Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lolalee skrev 2010-10-25 16:42:51 följande:
    mitt bmi är 38. jag är 158 cm o väger 95 kg.
    hur skriver man egen remiss?? kan man få op genom landstinget fastän man skrivit egen remiss??
    fick lite den känslan åxå, att hon tyckte att jag inte försökt tillräckligt lr nått..fastän jag har det..
    Har själv ett bmi på 37, men hade inga problem att få min remiss skickad nu i somras. Jag har inte riktigt koll på hur det funkar meg egenremiss så jag vågar inte svara, men det finns säkert flera i tråden som kan svara på det!

Be annars om att få träffa en annan läkare, byt VC om nödvändigt! Kräv att de lyssnar på dig och att du får "försvara" dig.
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-10-25 16:52:01 följande:
    Tack! {#emotions_dlg.flower}

Vad händer med din remiss? Har du ringt och kollat läget?
    Jag har inte vågat...löjligt, jag vet. Idag har det gått exakt tre månader sedan VC! 
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-10-25 16:57:33 följande:
    Inte ett dugg löjligt!!! Jag vet exakt hur det känns. Jag har ringt ett fåtal gånger till Landskrona och till Ersta när min remiss kom dit. Då har det tagit evigheter för mig att fokusera innan och bestämma mig.

Sen har jag fått ovärderlig hjälp av en i tråden när jag inte klarat det själv. Evigt tacksam.
    Så jag tycker verkligen inte det är löjligt!
    Fattar inte varför det ska vara så svårt!! "Hej jag har fått en remiss skickad till er och ville bara se hur det ligger till med väntetiden!" Gaaaah!!
  • SilverEmma

Suck vad trött jag blir på att vänta.

Tog mod till mig idag för att ringa Kristianstad och se hur det går med min remiss som skickades i juli. Ringde växeln och berättade läget, blev kopplad till Aleris och de hänvisade mig till ett nummer i Landskrona som inte ens fungerade...dock fanns hänvisning till ett annat nummer som jag ringde, men de hade telefon tid till kl 12.

Värsta tänkbara scenario är att remissjäveln inte ens blev skickad eller har kommit på virrvägar och allt börjar från början igen...

• SilverEmma

Har inte varit inne här på länge...blir så frustrerad när det inte händer något för min del och har inte orkat läsa om alla andra som opereras.

Idag tog jag mod till mig och ringde vårdcentralen, jag skulle ju ha fått träffa någon i kristianstad innan jul men så har det uppenbarligen inte blivit. På vårdcentralen hade hon problem att hitta min journal överhuvudtaget.. Hon hittade till slut att jag varit där i juli och bett om remiss men där stog inte VEM jag träffat och det såg inte ut som att det skickats någon remiss alls. Så ny sitter jag och väntar på att hon ska ringa tillbaka...hon lät själv arg över det och sa att det antagligen kommer bli en slags anmälan på detta. Jag kom ihåg att läkaren jag träffade pratade gotländska och då insåg hon att det måste ha varit en sommarvikarie.

Är riktigt deppig nu...vill verkligen opereras i kristianstad men nu när risken finns att 5 månader bara gått åt skogen så blir jag sugen på att åberopa vårdgarantin.

• SilverEmma

Som jag befarade. Läkaren skickade aldrig någon remiss så jag får börja om från början igen. Jävla skit... Måste t om träffa en läkare på vårdcentralen igen men ska få en tid så fort som möjligt. Fan vad ledsen jag är nu, fem månader åt helvete!!

Vårdgarantin nästa, så skiter jag i var jag hamnar.

• SilverEmma
    Felidae skrev 2010-12-27 17:03:00 följande:
    Skriv en egenremiss till Ljungby sjukhus, i deras infohäfte står det hur man gör: www.ltkronoberg.se/upload/Dokument/Halsa_och_...

När du har träffat kirurgen och blivit godkänd åberopar du vårdgarantin meddetsamma. Ljungby skickar oftast sina "utomlänspatienter" till Aleris i Kristianstad, och det var ju dit du ville från början. Solig

Och ja, du kan skriva en egenremiss även om du skulle få en remiss av läkaren.

Lycka till!
    Tack tack tack!! Hjärta

Detta ska jag ta itu med direkt!! Men om jag skickar en egenremiss så behöver jag väl inte träffa den läkaren jag skulle nu?
  • SilverEmma

Jag har fått ihop en egenremiss nu. Hur personlig ska man vara? Det kändes som att den blev lite lång. Någon som skrivit en bra själv eller har koll iallafall som skulle vilja läsa min?

• SilverEmma
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-27 22:23:01 följande:
    Fy fan vad trist, verkligen. Uselt av läkaren. Skulle faktiskt göra en anmälan, om det går.

Kram till dig!
    Det behöver jag inte, vårdcentralen kommer att anmäla henne och en avvikelserapport (vad det nu är) skulle skrivas.

Fick väldigt mycket sympatier från den jättegulliga sköterskan jag pratade med idag, men det hjälper ju tyvärr inte.

Har iallafall bestämt mig för att skicka min egenremiss till Landskrona och Ljungby...OCH invänta kallelsen från vårdcentralen. Så får vi se vad som händer.
  • SilverEmma
    BohusM skrev 2010-12-27 23:30:58 följande:
    Min dotter skrev en egenremiss och det hon sa va att det får inte bli en roman.

Du skriver ditt namn, adress, telenummer personnummer, vikt och längd.
    .
    Man skall skriva om alla försök man gjort för att gå ner på egen hand, vad man haft för högsta vikt, och vad vikten medför för dig.  Skriv gärna att du skulle fått en remiss skickad från en läkare men att han antagligen enligt VC glömt att göra detta och att du har väntat 5 månader i tron om att remissien blivit skickad.

Om du vill får du gärna skicka till mig så kan jag läsa den
     [email protected]">[email protected]
    Lycka till.
    Hemskt gärna! Skickar på en gång! Jo jag är ju lite rädd för att det blir en roman av det, även om jag försökt hålla det kort. Jag skickar det jag har till dig, men lägger till det andra senare...om läkarmissen.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)