Inlägg från: sabinaa |Visa alla inlägg
  • sabinaa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-09-15 12:56:38 följande:
    Jaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kallelse!!!!!!!!!!!!!!!

Operation!!!!!!!!!!!!!!!!!

13/10!!!!!!!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!
    OoOoOo Wille Och Svante oOoOoO
  • sabinaa

GUD vad lurad jag blev! Det ringde på mobilen, ett 08 nr. Jag trodde det var Ersta!!!

Men det var det naturligtvis inte. Det var nån försäljare. Men gud, hjärtat hoppade upp i halsen på mig!

Blev lite besviken. Glad

• sabinaa
    MinFamiljj skrev 2010-09-15 15:37:04 följande:
    Men oj... så får dom inte skrämas dumma 08 nr som ringer såhär :))
    Haha, nej dom borde skämmas!

Men jag hann tänka 1000 tankar innan jag svarade. Så hur kommer det bli när man väl får hem ett brev där det faktiskt kommer stå en OP tid.
  • sabinaa
    Annicka skrev 2010-09-16 11:55:36 följande:
    Rensat bort gamla kläder från garderoben som jag inte kan ha som jag dränker mig iGlad
    Tusan vad skönt! Det ser jag också fram emot.

Då får du införskaffa ny nu kanske?
  • sabinaa
    Annicka skrev 2010-09-16 12:03:01 följande:
    Ja det känns skönt att få rensa bort kläder som är för stort!
    Ja byxor behöver jag ha och en vinterjacka måste jag inför skaffa också för den jag har dränker jag mig för den var redan stor förra vinter och ännu större nu och det kommer inte se snyggt ut om jag går i ett tällt till vinter om du förstår vad jag menar.

Kram Annicka
    Nja, fast då kan du har mycket kläder under jackan så fryser du inte. =)
  • sabinaa
    mimmi14 skrev 2010-09-16 12:54:41 följande:

Även här handlas det har fått köpstopp Rynkar på näsan. 44 kg har försvunnit och måste köpa kläder i st 40/42 och dom är så himla små och jag kan ha det. Hjärnan hinner inte med.

Jaså, vem har infört köpstopp? Glad
  • sabinaa

Ingen som fått bedömningstid eller OPtid idag.'

Annars brukar det vara någon som fått någon tid!

Då blir det kanske dubblet upp imorgon.

YEAY!

• sabinaa

En fråga till er som är operarade:

Hur är ert förhållande till godis, glass och snabbmat?

Boven till min fetma är definitivt choklad.

Hur lever man som OP?

• sabinaa
    Jeanettealice skrev 2010-09-17 14:50:16 följande:
    Den 4 oktober ska jag opereras!! så lycklig=)
    Är väldigt nervös inför det hela... ska börja med flytet nu på måndag...
    spännande
    Det var väl du som skulle betala för din OP själv? Jag var också på vippen att göra det men valde att vänta istället. Jag tänker lägga dom pengarna på plastik efteråt. Har tyvärr inte råd med båda.

Jag hade tid och allting men abokade. Får man fråga varför du väljer att betala själv?

STORT GRATTIS iaf, till din OP. Mycket mindre väntetider när man betalar själv.
  • sabinaa
    Jeanettealice skrev 2010-09-17 20:02:42 följande:
    Tack, jag väljer å betala själv eftersom väntetiden är så lång, nu har jag stått i kö i ca 1,5 år och fick nyligen besked från västerås ca 2 år till... även om dom börjar operera flera i veckan så lär det säkert dröja 1,5 år ändå... Jag är trött på att vara stor nu, jag behöver gå ner i vikt nu inte om två år, jag vill även ha ett barn å den biologiska klockan går med full fart framåt...
    Varför avbokade du? hur lång vänte tid har du kvar??
    Okej, men kan du inte få din remiss skickad någonstans? Som till Ersta? Då har man en väntetid på ca 6 månader (men det blir oftats mindre, verkar det som) för bedömning, och en väntetid på 3-4 månader för en OP.

Tror tom att det verkar som att andra sjukhus kan ha mindre väntetid. Eller dit landsting skickar inte remisser vidare?

Vi fick inte ta lån på banken för hela summan, men till en stor del eftersom jag bara jobbade 75 %. Sen resten hade vi förmodligen kunnat skrapa ihopa själva men gubben ville inte för vi hade fått en ökad kostanad på 500 kr och det var inte för att betala av lånet, utan det var bara för räntan. Plus att vi ska binda om våra andra lån i november och vi är lite osäkra på vad det kommer landa på då räntan har gått upp lite. Nu är jag arbetslös med. Mina bästa vänner ville låna ut hela summan till mig men jag kände att jag inte kunde låna så mycket pengar av dom. Inte för att vi kanske skulle bli ovänner, inte alls, för det kändes fel. Därför avbokade jag tiden. För att sedan boka om den, för att sedan avboka den igen =). Jag kunde inte bestämma mig men bestämde mig för att följa magkänslan.

Men hade jag fått ett ja för hela summan så hade jag redan varit operarad, det vet jag.

Jag fick en remiss skriven i januari 2010 och fick den skickad till Ersta från Landskrona i juni. Jag skulle egentligen inte få komma på bedömning förrän till jul men dom fick återbud och ringde mig två dagar innan jag skulle befinna mig där. JÄTTETUR!!!!

Och blir förmodligen opererad senast januari 2011. Så jag har inte väntat så länge som dig, och jag kan mycket väl förstå att du vill betala den själv. Min väntan har varit pissjobbig så jag kan förstå att din har varit ännu jobbigare. Plus att du kommer få en OP mycket tidigare än många andra.

Lycka Till!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)