Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MinFamiljj skrev 2010-09-13 17:36:35 följande:

ahhh då får vi hoppas på det! Skönt med lite info lite här o var..

Hur går det för dig, har du fått någon op tid än?

Nej, ingen tid ännu.. :-/
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    MrsMattsson skrev 2010-09-13 19:10:12 följande:
    Bor din kompis här?
    Jag är opad i Karlshamn december -09, och jag ska med kolla med läkaren nu vid ett års besöket om man får någon plastik efteråt. Jag vill också veta hur det går till :)
    Finns din vän här på Familjeliv? Skulle gärna vilja höra hur det gått för henne och så i och med att vi är opade på samma sjukhus :)
    Nä, hon bor här i Skåne. Men hon använde väl typ fria vårdvalet kan man säga. Hennes läkare skickade remiss till Landskrona, men fick aldrig någon bekräftelse därifrån. Läkaren hade hört att det var lite kortare köer till Karlshamn och skickade remissen direkt dit istället. Hon blev kallad till bedömning direkt från Karlshamn men jag antar att Blekinge och Skåne har gjort upp om betalningsförbindelse. Nu när hon går på kontroller gör hon det i Landskrona eftersom Skåne inte vill betala henne för att åka till Karlshamn längre.

Hon finns på familjeliv, men hon är inte så aktiv. Men jag kan fråga henne i morgon om det är okej att jag ger ut hennes namn här, så fall vet hon ju också att hon kommer bli kontaktad av dig så då kan hon ha lite mer koll på FL
  • Lalalong
    MrsMattsson skrev 2010-09-14 07:48:25 följande:
    Aha :)
    Ja eller ge henne min mail om hon inte vill så att säga. ([email protected]) alltid roligt och prata med personer som är opade på samma sjukhus. Man kan dela erfarenheter :)

Jag är mest nyfiken på hur det är med plastikkirurgin efteråt.
    Hej svej!
    Pratade med henne här på morgonen och det var helt okej att jag lämnade ut hennes namn (det visste jag redan, men ville ändå fråga ) Hon tyckte bara det var roligt. Här på FL heter hon Ninnisen. 
  • Lalalong
    MinFamiljj skrev 2010-09-14 08:46:56 följande:
    God morgon... Har du ringt och hört med dom?
    Inte jag, men underbara Mli79 har varit min ängel och räddare i nöden!!
    Hon pratade med dom... För precis 2 veckor sen. Då var jag inte inbokad ännu men dom trodde säkert det skulle bli under oktober.
    Så jag räknar med det. Men känner samtidigt att för varje dag som går så minskar chanserna för det. Vad jag förstått ska man få kallelse minst 3 veckor innan och 3 veckor från idag är redan 5/10. Ja, jag vet. Den 5:e är tidigt i oktober, men det känns som sagt ändå som att för varje dag som går så försvinner en dag i oktober... Men vi får väl se.
  • Lalalong
    MinFamiljj skrev 2010-09-14 10:21:18 följande:
    Jag hade ringt och hört med dom. Bara så du inte hamnat på sniskan. Tråkigt om det blir så. Själv vill jag att min tid skulle kommit igår, jag har knappt ngn ro att gå o vänta nu när man blivit godkänd...
    Men det är bara 2 veckor sen som sagt som "jag" pratade med dom. Och då sa dom oktober, känner inte gärna att jag kan ringa och ligga på innan oktober ens har börjat då
  • Lalalong

Det finns en Skånetråd

• Lalalong
    SilverEmma skrev 2010-09-14 12:09:02 följande:
    Den har jag missat! Du har ingen länk?
    Jo, det var den jag skrev i inlägget efter
  • Lalalong
    MinFamiljj skrev 2010-09-14 16:01:48 följande:
    Fast man blivit bedömd på ett annat sjukhus???
    sabinaa skrev 2010-09-14 16:30:48 följande:
    Men jag tror jag ringde Ersta och pratade med en kvinna ang Fritt Vårdval. Om jag minns rätt så var man tvungen att första prata med sin region och enligt henne så var där ändå en lång kö. Men nu ringde jag ang bedömning. Usch, vad det är svårt med alla regler. Det gäller att kunna sin sak, för man får inte hjälp som faktiskt jobbar med det.
    Ja. Det gäller inte oss i Skåne.
    "Vi" har inte avtal med Sophiahemmet. VPE menade att Tjohalia och den andra (sorry, jag minns inte) som tillhörde Norbotten kunde göra det.
  • Lalalong

Jaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kallelse!!!!!!!!!!!!!!!

Operation!!!!!!!!!!!!!!!!!

13/10!!!!!!!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)