Vi som hade Bf januari/februari 2010
Grattis tjejer!
Vi har också haft lite sömnproblem den senaste månaden. Det är välling runt 4 och sen är det oroligt fram till halv 6 när jag ger upp och går upp, sambon går ändå upp då. David har inte druckit alls mycket välling på kvällen och är oftast den som vaknar först. De sover fortfarande två gånger på dagen iom att de vaknar så tidigt. Men igår provade vi att de sov bara en gång, ca 1,5 h och sen la de sig vid 19, och David fick en flaska välling i sömnen vid 22. Båda sov till 6, åt välling och somnade om i två timmar till! Så nu har jag två killar på strålande humör. En river i reklamblad och en äter havrefras ur sin ena sko... Ska testa samma idag, de kan ju inte behöva sova förrän efter lunch så jag hoppas att det ska fungera. Så jag ska bara få mig själv att sova hela nätterna också, vaknar varje natt vid 02 och ligger vaken i minst en timma.
Vi var och tittade på en förskola i fredags, verkar suveränt så idag ska jag ringa och sätta dem i kö där tänkte jag. Det gick inte att anmäla tvillingar till kön på nätet, liten bugg i systemet. Dessutom var två av pedagogerna tvillingföräldrar så det kan ju inte skada.
Jag har också haft en fundering, jag har ju inga barn sen innan, så ni som vet lite mer än jag. Nån gång i veckan lånar barnens farmor och farfar barnen över dagen, så att jag kan vila och ordna i huset etc. De har det jättebra där och är oerhört trygga med dem. De verkar glada att komma hem på eftermiddagen och sover som vanligt på natten, men dagen efter är de otroligt klängiga och griniga, och släpper mig inte för fem sekunder. Jag har tolkat det som att de är irriterade över att det 'bara' är jag hemma och att jag inte räcker till för båda, men nu på sista tiden har jag funderat på om det är separationsångest. Några tankar kring detta?