Inlägg från: frökenmumin |Visa alla inlägg
  • frökenmumin

Vi som hade Bf januari/februari 2010

Fröken Fajans skrev 2010-08-25 11:30:29 följande:

Hej. Bada skulle inte alls fungera. Vi behöver fortfarande vara två som badar och de har precis slutat illtjuta när man blöter ner dem;) Vagn skulle nog fungera, men har inte kommit på något smidigt sätt att få ut dem nu när de är för stora för mjukliftarna. Får lämna dem i lägenheten isf och springa ner och hämta upp vagnen ur källaren sedan ha ene i bärsele på magen och andre på sidan bredvid. Känns ändå inte säkert. Vi letar febrilt efter en bärstol/sele till ryggen. Sitta med båda försökte jag men gick inte. Skulle gärna bära två men förstår inte hur...

Låter som en massa ursäkter hör jag. Mitt bästa tips (som utnyttjas i dag) : Ta hit mormor!

När vi fick vårt första barn bodde vi fortfarande i lägenhet och då hade vi vagnen inne i lägenheten när den inte användes. Så när vi skulle ut så fick jag först springa ner med vagnen (lämnade då kvar dottern i lägenheten), sprang som en idiot ner och upp igen. Väl uppe fick jag ta lilltjejen i mjukliften till en början och sen senare under armen och kuta ner igen. Likdant gjorde jag när vi kom hem, först upp med lilltjejen och sen ner igen, fälla ihop vagnen och bära upp den. Snacka om att jag fick träning då! . Men som du säger är det inte lika enkelt med två. Hoppas att du hittar någon typ av bärsele som gör det lättare! Annars är ju mormor ett väldigt bra alternativ
  • frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-08-26 09:15:48 följande:
    Idag ska jag på min magnetröntgen hoppas man får några svar nu så att man slipper sjukhuset ett tag framöver. Ser ju inte direkt fram emot besöket men de måste ju göras usch usch......
    Vad har jag missat, varför ska du på magnetröntgen?
  • frökenmumin
    bananflugan82 skrev 2010-08-26 09:33:17 följande:
    Jaa, jag som skulle sova i natt för jag var trött igår.. vad kommer jag inte då vara ikväll? Killarna somnade så fint igår. L sov till 00.30, vaknade, jag somnade om honom. Vaknade igen 01.30, båda två, gav lite mat som dom inte ville ha. O somnade om, men inte L. Efter en timme tog vi in honom till oss, där han sov på mig. Jätteskönt att ligga på rygg som en pinne av rädsla för att råka glömma bebis och vända sig om. Kl 05 la jag ner honom jämte mig, han sov fint vidare. Kl 06.15 - ping, ping, ping - det var morgon för den lille spjuvern.
    Oj ingen rolig natt! Hoppas att det går bättre inatt!
  • frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-08-26 20:46:17 följande:
    skulle kolla kroppspulsådern hade en förhöjning i den under graviditeten och tillsammans med mitt blåsljud är det ingen bra kombination. Så det är bara en säkerhetskontroll skulle ja tro.....
    Jaha okej, då är jag med! Vad bra att dom ändå gör en säkerhetskontroll, lycka till!
  • frökenmumin
    Mammat3 skrev 2010-08-28 11:02:49 följande:
    Hej sonens födelsedag slutade inte så roligt... Fick åka upp till akuten för min syster va där pga att hon inte såg på ena ögat. Läkarna trodde det kunde bero på en tumör för dom hade sätt något som de inte visste vad det va. Hon är inlagd nu och jag hoppas man får lite svar idag iallafall. Men fy vilken oro man har nu....
    Nämen fy då, ingen rolig dag för er igår.
    Skickar över styrkekramar och hoppas på goda nyheter!
  • frökenmumin

Idag har jag varit i shoppartagen, här har det inhandlats vinteroveraller. Men oj vilken beslutsångest jag fick gällande storlekar. Men det blev till sist storlek 86, tror det blir jättebra.

Blev iallafall tok nöjd! Hittade nämligen två jättefina svarta overaller på Exit till ett för mig skapligt pris. Så skönt att ha det ur världen!

• frökenmumin
    Fröken Fajans skrev 2010-08-31 15:33:40 följande:
    Nu har mina börjat få tänder. Usch vi har blivit bjudna på julbords/show resa till sthlm av sambons jobb. Hade varit jättekul, har inte gjort något annat eller sovit en hel natt sedan vi kom hem med dem. Antar att det innebär två dagar och en natt. Killarna kommer att vara 11 månader, funderar på om mormor och morfar (som jag litar mer på än min egna sambo vad gäller omsorg om dem) skulle kunna bo här under tiden. Tror vi har diskuterat barnvakt tidigare, men hur känner ni?
    Klart ni ska åka! Men tanke på dina tidigare inlägg angående "slitningarna" med sambon så tycker jag absolut att ni ska åka. Det känns ju som ett ypperligt tillfälle för er två att få lite tid tillsammans bara ni.
    Å tänk vad glada mormor och morfar kommer att bli när dom får passa småttingarna Gissa om dom kommer att bli stolta!
  • frökenmumin
    glasvas skrev 2010-08-31 15:24:20 följande:
    Här händer inte så mycket, fast egentligen gör det väl det. David har börjat babbla och Viktor är på god väg att börja resa sig mot möbler. Inga tänder hos någon av dem ännu. De är rätt gnälliga på dagarna, och är bara nöjda om de kan se mig hela tiden, lite jobbigt när man ska byta blöja på den ena... De verkar ha rätt roligt med varandra dock så det hjälper. Hittade dem i en enda hög idag där de pratade och skrattade. Jättehärligt

Har inte köpt overaller än, ska ut och shoppa en sväng nästa vecka så då kanske jag hittar något. Kan ni rekommendera några särskilda? Ska man köpa vattentäta och vindtäta, för jag antar att de kommer att kunna gå under vintern och då ska man väl ha det? Det räcker väl inte riktigt med en som är varm i vagnen.

Jag har inte tagit fel på dem mer än en gång när de var ett par veckor gamla. David var den som alltid vaknade och skrek på natten så när det började skrikas gick jag upp och plockade upp honom, bara för att upptäcka att jag höll ett sovande barn i famnen och det var Viktor som låg kvar i sängen och skrek. Sen lyckas jag ge dem fel namn hela tiden, oftast får de heta Åke och Daniel. Inte så hemskt logiskt. Fast våra är ju tvåäggs och är inte så himla lika...
    Angående overaller så tycker jag nog att det kan vara en bra idé att köpa vatten-och vindtäta overaller, för precis som du säger så kommer dom antagligen lära sig att gå själva under vintern och då duger inte vagnen längre
  • frökenmumin
    hanide skrev 2010-09-02 06:30:50 följande:
    Igår gjorde jag min första jobbdag. Det var hur kul som helst! Ser fram emot nästa gång . Jag ska jobba varje måndag året ut och sambon är då hemma. Han var helt slut igår . Det var första gången han var med barnen en hel dag själv.
    Hahaha...det blev väl världens omställning för honom. Min man brukar säga att det är vila att åka till  jobbet. Att det är betydligt jobbigare att vara hemma med barnen.
    Så jag förstår att han var helt slut, men om några dagar hittar även han sina egna rutiner tillsammans med barnen och då brukar det ju bli lite lättare.
  • frökenmumin

Idag ska jag och grabbarna iväg på uppföljningssamtal på Neonatal. Det här är andra mötet, förra gången träffade vi en psykolog och den här gången blir det en läkare. Ska bli väldigt spännande....

Vi ska ju gå på ett antal såna här möten fram till killarnas 5 årdag

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010