• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • Mysan31
    glasvas skrev 2010-08-13 11:25:38 följande:
    Vi har lite samma problem med maten, främst matpuré, brukar också testa att ta varannan sked med frukt. Det är de galna i, särskilt nektariner, det går åt ca 3 per måltid, river dem på rivjärn med skal och allt, skalet hamnar bredvid. Kanon!

Annars är de rätt gnälliga nu, inget duger, inga leksaker, inte gåstolen som de älskar annars, helst ska jag ligga raklång på golvet så att de kan krama mina ben och dra mig i håret. Eller så vill de sitta i min famn och leka med leksakerna. Som tur är så sover de rätt bra både dag och natt.

Vi har god avlastning och ska flytta närmre svärföräldrarna, tyvärr innebär det ca 30 min längre för mina föräldrar. Tittade faktiskt på hus igår, jättecharmigt, men i behov av renovering av köket och alla, verkligen alla, ytskikt. Det ligger heltäckningsmatta i medaljongmönster från 60-talet i ett av rummen. Men det verkar vara grangolv under. Frågan är om man orkar renovera med två små och en i magen. Dessutom har jag drabbats av ett illamående som är femton gånger värre än sist! Knappt jag klarar mig igenom dagarna. Ja, vi får se vad som händer.

Nu ska jag lägga mig på golvet och agera mänsklig lekmaskin...
    Tänk om det är twins igen......
  • Euphoria85

Natten till idag var = knappt nån sömn alls
    vet int eom det berodde på att det var åska eller
    om det känns i munnen på dom,
    dom körde iaf på i skift :)
    hoppas dom vill sova gott inatt!!

Orsino : kommer ni be om tidigt ul?
    jobbigt med illamående.

Det har jag bestämt mig för om jag skulle bli gravid igen,
    tänker inte vänta till v19 ännu en gång,
    jag vill kunna ha valet, visst jag hade nog inte tagit bort i vilket fall men den chocken man fick på rul vill jag inte ha så sent igen, isåfall hellre v 10-12 nånting så man har en valmöjlighet.

oh jag vill snabbspola 19 dagar framåt
    vill bara flytta nu!!!!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • glasvas
    Mysan31 skrev 2010-08-13 12:40:39 följande:
    Tänk om det är twins igen......
    Den tanken har slagit mig en och två och tre gånger, och typ varje dag Det hade varit jättekul, men herregud, fyra barn under 14 månader, hur funkar det!

Vi har första ul den 10/9, för KUB. Det är i v 12 och samma som sist då vi fick reda på att det var två. Gissa om jag kommer att ligga vaken den natten...
  • frökenmumin

En fundering.....
    Ni som fick erat "första barn" fast det blev två "första barn" . Hur tänker ni om ni sedan tidigare hade "bestämt" er för att skaffa totalt 2 barn. Har ni tänkt om eller står ni fast vid beslutet, två barn?

Vi har ju ett barn sedan tidigare och när vi bestämde oss för att skaffa nummer "2" så sa vi att det blir vårt sista, vi skulle bara ha två barn. Men som ni vet fick ju vi 2 och jag minns att hjärnan var helt snurrig då, eftersom vi hade "bestämt" oss för att bara 2 barn...hahahaha...ja ni fattar

• hanide
    frökenmumin skrev 2010-08-13 18:23:19 följande:
    En fundering.....
    Ni som fick erat "första barn" fast det blev två "första barn" . Hur tänker ni om ni sedan tidigare hade "bestämt" er för att skaffa totalt 2 barn. Har ni tänkt om eller står ni fast vid beslutet, två barn?

Vi har ju ett barn sedan tidigare och när vi bestämde oss för att skaffa nummer "2" så sa vi att det blir vårt sista, vi skulle bara ha två barn. Men som ni vet fick ju vi 2 och jag minns att hjärnan var helt snurrig då, eftersom vi hade "bestämt" oss för att bara 2 barn...hahahaha...ja ni fattar
    Jag ville bara ha ett barn och min sambo ville ha två. Det blev en graviditet och två barn . Vi står fast vid att vi inte vill ha fler barn. Alla säger "så säger ni nu" men vi vill INTE ha fler barn. Vi är jättenöjda med dessa två guldkorn
  • bananflugan82
    frökenmumin skrev 2010-08-13 18:23:19 följande:
    En fundering.....

Vi skulle bara ha ett barn, men det blev ju två i ett. Eller rättare sagt, min man ville bara ha ett, han har en dotter sen innan. Jag har sagt hela tiden att jag inte vill ha fler, dessa två räcker. Men jag vet inte.. men det ligger minst 4-5 år bort isåfall! Vill att killarna växer till sig först och är mer självgående. Maken verkar inte helt främmande för idén, men jag vet inte. Vi får se helt enkelt. Önskar helst bara ett barn om det blir en nästa gång iaf.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 blogg.mama.nu/entvillingmammasvardag/
  • Sofie 87

Vi har sagt 2 barn hela tiden och först så fick vi ju ett, men andra gången så blev det ju 2!! Men nu får det vara nog iallafall. Fast visst är ju bebisar så söta. Inte för att mina är så stora ännu men det är ju ändå något speciellt när dem är nyfödda :) Vem vet det kanske blir en sladdis om några år! (eller två)

• glasvas

Jag har alltid sagt att jag inte vill ha fler barn än vad som får plats i en vanlig bil, dvs tre. Både sambon och jag är från 'trebarnsfamiljer' och det känns normalt. Jag hade bara inte väntat mig att de skulle komma så tätt... Under graviditeten fick jag en del kommentarer om att det skulle vara skönt om det var en av varje så var man 'klar' sen, men jag kände redan då att jag nog skulle vilja ha en trea. Dessutom har jag aldrig fattat det där behovet av att ha båda könen innan man är klar, huvudsaken är väl att de är friska så får det väl vara vad som helst?

• Mammat3

Nu har Liam sagt pappa också. Vi har nog fått oss ett litet geni :D igår började han kravla lite lätt på golvet också som jag har väntat :) så nu har ja skrutit av mej lite ;)

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010