Vi som hade Bf januari/februari 2010
När killarna sover brukar ju jag försöka hinna städa, vika tvätt, laga mat, leka med Felicia....ja listan kan ju göras lång
Men som sagt, idag blev det inte så...hahahaha...

God morgon alla och glad midsommar!
Tänkte bara berätta att Max vände sig från rygg till mage igår. Jisses vad stora mina killar börjar bli, hinner liksom inte med
Nu får väl se när det blir Melvins tur, han brukar komma några dagar efter Max.
Här blir det förövrigt dans kring midsommarstången vid två och sen ska vi hem till några vänner och fira midsommarafton. Så det blir god mat och lite vin ![]()
När det gäller maten så går det framåt här
. Numera äter mina killar oftast 3 riktigt mål (om nu pureér räknas som riktigt mat
) mat om dagen. Sen blir det ersättning inför läggning och på natten. Det blir alltså totalt 5 måltider per dygn.
Både Max och Melvin har verkligen fått upp aptitet för riktigt mat, ibland blir dom så otåliga när dom måste vänta på "sin sked"
Hahaha...måste ju berätta. Jag köpte Hipps "Potatis, majs och brocoli (tror jag den heter), i vilket fall som helst. Den gillade verkligen inte mina killar, det var den ena kvälgningen efter den andra. Dom såg så roliga ut, så till sista gav jag upp och gick och värme nya burkar (majs och potatis) och den gick hem. Killarna slukade maten på bara några minuter
Sansad Ni gjorde nog helt rätt som stannade hemma, bättre att bli friska och krya innan man ger sig iväg någonstans.
Vi hade en bra midsommar, tog det rätt lugnt, vi var hemma vid tolv. Men jag fick iallafall två glas vin ![]()
Måste ju berätta....
Max har börjat med någon helkonstig typ att kräla/krypa. Han liksom krälar med fötterna sen drar han sig framåt med armarna genom att nya tag om filten han ligger på och sen trycker han ner ansiktet och liksom skjuter ifrån och det sjuka ÄR att han faktiskt tar sig framåt. Jag filmade lite med mobilen och det syns så tydligt hur han tar sig närmare och närmare kanten på filten
Någon annan som känner igen det här? Han ser så roligt ut ![]()
Mina får lagad med 2-3 gånger varje dag. Frukost - gröt, lunch - någon typ av matpure, middag - oftast matpure ibland ersättning. Resten av dagen ersättning
En fråga till er vars bebbar har fått tänder
Hur betedde sig barnet dagarna innan tand tittade fram? Max som vanligtvis alltid är på strålande humör har varit väldig kinkig idag och särskilt då vid matning och det känns jättekonstigt. För så brukar han inte alls vara, han äääälskar nämligen mat
Men idag har MAx skrikit hysteriskt så fort jag har försökt ge honom skedenm, sen så har han händerna konstant instoppade i munnen och liksom kör fingret fram och tillbaka över tandköttet (ser det ut som iaf).
Så jag gav upp försöktet att ge honom riktigt mat och gav honom ersättning istället och det har gått hur bra som helst.....
Ja ja vi får väl se om det är tänder på gång. Men det verkar uppenbarligen vara någonting för Max har verkligen händerna i munnen heeeeela tiden ![]()