Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Grattis alla till olika tider, brev och tappade kilon .

• METAMORPHOSIS

Jag satt bara i dagrummet och kacklade .

• METAMORPHOSIS

Jag har ätit morfinpreparat sedan början på oktober-2011 för smärtan i magen, i och med magsåret, och då jag är en sk hög metabol ”Ultrasnabb metaboliserare” så behöver jag dubbla, ibland tredubbla dosen mediciner, jämfört med vanliga människor. Vilket då säger sig självt att det lätt kan skapa ett beroende om man äter medicin under lång tid, vilket jag nu har utvecklat.

Igår tog jag mina sista Tradolan, och idag har sådan abstinens att jag på riktigt vill hoppa från balkongen, det är riktigt vidrig.

Jag har nu läst att Tradolan kan ge svåra utsättningsbesvär. No shit…

Jag svettas, fryser, kissar hela tiden, är otroligt arg, har myrkrypningar (mer än vad jag brukar ha), mår illa, huvudvärk, olustkänslor, klåda över hela kroppen…

***KILL ME***

• METAMORPHOSIS
    SkinnyNo2 skrev 2011-01-18 20:48:06 följande:
    Slänger in en fråga här för att se om någon har ett svar...

Är op'ad sen ca 2 mån tillbaka och lider av konstant illamående. Är alltid illamående, mer eller mindre, men det brukar bli värre i samband med måltider. Inte bara efter måtider (dvs dumpning) utan även innan och under måltid.

Var på återbesök hos sköterska/dietist förra veckan och då sa sköterskan att jag hade svampinfektion i munnen så jag fick medicin, nu är infektionen borta men illamåendet är kvar.
    Var på sjukhuset idag och fick träffa en läkare, enligt honom är illamående en komplikation som är vanlig efter op och det är bara för mig att "gilla läget". Dvs det finns inget att göra åt.

Nu till min fråga: är det någon här som haft samma problem? Det är såklart skitjobbigt för mig att hela tiden må illa och jag önskar att jag slapp men jag är också orolig för näringsbrist. Det är mer regel än undantag att jag knappt får i mig hälften av min portion mat jag ska äta, om ens det, så jag får ju förmodligen inte i mig allt som jag ska... Och med tanke på hur lite vi kan och ska äta efter op så gissar jag att det är viktigt att man får i sig åtminstone det.

Hoppas på svar från någon härinne.
    Så hade jag det också, vilket senare visade sig vara ett gigantiskt magsår.
  • METAMORPHOSIS
    SkinnyNo2 skrev 2011-01-18 21:20:14 följande:
    Hade du bara illamående?
    Läkaren idag sa att han inte trodde det var magsår eftersom då brukar man inte bara må illa utan ha ont och så också, vilket jag inte har, men nu vet jag ju inte om jag ska tro på honom....
    De första månaderna var jag bara illamående, den sista månaden innan upptäckten, hade jag ont. Så visst kan du ha ett magsår. Be om en gastroskopi.
  • METAMORPHOSIS
    MrsQ skrev 2011-01-18 21:43:19 följande:
    Åhh fy fan .... Vad skulle dom göra på Ersta då?? Tog de inte fler prover?
    När jag gjorde min gastro i förra veckan så tog dom tre stycken biopsier, då dom tror att jag fortfarande har magsårsbakterier kvar i magen i och med att jag fortfarande mår så illa. Det tar tre veckor att få svar på det . Och på de tre veckorna hinner man utveckla ett nytt magsår , så jag fattar inte hur dom tänker. Varför inte ge mig antibiotika i FÖREBYGGANDE syfte då?!
  • METAMORPHOSIS

Fan vad jag mår dåligt . Jag har ringt Ersta, och bett om hjälp mednedtrappning, hoppas att dom ringer upp pronto, och att dom vill hjälpa mig...

• METAMORPHOSIS

Igår kräktes jag 10 gånger inom loppet av två timmar, idag har jag kräkts säkert 6 gånger. Jag mår verkligen INTE bra .

Har pratat med Ersta, dom hjälper mig med nedtrappningen, och när den är klar så ska det utredas om VARFÖR jag kräks hela tiden. Han hade en teori om att det kan vara Tradolandet som ställt till det med kräkningarna den senaste tiden, och att det var abstinensen igår. Men jag vet inte... Jag kräktes ju redan innan jag började äta Tradolan, men då hade jag ju iof magsåret. JAG BLIR GALEN!

• METAMORPHOSIS
    Tack för era tankar . Ja,dom måste verkligen hitta vad som felasmed min mage. Tänk om jag kommer att må så här resten av livet . Då är det verkligen inte värt det, vilket jag iof inte tycker nu heller Obestämd. Jag ångrar operationen flera gånger om dagen. Det var ju inte så här det skulle bli. Jag skulle gå ned i vikt och må bra ju. Jävla skit! Gråter
  • METAMORPHOSIS
    mrs Vilja skrev 2011-01-20 21:19:22 följande:
    JAg vet inte vad jag ska skriva eller säga. Tycler väldigt synd om dig, inte för att det kanske är till någon tröst men ändå. Är det efter op som det blivit så här? Inga symptom eller liknande innan?
    Ja, det är efter operationen. Jag opererades i mars-2010, och i maj månad så ringde jag till Ersta och påtalade att jag mådde väldigt illa efter att jag ätit (ingen dumping) och att det gjorde ont i magen. Utan att träffa mig så skrev doktorn ut magsårsmedicin, som jag skulle äta i två veckor, vilket jag gjorde, och det kändes lite bättre ett tag. Sedan blev det samma visa igen, och jag tänkte då att det är så här det ska vara.

Från augusti till början på oktober så kräktes jag konstant, och hade ont i magen till och från. I början på oktober så blev jag så dålig att jag fick åka in med blåljus till akuten. Då upptäcktes magsåret, och sedan dess har det bara blivit värre och värre .
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)