• Sjöstedt

plexusskada

Nu har vi varit hos dr hultgren i stockholm på återbesök och han var jätte nöjd =)
    Han tyckte att hon fått tillbaka en massa funktioner!!!
    SSå han ville inte träfa oss förrens om ett år igen.. !!

• Sjöstedt

Laura77. Ja det kändes underbart att få positiva besked. =)  Tack=)

Okej va skönt att få det så pass snart ändå om du nu blir av.. Håller tumamrna att det går bra =)

• Sjöstedt

Ja visst dert förstår jag verkligen.. Ja för att han ska få sin egna lilla tid och att man kan "pjoska" med honom när han har det o så.. För när bebis kommer så kommer han ju i andra hand om man så får säga...
    Ska hållal tummarna att det går bra=)

• Sjöstedt

Thelisemamma: Tack, ja det var skönt.. Nu ska vi inte upp till honom förrens nästa år..
    Barnhab skall vi på måndag och lägga upp ny plan inför det kommande året.!
    Idag fick vi papper från Trygg Hansa. Dags att ta kort på ärret,, (vilket knappt syns!!) och sedan även skriva ner vilka funktioner hon har.. Så dom kan gå vidare med bedömningen där också.. Skönt! PSR skulle dock inte ha in några papper förrens dottern var 7 år!!!

Jag skulle gärna träffas för en så kallas "plexus träff", dock inga palner på någon särskild semester i år.. Men jag är öppen för alla förslag.. Mig spelar det ingen roll alls.. Kommer från Växjö så!

• Sjöstedt

Laura77: Härligt att Ul var bra och grattis till lillebror =)

• Sjöstedt

Laura77: Usch inte roligt att må så dåligt.. Hoppa verkligen det vänder för dej.. Oekj op snart då ju, I veckan nu.. Hoppas det går bra.. Låter som det är en sådan "skena" som min dotter hade.. Den var oerrhört klumpig tyckte vi.. Men hon brydde sig aldrig... Hoppas er killen tar det bättre denna gången, så att det går bra =) Ska hålla alla tummar o tår =)

Liro09: Välkommen till Plexustråden =) Alltid "roligt" om man nu kan säga så, Men iaf med fler föräldrar vars barn som har samma bekymmer..
    Min dotter opererade  en månad efetr 2 års dagen, och fick med "skena" i 8 veckor.. Hon har förbättrads kanon bra, Fått mycket funktioner som hon inte hade innan.. Men det tar ju lite tid allting.. Själv ser man inte framstegen på samma vis som läkare o sjukgymnaster gör.. Men om man jämför med innan op eller backar några månader så ser man framstegen.. Vår dotter går dock gärna med armen i "sken-läget", Hon låser det så.. !

Nafrung: Välkommen till plesustråden! Mitt råd är att du försöker få en tid till plexusteamet på Astrid lindgrens, För att få en bra bedömning, s¨ni kan börja "träna" i god tid... Förutom det så är mitt enda råd att du inte ska lyfta direkt under armhålorna, alltsåså du flyttar axlarna uppåt.. Förstår du vad jag menar ? o förresten GRATTIS till dottern, Hoppas du kan njuta lite o inte bara låsa tankarna på "skadan"..
    o när det gäller försäkringen så ring o anmäl, och skrev skaderapport, Även till Personskaderegleringen!
    Spara allt som rör det, Vi skickar in papper varje år till försäkringen...

• Sjöstedt

Liro09: Läkarna är ju otrligt nöjda med hennes utevkling o hennes funktioner.. Dom tror att detta läge kommer att bli bättre så småningom.. Hon e ju bara så otroligt svår att "stretcha" här hemma... =( Men igår på barnhab så fick vi göra ett test på  vad hon har för funktioner.. o HON FICK 3,6 utav 5 i medelbetyg.. o det tyckte dom var kanon !"
    Är ju jobbigt det här med plexus.. Tyvärr vet man ju att 100 % bra blir det aldrig.. Men någorlunda bra kan det det ju bli iaf.. ASlltid jobbigt med op.. Med sövning o så vidare..  Viktigast är att man finns där flör varandra, och sen prata med folk.. Folk omkring brukar inte ha "förstå" varför det inte går att fixa till 100 %..
    Grattis till blivande lillasyster/lillebror =)

• Sjöstedt

Laura; Okej som sagt både skönt o inte.. Men kanske bäst att vänta tills liten kommit.. Så man har orken.. krävs ju lite tid o energi när dom e opererade..
    Okej botox? Okej spännade,, Hoppas det kan hjälpa honom..

• Sjöstedt

Okej skönt att op gick bra o att ni e hemma..
    Vi var hemma båda två 3 veckor.. Vi fick intyg för båda 2 veckor, och sen för en, 1 vecka..
    Men jag var ju ändå föräldraledig med sonen som var då 3 mån.. så det var skönt att gubben var hemma 3 veckor.. Så hon kunde få uppmärksamheten ändå.. så svårt att klä på sjäälv o så vidare..
    Men så olika.. Men lite upp till förskolan med, hur pass dom e villiga att "ta hand om det".. Är ju lite extra krabbigt..
    ¨
    Jag vet att jag pratade med  dagis för att det var tänkt att op skulle varit tidgare.. O dom var sisådär inställda till det, men vår sjukgymnast sa då att man kunde få en såkallad personlig assistent till dagis.. Just för att andra barnen inte sa dra i "skenan", o så vidare..
    Prata med förskolan..!! Hur länge har ni fått intyg nu ?

• Sjöstedt

Liro09: Okej skönt att du fick förlängd sjukskrivning iaf.. Trist ändå av förskolan.. Men som sagt det e mycket mer arbete..ja kolla upp det om det skulle vara så. men nu får du ju vara hemma, kanske e skönast så sätt, för då slipper man oros moment att någon annan unge ska dra o slita i den.. Jag vet när vi var på kalas så drog vi en tröja över skenan så den inte syntes lika tydligt, just för att barnen inte skulle tycka att den var lika intressant.. 

Hon har samma skena som min kära dotter hade.. O det e just det dära när man skulle  göra något.. Att man alltid fick vara 2.. tezz hade sin i hela 8 veckor.. det var tufft.. Var konstigt när den väl försvann.. då hade man vant sig vid den.. Men jag tycker att det är en oerhöt klumpig skena.. har inte försått varför den inte går att göra smidgare.. Känns inte så bekväm att sova i.. Men dottern hon lyckades vända sig flertalat nätter att lägga sig på mage.. såg ganska roligt ut.. haha =)

Svar på tråden plexusskada