• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mysan31
    glasvas skrev 2010-08-13 16:08:29 följande:
    Den tanken har slagit mig en och två och tre gånger, och typ varje dag Det hade varit jättekul, men herregud, fyra barn under 14 månader, hur funkar det!

Vi har första ul den 10/9, för KUB. Det är i v 12 och samma som sist då vi fick reda på att det var två. Gissa om jag kommer att ligga vaken den natten...
    Jag tänkte nämnligen på ditt illamående..... Jag har mått illa med alla barn men med twinsen va det nått extra!! Usch kan inte ens glömma det hehehe
  • Mysan31

Ja jag skulle oxå bara ha två..... Hmmm det blev +2+2+2 hahahaha O vi är deffinitivt klara!!

• frökenmumin

Kul å höra hur ni tänker
    Vi ska som sagt heller inte ha fler, absolut inte.....

Ännu en fråga, är det någon här som har satt in en hormonspiral?
    Jag gjorde det i maj (tror jag det var) och då är ju tanken att man inte ska ha någon mens överhuvudtaget. Men det har jag, det är sådär yttepyttelite men det håller på allt från 1,5-2 veckor...gggrrrr...
    Det är sådär lagom irriterande då jag aldrig tidigare har haft särskilt mycket blödningar, ungefär 3-4 dagar.
    Nu känner jag att mitt tålamod börjat tryta för den här spiralen, såhär orkar jag ju inte ha det....
    Någon annan som känner igen sig?

• bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-08-14 19:20:49 följande:
    Kul å höra hur ni tänker
    Vi ska som sagt heller inte ha fler, absolut inte.....

Ännu en fråga, är det någon här som har satt in en hormonspiral?
    Jag gjorde det i maj (tror jag det var) och då är ju tanken att man inte ska ha någon mens överhuvudtaget. Men det har jag, det är sådär yttepyttelite men det håller på allt från 1,5-2 veckor...gggrrrr...
    Det är sådär lagom irriterande då jag aldrig tidigare har haft särskilt mycket blödningar, ungefär 3-4 dagar.
    Nu känner jag att mitt tålamod börjat tryta för den här spiralen, såhär orkar jag ju inte ha det....
    Någon annan som känner igen sig?
    Jag har inte spiral men minipiller, Cerazette. Funkade hur bra som helst innan jag blev gravid, hade aldrig mens! Typ 2 ggr om året ungefär, i 3 dagar varje gång. Nu kommer det småblödningar titt som tätt. Det jobbigaste är att jag får ungefär som mensvärk varje gång! Det blir ju skitjobbigt i längden att gå runt och ha ont i magen stup i kvarten. Ger det ett tag till, annars får jag försöka hitta något annat.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Mysan31

Nej jag valde koppar spiral. Faktiskt nöjd med den. Vet att jag kommer blöda engång i mån (rikligt) Men det är det värt.

• barnsäng

Jag är lite slarvig för jag har inget skydd alls och vill inte...KAN inte skaffa fler barn för jag är dels för gammal och sen har jag ju tre små att fokusera på. Visst är det säkert svårare att bli gravid nu men jag borde ändå skydda mig

• frökenmumin

Jag har hört av andra att det är rätt vanligt att blöda lite av och till i början (efter att man satt in spiralen alltså), innan hormonerna kommer i fas så att säga. Men jag tycker det borde ge med sig snart och sen är det ju det här med att det håller på att smådroppa i 1-2 veckor. Jag känner mig sådär lagom fräsch hela tiden

Tänkte jag skulle ta och ringa min BM på måndag och höra mig för lite, det känns lite surt att plocka ut den. Den kostade ju trots allt ca 1000 kronor

barnsäng skrev 2010-08-15 08:33:44 följande:

Jag är lite slarvig för jag har inget skydd alls och vill inte...KAN inte skaffa fler barn för jag är dels för gammal och sen har jag ju tre små att fokusera på. Visst är det säkert svårare att bli gravid nu men jag borde ändå skydda mig

Något typ av skydd kan ju vara bra, det kan ju trots allt ske en "olycka" och särskilt när man inte alls räknar med det
  • glasvas
    frökenmumin skrev 2010-08-15 08:49:52 följande:
    Något typ av skydd kan ju vara bra, det kan ju trots allt ske en "olycka" och särskilt när man inte alls räknar med det
    Kan inte annat än att hålla med. Skäms Men "olyckan" är ju välkommen ändå... Solig
  • bananflugan82

Med tanke på att våra blev till på första "försöket", så är vi väldigt försiktiga! Vill man inte bli gravid så gör man nog bäst i att skydda sig......

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • frökenmumin
    glasvas skrev 2010-08-15 10:06:03 följande:
    Kan inte annat än att hålla med. Skäms Men "olyckan" är ju välkommen ändå... Solig
    Fast om jag har förstått det hela rätt så är det väl ingen olycka för eran del. Visst nämnde du att ni ville ha ett (kanske ska skriva ett/flera barn till Tungan ute). Så även om det inte var planerat in i minsta detalj så var det ändå på sätt och vis planerat och då är det ju ett underverk

Men jag förstår vad du menar...hahaha...

Och som sagt, vill eller planerar man inte att skaffa fler barn så tycker jag man bäst i att skydda sig
Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010