Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej hej, jag är ny här, har funderat på en gastric bypass ett tag nu. Häromdagen bestämde jag mig för att jag kommer att göra en efter att ha läst massa statistik, bloggar och fakta.
Jag var normlaviktig till 20-årsåldern ungefär, sen gick jag upp till över 100kg, väldigt snabbt! Har under de senaste 10 åren varit nere på normalvikt igen och alla möjliga vikter däremellan, men nu är jag fet igen. Jag kan alltså banta ner mig, men inte hålla vikten och jag orkar inte banta mer nu. Är 29 år och känner att mitt liv inte kan ta slut nu, jag sitter mest hemma för jag är så stor, vill inte längre visa mig ute. Har nyligen fått barn så är mammaledig och vi bor på landet så det finns inte så mycket folk här. Jag isolerar mig mer och mer och vill inte upp till den vikten jag hade när jag var som störst, även om det är katastrof redan som det är nu.
Vi vill dock ha ett till barn så jag funderar på om man kan ställa sig i kö nu, gå ner 10kg på egen hand och få ett till barn och göra operationen efter nästa barn? Har förstått att det är långa väntetider, så kanske är det bra idé att redan nu ställa sig i kö, får man det?