Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Och 2-siffrigt kan ju tilläggas

Ska tydligen ha barn i November......
  • ChokladMoshin
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-07-24 10:14:07 följande:
    GRATTIS! Vad härligt!

Jag vägde mig idag, lite på fusk då jag har måndagar som vägdag, och jag har tappat prick 60 kg totalt nu varav 48 efter operationen, så det känns megaskönt! Har visserligen 18 kg kvar innan jag når BMI 30 som är ett större mål jag av någon anledning har, men det får jag tänka på sedan när bebisen ploppat ut.
    Nu är jag glad så länge jag går ned lite i vikt istället för upp.
    Toppen jobbar ju!!!
    Helt otroligt

Har väl ca 37 kilo kvar till min dröm målvikt, känns långt dit.
    Men just nu koncentrerar jag mig på att få i mig mat öht så bebis får någon näring, bara kräks och mår illa konstant.
  • ChokladMoshin
    storkvinnan9901 skrev 2010-07-24 17:15:55 följande:

Hej

jag undrar är det bara magen som det blir lös hud på eller är det på benen med om man har ca 40 kg övervikt?

kramar

Tror det är lite individuellt och hur fettet har varit fördelat.
    JAg kommer ha mycket händ på magen och en del på insidan av låren tror jag, ev. armar.
    MAgen beror en hel del på att jag fick väldigt mycket bristningar mina graviditeter och där kan ju liksom inte huden dra ihop sig igen. Så där blir det nog plastik. Ärmarna struntar jag i, låren får vi se.
    Jag har gått ner ca 30 och har typ 37 kvar.
  • ChokladMoshin
    BängtRagnhild skrev 2010-07-25 08:40:11 följande:
    Hej allihop.
    Skriver inte så ofta men läser dessto mer.
    Inget har hänt på op-fronten än, vilket har sin naturliga förklaring i sommaren. Men, igår plussade jag. (Vi vet inte om vi ska behålla ännu)

Är det någon här som haar varit gravid med stor övervikt? Bör man vänta tills man gjort operationen?
    Lite OT men det är mycket frågor som snurrar nu.
    Jag tycker såklart du ska behålla
    Jag har vägt allt från 96-130 när jag blivit gravid och har inte haft några problem eller komplikationer.
    Skulle hellre skaffa dom barn jag vill ha och sen göra op, för att vara GBP-opad och gravid är inget jag rekomenderar, men alla mår ju såklart olika under sina grav.
    Hur du än gör så lycka till
  • ChokladMoshin
    Mli79 skrev 2010-07-28 08:46:10 följande:
    God morgon och tack det samma!

Är det någon som är lika dum som jag (mot sig själv alltså) och flyttar viktmålen nedåt i takt med att man närmar sig dem?
    Det enda målet jag håller fast stenhårt vid är att vid 105kg så ska jag ta upp ridningen. Vet att den vikten låter mkt för en del, men det är inga problem för min häst eftersom jag har balansen sedan innan - och dessutom är det en stor ardenner Men sen allt annat. Ett exempel är att när jag har gått ner 20 kg så ska jag klippa mig och köpa glasögon. Nu är det ett kg kvar till det och jag håller på att flytta den gränsen 8 kg bort. Jag har sååå svårt för att unna mig belöningar!! Antar att en aspekt är att kilona har rasat så fort att jag inte riktigt har hängt med mentalt.

En annan fundering är det här med att dricka vatten. Jag har hittat en teknik så jag kan klunka i mig drygt en dl när jag är törstig. Det känns för ett par sekunder att det är proppfullt i magen men det gör aldrig ont. Enligt dietisten kan man inte tänja ut magsäcken med vätska eftersom det bara rinner undan, men jag är ändå lite nojjig över det. Någon som också kan dricka så mkt på en gång och som har upplevt problem?
    Har också som mål att belöna mig vid vissa specialla kilon osv.
    Flyttar dom dock inte. Jag hade min första belöning nyligen vid -30 kg då jag blev 2-siffrig.
    Men nu har jag 5 kilosmål åt gången för jag vet att det kommer gå saktare att gå ner antagligen.

Jag kan dricka 2-3 dl vatten ganska fort, dock med sugrör, det blir liksom långa smala klunkar om du förstår.
    Tar bara nån minut så är glaset slut

Tycker inte du ska flytta din viktmålsgräns utan verkligen unna dig saker för det är du värd!!
  • ChokladMoshin
    Elliz45 skrev 2010-07-28 19:57:57 följande:
    Tänkte höra med alla er som opererats om ni märkt någon ekonomisk skillnad, dyrare / billigare etc.
    Näe, förutom att man behöver byta ut innehållet i garderoben framöver så handlar jag som innan.
    Kanske mindre mat, men desto mer mellanmål och så, och i form av nötter, ost och lite dyrare livsmedel.
    Så det blir nog +/- 0:- i slutändan.
  • ChokladMoshin
    Pillson skrev 2010-08-03 08:51:14 följande:
    hej flickor, är det någon här som vet vad man gör som GBP opad om man får en ruskig diarre som inte ger med sig?  har varit kass i magen flera veckor nu men i går och natt var det överjävligt och nu sitter jag här och sippar på vätskeersättnig och hoppas jag slipper åka till läkare.... =(
    Du kanske har blivit laktosintolerant, det blev jag nån vecka efter op.
    Böt då till laktsofritt och alla problem försvann så mitt tips är att prova laktosfritt.
  • ChokladMoshin
    Fragile Angel skrev 2010-08-03 18:57:11 följande:
    Hur mkt hade ni gått med 4,5 månad efter operationen?
    Hara bara varit opad i 3.5 månad men svarar ändå
    Har nu gått ner 31 kg, men skyller på bebis i magen att jag inte gått ner mera, men jag är supernöjd
  • ChokladMoshin
    Davidoff1975 skrev 2010-08-03 19:47:45 följande:
    31 kg på 3,5 månad är väl bra eller? Vad säger läkarna om bebis så tätt efter en op. Har hört att man ska vänta ett år helst.
    Ja, jag är supernöjd.
    Ja rekomendationerna är 1 år.
    Men jag visste inte om att jag var gravid då jag opades, var då redan i v9.
    Fick reda på det själv för ca 6 veckor sen.
  • ChokladMoshin
    Davidoff1975 skrev 2010-08-03 20:15:32 följande:
    det var jnget läkarna såg på någe vis då om du redan då var i v.9? När dom opade alltså....

Ursäkta alla knäppa frågor.....
    Inga frågor är knäppa
    Näe, dom är ju inte så långt ner och rotar.
    Grav. test ingår heller inte i alla blodprover man lämnar inför op. Och eftersom jag gick på mini piller innan op så trodde jag ju liksom att jag var skyddad.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)