glasvas skrev 2010-08-31 15:24:20 följande:
Här händer inte så mycket, fast egentligen gör det väl det. David har börjat babbla och Viktor är på god väg att börja resa sig mot möbler. Inga tänder hos någon av dem ännu. De är rätt gnälliga på dagarna, och är bara nöjda om de kan se mig hela tiden, lite jobbigt när man ska byta blöja på den ena... De verkar ha rätt roligt med varandra dock så det hjälper. Hittade dem i en enda hög idag där de pratade och skrattade. Jättehärligt
Har inte köpt overaller än, ska ut och shoppa en sväng nästa vecka så då kanske jag hittar något. Kan ni rekommendera några särskilda? Ska man köpa vattentäta och vindtäta, för jag antar att de kommer att kunna gå under vintern och då ska man väl ha det? Det räcker väl inte riktigt med en som är varm i vagnen.
Jag har inte tagit fel på dem mer än en gång när de var ett par veckor gamla. David var den som alltid vaknade och skrek på natten så när det började skrikas gick jag upp och plockade upp honom, bara för att upptäcka att jag höll ett sovande barn i famnen och det var Viktor som låg kvar i sängen och skrek. Sen lyckas jag ge dem fel namn hela tiden, oftast får de heta Åke och Daniel. Inte så hemskt logiskt. Fast våra är ju tvåäggs och är inte så himla lika...
Angående overaller så tycker jag nog att det kan vara en bra idé att köpa vatten-och vindtäta overaller, för precis som du säger så kommer dom antagligen lära sig att gå själva under vintern och då duger inte vagnen längre