Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

kurilill skrev 2011-01-02 17:54:07 följande:
    Jag sa till sambon på telefon att jag ville prata med honom ikväll när han kommer hem. Han ringde direkt han blivit ensam och frågade var det var och jag svarade att vi måste diskutera det ordentligt när han kommer hem. Han bad mig nämna lite bara och jag sa att jag vill operera mig privat för 115 000:-. Han sa direkt att 'självklart ska du det, det är ingen idé för mig att gå in i en diskussion med dig ändå' ;) Det enda jag fick lova var att vi båda ska ta tag i träningen tillsammans, slopa snacket och faktiskt komma till skott. Så i morgon ringer jag och bokar möte på privat klinik! Har verkligen världens sambo =)

Finns det någon klinik som är bättre än de andra, vad tycker ni? Hur snabbt kan man få tid om man bokar privat, någon som har erfarenhet? Är så glad nu och det känns så rätt, kanske hinner jag gå ner lite redan till sommaren =)
    Jag rekommenderar Ersta.

Vart bor du?
  • METAMORPHOSIS
    Jejja78 skrev 2011-01-03 09:39:15 följande:
    Fattar inget nu !!! har gått stadigt ner sedan op för tre v. sedan men nu hade jag gått upp 1/2 kilo sedan förra veckan ....
    Hade hoppats att slippa se vågen visa plus igen
    Ska du ha mens? Då brukar manlägga på sig ett par kilo, men det går man ju ner igen, det är ju bara vätska.
  • METAMORPHOSIS

Grattis till optider, andra tider, och tappade kilon .

• METAMORPHOSIS
    trollbottom skrev 2011-01-05 04:15:49 följande:
    Ni som opererat er på Ersta, hur länge har ni fått stannat? I mina papper står det över natten men jag hade fått för mig att det var mer än över en natt
    Jag opererades på en måndag, åkte hem lunchtid på onsdagen.
  • METAMORPHOSIS
    Stjärnan88 skrev 2011-01-05 18:48:22 följande:

Nu har jag varit rökfri i lte mer än en månad fy vad tufft det har varit med en massa tårar och hårt kämpande.
    och snart är det min tur  att få op det ska bli min tur i början på mars och jag är så lycklig, Den största rädslan jag har är att jag ska tappa allt mitt håår. :( Hur mycket hår tappar man egentligen?? Någon mer som ska op i Växjö eller har gjort det?

Jag har varit opererad i 10 månader, och jag har tappat mer än hälften av mitt hår , skittrist, men det växer ut igen. Jag ser redan en massa strån sticka ut på skallen (= det börjar växa igen ).
  • METAMORPHOSIS
    pluvdo skrev 2011-01-05 23:58:24 följande:
    Nu har kanske någon redan ställt denna frågan, men tråden är så lång så jag orkar inte läsa igenom.

Är väntetiden alltid lika lång om man skall göra en gastric bypass-operation (inte privat) eller får man företräde om man är väldigt stor?
    Jag fick, har jag fått veta i efterhand (av min dr) att jag stod på "snabba listan", då mitt BMI var så himla högt (nästan 50).
  • METAMORPHOSIS
    TantZ skrev 2011-01-06 21:08:28 följande:
    asså.. jag har skithög BMI och funderar på just detta med GBP men är så satans orolig för just skinnet som "blir över". känns nästan som att jag hellre fyller ut det än känner fladdret en blåsig dag.. Förvånad
    Förstår din tanke, men med tanke på hur farligt det är att leva med sjuklig fetma så torde alternativet "fladder" vara att föredra . Hänget kan man faktiskt få bortopererat med tiden.
  • METAMORPHOSIS
    TantZ skrev 2011-01-06 21:28:31 följande:
    :D jo  det är ju jag helt inne på men har med åldern blivit rädd för smärta (löjligt efter 3 barn).. Ska ta kontakt med VC när barnbidraget dimper ner. men hur är det, när man har en så hög BMI som nästan 50.. vad kräver dom av en och blir man satt på en "snabb-lista"? förlåt mina frågor men många som gjort en sån op har inte haft en så hög bmi.. Skäms
    Ingen aning om vad dom kräver, mer än ett högt BMI. Jag har inga sjukdomar i grunden, så jag är frisk, led bara av sjuklig fetma (10 månader senare är jag normalviktig ).
  • METAMORPHOSIS
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-06 22:11:49 följande:
    Ingen aning om vad dom kräver, mer än ett högt BMI. Jag har inga sjukdomar i grunden, så jag är frisk, led bara av sjuklig fetma (10 månader senare är jag normalviktig ).
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)