Mli79 skrev 2010-07-28 08:46:10 följande:
God morgon och tack det samma!
Är det någon som är lika dum som jag (mot sig själv alltså) och flyttar viktmålen nedåt i takt med att man närmar sig dem?
Det enda målet jag håller fast stenhårt vid är att vid 105kg så ska jag ta upp ridningen. Vet att den vikten låter mkt för en del, men det är inga problem för min häst eftersom jag har balansen sedan innan - och dessutom är det en stor ardenner 

Men sen allt annat. Ett exempel är att när jag har gått ner 20 kg så ska jag klippa mig och köpa glasögon. Nu är det ett kg kvar till det och jag håller på att flytta den gränsen 8 kg bort. Jag har sååå svårt för att unna mig belöningar!! Antar att en aspekt är att kilona har rasat så fort att jag inte riktigt har hängt med mentalt. 
En annan fundering är det här med att dricka vatten. Jag har hittat en teknik så jag kan klunka i mig drygt en dl när jag är törstig. Det känns för ett par sekunder att det är proppfullt i magen men det gör aldrig ont. Enligt dietisten kan man inte tänja ut magsäcken med vätska eftersom det bara rinner undan, men jag är ändå lite nojjig över det. Någon som också kan dricka så mkt på en gång och som har upplevt problem?
Har också som mål att belöna mig vid vissa specialla kilon osv.
Flyttar dom dock inte. Jag hade min första belöning nyligen vid -30 kg då jag blev 2-siffrig.
Men nu har jag 5 kilosmål åt gången för jag vet att det kommer gå saktare att gå ner antagligen.
Jag kan dricka 2-3 dl vatten ganska fort, dock med sugrör, det blir liksom långa smala klunkar om du förstår.
Tar bara nån minut så är glaset slut  

Tycker inte du ska flytta din viktmålsgräns utan verkligen unna dig saker för det är du värd!!