Inlägg från: sabinaa |Visa alla inlägg
  • sabinaa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Nu ska jag snart hämta barnen på dagis. Sen hinner jag nog inte sitta här, kanske ikväll, när dom sover. Men då ska jag mysa med mannen. Ska packa väskan också. Ska ha block, penna, kamera och liet sånt med mig. Får se om jag sover inatt.

Men kommer jag inte in ikväll får ni ha en underbar dag imorgon. Jag vet att när jag lägger mig imorgon kväll så kommer det kännas väldigt konstigt att jag varit uppe i Stockholm och vänt, på en och samma dag!

OoOoOo Wille Och Svante oOoOoO
  • sabinaa
    Nettan1982 skrev 2010-09-08 18:16:40 följande:
    Tack så mkt! Vad bra man mår av komplimanger, det borde man verkligen ge folk oftare... :)

Så klart du får Bellevue! :)
    Jag vill också se!
  • sabinaa
    MinFamiljj skrev 2010-09-08 19:11:51 följande:
    Tack snälla... usch som magen kör ikväll.
    Tur att jag fick min iPohne idag Skrattande, då kan jag sitta på fl för att få tiden att gå.

Sabinaa... tänker på dig, kanske springer vi på varandra... skickar gärna mitt mobil nr. så kanske ett litet sms om hur det gick... kramiz
    Javisst, inboxa ditt nr så kan jag skicka ett sms till dig. Förhoppningsvis blir vi godkända båda två och sen kan vi ju följa varandra. Man kan ju hoppas att vi får en OP samtidigt då =)
  • sabinaa
    monixxx skrev 2010-09-08 19:33:28 följande:
    Idag stannade vågen på -20 kg!!!!!!!! Opererade mig den 30 Juni i somras!
    Så kul!!Skrattande
    GUD vad man ser fram emot såna glada siffror!
    Grattis till dig!
  • sabinaa

Ja, jag blev godkänd jag med! En OP kommer att äga rum ca 3-4 månader i framtiden. Kan tippa på att det blir i januari eftersom julen kommer i december.

Känns helskumt att tänka att man var i Stockholm igår. Flyg upp och ner, tåg och taxi. Jisses!

Jag möte tjejen med alias "MinFamiljj" En väldigt trevlig tjej. Skönt att ha någon att prata med och man kan ju alltid hoppas att vi får en OP samma dag. Men den gången kan du inte kuta till flyget Flört
    Skrattar fortfarande! Jag kan inte glömma din min du hade när du satte dig brevid mig! Hahahahaha!

• sabinaa
    Philippa skrev 2010-09-10 10:35:01 följande:
    Jag var på återbesök i onsdags och blev godkänd op, så det blir op om ca 90 dagar

MEN, läkaren sa att 1 av 400 dör av denna op.... är det verkligen så många som dör???? *orolig*
    Nejnejnej, kirurgen sa att 2 av 1000 dör. Jag hoppas att min kirurg har rätt!
  • sabinaa
    hittabritta skrev 2010-09-10 15:34:12 följande:
    Jag har en bekant som oroar sig iom, min gbp, hon kände en man som gjorde en gbp. Han var enorm, större än de flesta och gick ner fort utav bara håvete. Ett  år efter operationen var han död pga hjärtfel. Känns sorgligt,men samtidigt var han lycklig sista tiden för första gången i sitt liv.
    Morbid historia,men ibland backar jag i tanken pga den och mina barn. Men mitt liv nu är inget liv.
    Gömmer mig hemma,har ont på jobbet och skäms över mig själv när jag hämtar barnen från skola och dylikt.
    Mamma kan vi vara på gården?

Det har gått så långt att från att ha värnat om att barnen ska få vara de sociala varelser de är gömmer jag mig skräckslaget hemme och längtar tills de ska somna då jag kan lägga mig på soffan och ha ont och gråta över det jag inte orkar eller vågar göra trots mitt djävlar anamma.

Jag är så trött på att män ser rakt igenom mig, att min man inte visar mig respekt ,att mina barn ska ha en så här fet mamma och att aldrig VILJA se mig i spegeln.

Jag orkar inte vara människa längre. Jag är en fet skugga. 
    Jag känner igen mig i din historia. Jag vill inte heller visa mig ute, alla bara glor. Fast allt det försvinner om jag går med mina barn för då går all fokus på dom. Men jag vill inte gå ut med min man, för han är skitsnyggoch han har bekanta som är ganska poppis här hemma och sen är han gift med en fet sugga, som du skrev. Min man visar dock mig respekt, men han vågar nog inget annat =). Och han tänder på mig. Om din man inte visar dig respekt får du ge honom stryk så han får respekt. Nu vet jag inte alls hur ni har det, men du ska inte ta skit från någon, speceillt inte från din man.

Jag är timanställd men är just nu sjukskriven men vet inte om jag vill återvända pga av att jag är för tjock. Jag får ont överallt. Jag kan knappt gå vissa dagar. Jag har alltid ont i fötterna så folk glor ju när man kommer vankades fram. Man bara vet vad dom tänker. Dom sista ggrna vi varit ute och festat har jag inte haft roligt. Det enda jag kan tänka på är hur fet jag är, om jag dansar på någon så ger dom kanske en kommentar och jag vet att ingen tycker att jag är attraktiv. Jag älskar givitvis min man men vill känna mig attraktiv inför andra. Jag vill inget hellre än att ha kul i sängkammaren med min man men jag stoppar alltid i sista stund. Jag HATAR när han smeker mig på mage och lår. Jag bara HATAR det.

Du är INTE ensam.
    Jag skulle faktiskt vilja träffa personer som är lika tjocka som jag. Prata, umgås och kanske tom festa. För jag har jävligt roligt med min syrra (som jojobantar). När hon är tjock så skämtar man och har roligt.

Jag är extremt fet och trivs väldigt bra i andra fetas sällskap. Fast jag inte har några vänner som är tjocka.....

Jag frågade syrran för ett tag sen vad vi skulle skämta om när vi båda var smala. Hon stannade upp och tittade på mig och sa "Ja, vårt utseénde". Det lät så jäkla roligt när hon sa det så jag hoppas och tror att vi i slutändan inte kan skämta om våra feta kroppar, utan vilka hängpattar den andra har osv.
  • sabinaa

FrökenKAJO: Jag sa minsann det samma till min gubbe igår. Ang Anna Book! Men jag ogillar inte henne för det. Hon trivs kanske i den vikten hon är i nu. Jag har nämligen funderat på det ibland, hur hon ser ut idag efter en gbp, men ska jag vara ärlig så ser jag inte en större skillnad. Nu medverkar hon inte så ofta i tv så hon har säkert gått ner massor, men igårdagens avsnintt så hade jag inte sett att hon gått ner i vikt, om jag inte vetat att hon gjort en OP.

Man ska inte baktala människor och inte se ner på folk när man inte känner till deras historia, MEN det är tillåtet att tycka vad man vill.

• sabinaa

Mina inlägg fortsätter att anmäls och tas bort.

Familjelivs forumsvärd är nu kontaktad.

• sabinaa
    MinFamiljj skrev 2010-09-13 13:06:22 följande:
    Mina med!!!
    Idioti! Flört
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)