Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Hej tjejer!
    Igår kväll monterade jag på sittdelarna på vagnen, så idag ska mina killar åka premiärtur med "nya" vagnen. Det ska bli väldigt spännande och se hur dom reagerar
    Dom fick provsitta alldeles nyss och både Max och Melvin verkade gilla det.

Nu när det är såhär varmt så har mina killar blivit röda under hakan (mellan dubbelhakorna typ ). Melvin särskilt ser rätt irriterad ut. Igår smörjde jag dom med zinksalva eller Bephanten (hur stavas det ...).
    Tar tacksamt emot förslag på andra salvor eller nåt som kan tänkas hjälpa

• frökenmumin

Idag har vi varit till BVC. Max väger numera 7800 gram och är 64 cm lång. Melvin väger 7290 gram och är 64,5 cm lång

Bananflugan82, har du fått gungorna ännu? Om du har fått dom, gillar killarna dom?

• frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-07-06 20:29:41 följande:
    hur har det gått med sittdelen i vagnen?
    funkar det bra?

stora killar!!!
    Det har gått jättebra med sittdelarna, killarna älskar att åka i "nya" vagnen. Nu kan dom sitta och spana för fullt . Det ända negativa som jag har upplevt är att det är betydligt svårare att "gömma" dom för solen. I liggdelen räckte det med sufletten och ett parasoll men i sittdelen blir det lite knivigare.
    Så igår var min man och köpte orginalmyggnätet till vår vagn. Det är bra på så sätt att den innehåller ett uv skydd. Provade det idag och det fungerade kanon!
    Slutsatsen är alltså, sittdelarna är jättebra och fungerar hur bra som helst! Killarna verkar mer än nöjda!
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-07-06 20:10:44 följande:
    Jo, vi fick dom förra veckan! Första försöken gick inte så bra... men nu med snuttefilt och napp så går det faktiskt riktigt bra. Ludvig gillar väl inga längre studer men Oliver kan sitta där ett bra tag! Inte så att dom skulle somna tror jag, men han gillar det iaf.
    ÅÅ glömde ju nämna att du måste lägga dit snutte och napp också

Nu har mina killar upptäckt att man kan sitta och leka i gungan också. Jag brukar lägga massor med leksaker på det lilla bordet framför dom, då är dom helnöjda

Jag hoppas dina småttingar snart upptäcker hur härligt det är att somna i gungan . Mina älskar fortfarande att somna där, fungerar alltid
  • frökenmumin

Inga bekymmer här heller gällande sovningen i sittdelarna. Det är fullt liggläge plus att  det fläktar bättre nu när dom ligger i sittdelen.
    På tal om fläkta och värmen så undrar jag hur era småttingar reagerar på denna värme? Max verkar inte allt för berörd däremot verkar Melvin tycka att det är rätt jobbigt, det är ganska mycket gnäll här. Så tips mottages på hur jag hur jag ska få honom svalare om ni förstår

• frökenmumin
    Euphoria85 skrev 2010-07-15 09:09:13 följande:
    hejsan allihop!
    hoppas ni har det bra i värmen :)
    M&E tycker värmen är jättejobbig, det är gnälligt och svettigt
    och svårt att somna och komma till ro på kvällen.
    Brukar försöka svalka ner dom med ett bad mitt på dan när det är dax att vila middag efter lunch,
    dom gillar att bada :)

oh jag får fortsätta senare
    dax för gröt :)
    Mmm det där gnället känner jag igen, Melvin har verkligen inte varit sig lik sedan den här extrema värmen kom. Däremot tycker jag att det har blivit mycket bättre, igår och idag har gått över all förväntan. Jag tror det beror på att det har blåst rätt mycket, vilkte i sig kan vara väldigt skönt när termometern står på över 30 grader.

Här håller jag på att packa för fullt, vi drar på semester på lördag, det är Varberg som hägrar. Det ska bli helt underbart att komma iväg. Däremot vet jag inte riktigt hur vi ska få plats i bilen. Det är ju sjukt mycket grejer som ska med när man har tre barn.
    Stora vagnen måste ju med, sen har vi två babysitters (tar visserligen med mig våra gamla små ), två resesängar plus alla kläder, handdukar och lakan och sånt....pust å stånk vad mycket
  • frökenmumin

Nu är vi hemma igen! Vi har haft en underbar vecka i Varberg med goda vänner. Boendet var något trångt och våra vänner fick återigen känna  på hur det känns att ha små bebisar
    Annars gick det väldigt bra, killlarna skötte sig exemplariskt. Nemas problemas att åka iväg med 6 månaders bebisar här inte ....hahaha....

Hur går det för er andra, har ni varit iväg på semster ännu?
    Nu ska vi vara hemma en vecka och sen på lördag drar vi iväg till Vimmerby och Astrid Lindgrens Värld.

• frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-07-25 09:24:16 följande:

Hej!
    Äntligen är det lite svalare väder och killarna mår bättre av det! Behöver inte smälta bort.

Båda rullar nu åt båda hållen. Dom sover ju på magen, och både igår och idag på morgonen har vi hittat Ludvig arg i sängen för han har vänt sig till rygg och det gillas inte alls.

Oliver har fått två tänder! Bara ploppade upp sådär. Han har inte ont av det iaf, det är skönt för oss alla! Han har börjat sträcka sig och gripa efter saker nu också, när han ligger i babygymet och så. Det är väldigt positivt, eftersom vi inte vet hur bra dom ser!

Semester ska vi inte åka på. Blir för krångligt med allt som ska med, och dessutom hatar ju killarna att åka bil, så det känns som att vi gör bäst i att hoppa över det detta året. Vi har saker på gång ändå nu när maken har semester, har varit iväg på grejer i stort sett hela veckan!

Hahahaha....ja det händer verkligen mycket nu!
    Båda mina killar rullar också åt båda håll dock har inga tänder synts till ännu.

Ja det där med bilåkande kan ju vara ett kapitel i sig. Min dotter gillade heller inte att åka bil när hon var mindre (det gör hon väl inte nu heller egentligen ). Däremot älskar killarna bilen, iallafall såpass mycket att dom i stort sett sover hela tiden.
    Det tog nog oss 6 timmar att köra hem från Varberg och på den tiden var mina killar vakna typ 10 minuter precis när vi startade och sen var dom vakna dryga timmen när vi stannade för lunch sen somnade dom snällt om och sov hela vägen hem . Jag är väldigt nöjd...hahaha...
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-07-27 16:22:12 följande:
    ‎6 månaders kontroll på BVC avklarat, korvarna fick ok stämpel i rumpan! Starka och busiga pojkar, enligt doktorn. Ludvig 8445 gram, Oliver 8830 gram, båda 69,5 cm långa! Ökat nästan 1½kg var och 4,5 cm på 1½ månad.
    Oj stora killar

Vad duktiga dom är!
  • frökenmumin

Idag ska jag förövrigt börja packa igen, imorgon bär det av mot Astrid Lindgrens värld. Det blir bara mellan lördag och söndag men trots det ska en hel del grejer med

Jag tycker mina killar blir mer och mer rörliga för varje dag. Nu när dom ligger på golvet så tar dom sig runt (alltså inte rullar) utan ena stunden ligger dom med huvudet exempelvis mot tvn och nästa ligger dom med huvudet mot matsalsbordet. Det är ett väldans snurrande . Sen så tar dom sig liiiite framåt. Dom liksom skuttar/drar sig framåt. Det ser väldigt lustigt ut!

Sen så har Max fått sin första tand . Tror att även Melvins är på väg, handen bor numera i munnen

När det gäller maten så äter mina nu tre fast mål om dagen, sen blir det välling vid 18 tiden inför läggning. Sen sover dom till 05 ungefär, äter lite välling och somnar sen om igen och sover till 06-07. Känns rikigt bra!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010