Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Tack för hjälpen! Den kändes bättre nu, mer kortfattad! det var väldigt snällt av dig!

Är det förresten någon som har adressen till Landskronas överviktsenhet? Jag googlar och googlar men hittar inte! Gärna en mailadress om det finns!

• SilverEmma

Gaah! Nu funkar inte skrivaren!! Får vänta tills imorgon då jag ändå ska hem till mamma och skriva ut min egenremiss där. Jaja... Har väntat fem månader i onödan, kan väl vänta en dag till.

• SilverEmma

Zookie, fråga henne om det är bättre att du fortsätter vara överviktig? Löst skinn har ingen dött av iallafall.

• SilverEmma

Det är så roligt att se alla bilder! Man blir så otroligt peppad då!! Idag har jag lagt min egenremiss på lådan, nu börjar resan igen... Hoppas det går bättre denna gången!

Ni som skickat egenremiss, hur lång tid tog det innan ni fick bekräftelse på att de tagit emot den?

• SilverEmma

Kurilill - jag var på vårdcentralen i juli för att få min remiss men läkarpuckot glömde skicka iväg den. Så nu fem månader senare när jag fick reda på det så måste jag börja om från början igen. Orkar inte vänta till v 3 då min vc öppnar igen så jag valde att skicka en egenremiss. Jag ringde landskronas lasarett och frågade var jag skulle skicka den.

• SilverEmma

Kurilill - Ja jag var gråtfärdig och så besviken i ett dygn, sen kom jag på att det inte hjälper ett dugg och tog itu med det själv. (har fått stor hjälp av folk här inne och på forumet viktop)

Ring din vc och fråga, de borde ju veta var de skulle skicka en eventuell remiss.

• SilverEmma
    kurilill skrev 2010-12-29 21:52:53 följande:
    Jag ska till vc på måndag, så frågar dom då! De sa när jag ringde att jag nog inte kan få en remiss för att jag födde barn för ett halvår sedan. Förstår inte varför de anser sig ha rätt att avgöra det, det är ju inte de som bestämmer om jag får opereras eller inte, de ska ju bara skicka en liten lapp att jag finns. Har haft lite otur med sjukvården tidigare så har inte så stort förtroende, tänker komma väl förberedd och påläst samt skicka en egenremiss för säkerhets skull.

Vilken idiot som glömmer skicka remiss, tänk om det hade handlat om cancer eller något annat farligt!
    Det låter väldigt konstigt. Det finns ju folk härinne som opererats ganska snabbt efter förlossningen? Jag var själv på VC när min minsta var 4 månader...det ifrågasattes aldrig.

Stå på dig! Berätta för läkaren att din övervikt inte har med graviditeten att göra utan fanns där redan innan. Det är inte hans/hennes beslut! Om de nekar dig så skickar du en egenremiss. (vilket du kan göra ändå, vilket du vet)

Lycka till!
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Kan vi inte starta en tråd där man enbart lägger in före- och efterbilder? Så kan man gå in där och peppas istället för att leta sig gul och blå i denna tråden efter bilder? Bara en tanke?

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • SilverEmma

Toppen!! Alla som ser detta som har lagt upp bilder här i tråden får gärna lägga in dem igen där!!

Finns det någon möjlighet att uppdatera TS med länk eller det går inte i och med TS namnbyte?

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)