Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

zookie skrev 2010-12-29 22:39:55 följande:
    Drömmer tittut...jag undrade för att det andra nicket inte var kvar..
    Har haft lite svårt att komma in i tråden men nu verkar jag hänga på lite mer..inte lätt när man är så många:O)
    Det är svårt med alla nick, vi är så många här .
  • METAMORPHOSIS
    cattis1234 skrev 2010-12-29 23:26:31 följande:
    Hej!
    Ni som hade datorn med på ersta när ni opades!,
    har de nätvärk man kan koppla upp sig på eller hade ni med er mobiltbredband??

Hotellet på ersta har iallafall tillgängligt kostnadsfritt nätverk för sina gäster =)

Fick man använda sin mobil inne på salen?

Tacksam för svar...

vill vara tillgänglig för barnen som gärna chattar el. sms:ar
    Jag  hade mobilt bredband med mig. Telefonen får man ha ja.
  • METAMORPHOSIS
    SilverEmma skrev 2010-12-30 14:34:32 följande:
    Kan vi inte starta en tråd där man enbart lägger in före- och efterbilder? Så kan man gå in där och peppas istället för att leta sig gul och blå i denna tråden efter bilder? Bara en tanke?
    Done . Före- och efterbilder för GBP-opererade
  • METAMORPHOSIS
    SilverEmma skrev 2010-12-30 16:07:19 följande:
    Toppen!! Alla som ser detta som har lagt upp bilder här i tråden får gärna lägga in dem igen där!!

Finns det någon möjlighet att uppdatera TS med länk eller det går inte i och med TS namnbyte?
    Det går inte då jag bytt nick.
  • METAMORPHOSIS

"☆♥°◦※◦° Gott Nytt År ☆♥°◦※◦°

• METAMORPHOSIS
    aronnax skrev 2011-01-01 10:27:14 följande:
    Jag är lite nyfiken på vad era respektive sade när ni började prata om att op:a er?
    Ska prata med gubben, men  tycker det är lite jobbigt, det är så laddat det här med vikt och så för med..

Vi träffades när jag såg så här ut, så i mina knasiga tankar funderar jag på om han kommer attt tycka om mej sedan, osvosv...

Snälla berätta hur sa ni det ? Vad sade dom???
    När jag och min make träffades vägde jag 65 kilo, och på 13 år gick jag upp 55 kilo , till följd av rökstopp, graviditet och depression. När jag beslutade mig för att jag ville operera mig i november-2009 så stöttade han mig till 210 % då han sett mina fruktlösa försök till att gå ned i vikt, eller rättare sagt till att behålla vikten efter diverse svältkurer . Han var på slutet, rädd att jag faktiskt skulle dö av min övervik. Så, han var bara positiv, liksom nästan alla andra i min omgivning.
  • METAMORPHOSIS
    Miss Juni skrev 2011-01-01 20:11:39 följande:
    Får jag fråga vad ni hade för BMI när ni opererade er?

Hur lång var väntetiden?

Hur många har gått via landstinget - och hur många har bekostat sin op själv?

Många frågor...
     BMI: 49.8 Skäms

Från att jag var på VC tills jag var opererad tog det mindre än tre månader.
  • METAMORPHOSIS
    Angeliqan skrev 2011-01-01 21:03:33 följande:
    Gott nytt år på er allihopa!!!

Kan man äta cambridge under flytet?? Jag tycker de flesta går på modifast, nutrilett eller naturdiet så nu börjar jag fundera på om man kanske inte får äta cambridge (som jag vill göra).

Angående vad maken säger angående op så har han inte sagt så mycket.. Frågade honom idag efter att ha läst här och han sa att det är min kropp och mitt beslut och han stöttar mig i det jag vill .

Jag har gått upp lite över 40 kilo på 5,5 år. Mycket av det jag gått upp är det jag gick upp under mina 2 graviditeter.
    Oftast har opererande sjukhus önskemål om vad man ska flyta på... Vilket sjukhus ska du oereras på?
  • METAMORPHOSIS
    Jejja78 skrev 2011-01-01 22:58:21 följande:
    Måste fråga er hur fort ni käkar en knäckemacka ?
    Det tar väl en sisådär 2-3 minuter. Knäcke är det enda jag kan äta fort.
  • METAMORPHOSIS

Om jag skulle behövt vänta i upp till ett par år på en operation så skulle jag överväga att låna pengar till en operation, men inte om det bara handlar om några månader hit och dit .

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)