiska 40-strecket så ska det ju tydligen vara svårare.

Hoppas verkligen att jag får lite avlastning hos familjen i Spanien för jag behöver det. Jag behöver göra lite roliga saker enbart med äldsta dottern så att hon får känna sig speciell. Det ska bli underbart...önskar jag i alla fall.
    Just nu ligger det ett berg av kläder som ska strykas inför packningen. När sjutton ska man ha tid med det då? Nu sover alla kids men det här är enda tiden jag har för mig själv och den tiden vill man ju ta tillvara på. Sambon kommer hem ifrån jobbet om 1 timma och då har han varit där sedan 8 imorse. Städningen blev jag färdig med för 10 minuter sedan. Vad sjutton gjorde man innan man fick barn? 

• bananflugan82

Här är vi förkylda hela bunten. Deras kära pappa som smittat oss... men det har gått bra killarna, och dom verkar vara lite bättre idag. Hade feber igår kväll men dom somnade och har sovit gott i natt, skönt för oss alla. Är glad att dom får detta nu vid 7 månader, istället för när dom var riktigt små!!

Min kropp ser ut ganska mycket som den gjorde innan graviditeten. Jag trodde magen skulle se mycket värre ut, men det syns ingenting. Har något extra kärlekshandtag och höfterna har blivit bredare, men som sagt, är nöjd i övrigt. Förutom dom extra kilona som ska väck..

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Fröken Fajans

Kroppen, ja. Har gått ner alla kilon, men magen ser inte klok ut. Tror jag har delade magmuskler. Sedan fick jag hemskt mycket bristningar och ett snitthäng. Men benen är snyggare än någonsin:) Och armmuskler har jag fått.

• hanide
    Fröken Fajans skrev 2010-08-21 12:57:30 följande:

Kroppen, ja. Har gått ner alla kilon, men magen ser inte klok ut. Tror jag har delade magmuskler. Sedan fick jag hemskt mycket bristningar och ett snitthäng. Men benen är snyggare än någonsin:) Och armmuskler har jag fått.

Kör plankan! Gör susen mot delade magmuskler
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010