Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

JohannaL skrev 2010-06-09 13:00:36 följande:
    5 veckor sedan op idag, och mår pissigt
    har de senaste dagarna haft väldigt svårt att dricka det står upp i halsen, plus att idag har jag haft segt att få i mig mat också. nån som känner igen detta?

pissigt!
    Kände också så där ett par veckor efter open och det funkade bara om jag drack vatten med is eller bubbelvatten.
    Kan fortf. inte dricka vatten direkt ur kranen, känns som det sväller i halsen och jag mår illa.
    Maten funkar dock bra.
  • ChokladMoshin
    Full av förhoppning skrev 2010-06-09 15:47:23 följande:
    Fast nu riskerar jag att låta som en bitch... men det bjuder jag på
    Du åker ur ketosen då du dricker cider och vin för det innehåller rejält med kalorier. Max 800 kcal per dag för att hamna i ketos och bränna fett.
    Hade du skippat vinet och cidern hade det nog gått bättre

Lycka till!
    folk behöver inte ha influensa för att bete sig som svin
    Fast jag har hört max 450-500 kcal för att upprätthålla ketosfasen.
  • ChokladMoshin
    Full av förhoppning skrev 2010-06-09 19:20:57 följande:
    Ok Ja jag vet att Cambridgekuren påstår det, Har läst annorlunda men vet inte vem som har rätt

Oavsett så borde man kanske ÄNNU mindre då dricka ens en droppe cider eller vin ur kaloriaspekten sett
    Ja, jag körde ju både Gi och c.bridge och dom säger ungefär samma, men skit samma, just alkohol innehåller ju en himla massa kcal så det kanske man borde hoppa då......
  • ChokladMoshin
    Full av förhoppning skrev 2010-06-09 19:38:42 följande:
    ja fast om man inte har krav på någon särskild vikt man ska ner innan så är ju "flyt" fritt att tolka

Tänkte prova lite vin idag för första gången sen op för 2 månader sedan.... tänkte nämligen dricka lite på lördag på en fest och vill inte bli odräglig där
    Nervöst!!! Är rädd både för fylla och dumping
    Näe, precis, man kan ju flyta på vin 4 ggr om dan

Kommer nog gå bra ska du se.
  • ChokladMoshin
    JohannaL skrev 2010-06-09 20:23:06 följande:
    Uch fy det får man ju hoppas man slipper, hur bedömde de att du behövde stöddrop? för läkaren idag kolla inget eller nått alls, sket nog mest i vilket kändes det som...
    ChokladMoshin skrev 2010-06-09 18:58:38 följande:
    Kände också så där ett par veckor efter open och det funkade bara om jag drack vatten med is eller bubbelvatten.
    Kan fortf. inte dricka vatten direkt ur kranen, känns som det sväller i halsen och jag mår illa.
    Maten funkar dock bra.
    E ju många v sen jag blev op och har inte haft prob innan så nu e det jobbigt att det bara blev så plötsligt, får fixa fram lite is och hoppas på det funkar då. Bubbel klarar jag inte alls känns som halsen sväller direkt då. Och det e himla skumt att du beskriver känslan så för det e precis så jag också känner, som om det sväller och blir jobbigt. Skumt, nu ska jag ta och pilla fram lite is, =)
    Hmmmm, ja visst är det jobbigt.
    Har varit opad i 7 veckor nu och det funkar verkligen toppen med is och bubbel. Synd att du inte kan dricka bubbel, för det är nästan lättare för mig.
  • ChokladMoshin
    frökenKAJO skrev 2010-06-09 21:06:35 följande:
    Och jag är så feg så jag vågar inte ens prova bubbel, fast jag ääääääääälskar kolsyrat vatten!

Den här operationen funkar som antabus för mig, jag komemr varken våga dricka bubbel, alkohol eller prova att äta godis.
    Jag drack det av misstag några dagar efter open, fick tag i ungarnas glas.....
    Märkte att det funkade bra, sen har jag ju en sån fiffig SodaStream maksin så man kan ju bubbla vattnet lite mindre också om man vill prova.
    Zodic skrev 2010-06-09 21:15:05 följande:
    va skönt! jag blir helt bubblig i magen så jag vill rapa massor :P
    det finns ju jävligt dåligt utbud på dryck utan socker och bubblor har jag konstaterat. :( jag som brukar dricka loka jämt..
    Jag rapar också mycket efter op, men inte nämnvärt mer bara för att jag dricker bubbel.
    Ja, utbudet är inte det bästa.
  • ChokladMoshin
    * När opererades du?
    20 April 2010

* Hur mycket har du gått ner i vikt?
    21.0 kg

* Vad hade/har du för BMI?
    Hade 50.7
    Har 42,5

* Hur mycket har du minskat i omfång runt magen?
    ca 17 cm

* Hur ofta tränar du, och vad tränar du?
    Går promenader och motionscyklar.

* Får du i dig alla 6-7 mål mat per dag?
    Jäpp, 7 mål om dan.

* Dricker du 2 liter vatten om dagen?
    1,5-2 liter.

* Hur många kilon har du kvar till din målvikt?
    ca 45-46 kg.

* Tappar du mycket hår?
    Näe, snarare tvärtom, har fått tjockare hår.

* Ångrar du din operation?
    Har aldrig tänkt tanken ens.

* Hur ofta dumpar du, och på vad?
    Har dumpat 1 gång på grillad kyckling och grönsaker, men det var inte maten i sig utan att jag drack för mycket vatten för snabbt inpå maten.

• ChokladMoshin
    Ölandstokan skrev 2010-06-10 21:32:46 följande:

Tappar alla håret?

Finns det inte någon som inte drabbats av detta?

Ush, tycker det är lite skrämande, jag har redan tappat mkt nu efter min grav och om jag nu skulle få en op kan jag ju tänka mig hur jag kommer att se ut Foten i munnen

Ska verkligen skriva upp det där B12 i flytform

(¯`°•.¸ ♥♥ Madeleine ♥ Markus ♥ William ♥ Alice ♥♥¸.•°´¯)
    Jag tappar ingenting, varit opad i 7 veckor.
    Har snarare fått tjockare hår.
  • ChokladMoshin
    Fragile Angel skrev 2010-06-15 12:19:40 följande:
    3 dl? Jag år i mig på sin höjd 1dl, oftast bara 0,5 dl.
    ¸ .• Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .•
    Men det låter ju lite, man ska ju få sig ca 2 och med tiden max 2.5 dl enligt Ersta.
    Jag får i mig allt från 1-2 dl beroende på vad det är jag äter.
    GRATTIS till den härliga viktnedgången
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)