Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-09-20 18:45:11 följande:
    Idag insåg jag att jag har ett litet problem...
    Jag behöver verkligen en ny vinterjacka. Jag har haft en i 6 år och i 3 av dom åren har jag sagt att, nästa år måste jag ha en ny jacka... Det har dock aldrig blivit av eftersom jag aldrig hittat någon.
    Förra året slängde jag jackan för att vara säker på att köpa en ny i år. Men fy vad jobbigt det blev nu då!! Det är ju kallt nu... Det dröjer ju inte så himla länge innan det börjar bli dags för lite tjockare jacka och jag har ingenting!! Inte vill jag ut och köpa en dyr jacka (och i våra strl är dom ju dyra...) som kommer vara för stor om någon månad... Men jag kan ju inte köpa en för liten, eftersom jag kommer behöva den innan jag gått ner så mycket. Vad gör man??
    Är du väldigt frusen av dig? De två senaste vintrarna har jag själv varit gravid och har inte velat lägga pengar på en gravidjacka utan har kört med tjock kofta och en munkjacka. Men jag är inte jättefrusen av mig heller. Jag kör samma i år eftersom jag hoppas på att vara smalare nästa vinter och är helt enkelt för snål för att köpa en ny jacka...

Du har ingen kompis som är opererad som du kan låna av i vinter annars? 
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma
    LoveMyChild skrev 2010-09-23 07:35:46 följande:
    Hej.
    Igår fick jag äntligen träffa en läkare på vc. Har fått vänta 2-3 veckor...
    Han skickar gärna en remiss till kirurgen, men ville först ta en massa prover, blodtryck och grejer.
    Mitt blodtryck var perfekt sa han..
    Om en vecka ska han ringa till mig ang blodproverna. De tog fem rör så jag antar han skulle kolla upp en del.. som ämnesomsättning och blodsocker o dyl...

Någon här som undersökts så på vc innan de skickar remiss?

Hur utfallet än blir så skickar han en remiss om jag vill för att bli bedömd av kirurgen. Ja, tack.

Kan man vara för frisk för en op? Om man nu kan kalla nästan 50 kg i övervikt för friskt?
    Jag fick en hälsoundersökning på VC. Blodprov, blodtryck och EKG togs. Jag är helt frisk men jag har nyligen fått reda på att vi har diabetes i släkten. Så jag sa till läkaren det är viktigt för mig att få hjälp NU, annars är risken att jag kommer tillbaka om fem år och har utvecklad följdsjukdomar pga övervikten.

Jag tror absolut inte man kan vara FÖR frisk.  
  • SilverEmma
    LoveMyChild skrev 2010-09-23 09:30:08 följande:
    Tack för svar. Glad
    Nåt EKG togs inte på mig... men det kanske kommer? Dr lyssnade lite på hjärta och lungor i varje fall.
    Vi får se hur det går..
    Jag vet inte om det är rutin, jag antog det bara.

Håller tummarna för att du får din remiss! Var bor du? 
  • SilverEmma
    Dalias mamma skrev 2010-09-24 22:48:27 följande:
    Nu har jag också blivit godkänd. Efter jul är det min tur!!! Låter som en skitgrej men det enda jag har lite ångest för nu är att hålla upp med rökningen. Modifast låter som en festmåltid just nu men jag älskar mina cigaretter.
    Vet precis hur du känner det! Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska sluta helt eller börja igen efter operationen...(har dock inte blivit godkänd än) Som det känns nu så är jag inte redo att sluta helt, men vi får se. Man kanske behöver ciggen mer än någonsin efteråt.

Grattis till alla OK, operationstider och färdiga operationer! Fan vad jag längtar till min bedömning nu! Väntar fortfarande på brev!
  • SilverEmma

Har inte varit inne och kikat här på ett tag, här händer ju något hela tiden!

Undrar om någon kan hjälpa mig, tänkte att här var ett bra ställe att fråga på!

Jag är i akut behov av en eller två finklänningar som inte kostar skjortan! Jag har varit i de affärer vi har i Hässleholm men hittade knappt en klänning överhuvudtaget! Någon som vet en bra sida på nätet där det finns fina STORA klänningar? Alltså strl 48 och uppåt? Hittade lite på Bonprix som jag beställt hem och ska prova...men tyvärr är det mycket de inte har i lager just nu. Jag behöver en klänning tills november...börjar kännas akut... 

• SilverEmma
    prickelina skrev 2010-10-01 10:23:28 följande:
    Har inte Halens festkläder i större storlekar? Eller minns jag fel? Fick för mig att de hade typ nån bröllopskategori med lite fina klänningar som fanns i ganska många storlekar.
    Ska genast in och kika! Tack för tipset!
  • SilverEmma
    prickelina skrev 2010-10-01 10:32:48 följande:
    Lilium i Osby har jag hittat fina klänningar på. Dock är det väldigt varierat utbud, ibland är där massa fint och ibland inget alls. Om du nu bor i Hässleholmstrakten
    Har bara tio minuter till Osby faktsikt...

Att jag inte tänkte på det, har varit därinne tidigare! Fast de är väl ganska dyra? Men men...värt att kika på iallafall! Hittade två på halens som jag ska beställa! Det är väl bara att skicka tillbaka om det inte funkar?  
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-10-01 10:40:28 följande:
    På Tradera finns en säljare (som bor här i mina faggor) som säljer jättefina klänningar i alla storlekar! Jag vet inte hur mycket pengar du vill lägga, men det verkar vara i 5-600 kr klassen

www.tradera.com/butik/Maaret.
    Har faktiskt suttit på tradera precis och lagt lite i minneslistan! Har även beställt lite från ellos så någon jäkla klänning måste jag ju bara hitta! Tänk vad skönt att slippa detta letande sen...iallafall kunna köpa en klänning i en vanlig affär.
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-10-01 11:53:47 följande:
    Åh ja! Jag längtar..
    Har haft som mål att kunna köpa en nyårsklänning i vilken affär som helst. Tror nu tyvärr inte jag kommer nå dit. Men till min 30 årsfest i februari kommer jag i alla fall se hyffsad ut i en klänning som inte är köpt på Generous, XLNT eller BiB
    Vad härligt! Jag har 1½ år kvar till 30 så då ska jag också ha fin klänning! Om jag inte behöver vänta tre år dvs....börjar bli otålig...
  • SilverEmma
    Lalalong skrev 2010-10-01 12:06:25 följande:
    Hehe, ja då har du ju tid på dig

Det håller jag tummarna stenhårt för att du inte ska behöva göra!
    Jag försöker hålla hoppet uppe! Vill också börja flyta snart!!  

Frukostdax nu...blir såna dagar ibland.  
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)