Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Mli79 skrev 2010-10-02 21:50:05 följande:
    Haha, fler som vet hur man ska hantera sina släktingar

Jag är inte särskilt förtjust i soppa, men Keldas toscanska tomatsoppa mixad med lite färskost och kokt torsk kan jag fortfarande bli sugen på. En god vän till mig bjöd mig på sopplunch under efter-flytet och hennes hummer/tomatsoppa var underbar. Blev ett par burkar i frysen sen

Herrejävlar, jag börjar få svårt att skriva. Har tagit en halv svag drink och den verkar banne mig snabbt!! Ha ha, fick rätta, inte en enda bokstav rätt i ordet snabbt Hadderajjan!
    Åh ja... fisksoppor kan man också göra. Muums! Hummersoppa låter helt ljuvligt! Du fick inte ett recept?
     Jag tycker om soppa faktiskt, så jag tror dom 4 soppveckorna efter kommer gå bra, men fråga mig igen efter 1 vecka
    Men vad äter man mer?? Fil tycker jag inte om, om man inte har rätt mycket socker i. Yoghurt äter jag, men helst med flingor i... Men ja, det kan jag nog få ner tror jag. Med sked... får kväljningar av att tänka på att dricka det. Därför är jag lite fundersam på det där med smoothies också.. Får göra på mycket frukt och juice och bara ha lite yoghurt.
    Men det känns lite enformigt med yoghurt och smoothies till frukost och mellanmålen..

Hehe, härligt med lite Hadderajjan Cool
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    J L86 skrev 2010-10-02 22:07:32 följande:
    hur i hela världen får ni i er maodifasten??? jag håller på att spy varje gång jag ska dricka... hur fasen ska man klara detta ??? mår ju illa som fan och har bara fått i mig 3 påsar i stället för 4a som man ska :S
    Jag tycker banan, choklad och hallon är helt okej!
    Jag vispar i pulvret i jättekallt vatten (har en bringare i kylen som jag tar ifrån) och så dricker jag med sugrör.

Hur många dagar har du flutit?
    Första dagen fick jag också bara i mig 3 påsar, för jag glömde av mig och kände mig inte hungrig heller.
    Men dagarna efter det har jag fått äta 4, för jag är hungrig jämt! Hoppas det går över snart
  • Lalalong
    J L86 skrev 2010-10-02 22:12:08 följande:
    det är min första dag..... hoppas verkligen det blir bättre, vet i katten annars hur detta kommer att sluta :S
    Vilka smaker har du testat idag då? Du kanske "bara" behöver dig prova dig fram och hitta smaken för dig.
  • Lalalong

Vanilj har jag inte smakat, hoppade över att beställa den eftersom jag känner på mig att jag inte kommer tycka om den. Potatis och purjosoppan... ja, jag håller med dig. Den är vidrig!!! Jag bannar mig själv för att jag köpte två kartonger av den. Kräks
    Men jag har beställt för mycket så förhoppningsvis behöver jag inte äta alla av dom.

Önskar dig all lycka till!!

• Lalalong
    Freyla skrev 2010-10-02 22:40:21 följande:
    Är det någon som har testat modifast kaffe? För är det så att man inte får dricka kaffe under flytande-perioden? Eller har jag missuppfattat något.
    Jo, visst får man dricka kaffe. Och te. Bara man utelämnar socker och mjölk så
  • Lalalong
    Pusselbiten86 skrev 2010-10-02 22:59:49 följande:
    Får man välja vilken av dessa olika pulver o drycksorterna man vill?

Modifast?
    Nutrilett
    Allevo
    Cambrigde
    Noka

eller de är vissa man ska köra?
    Det beror på var man opereras.
    På Ersta där jag op:as vill dom att man flyter på Modifast. På andra ställen annat, och på andra ställen får man ta vad man vill. Om man ens måste flyta.
    Så det går inte att svara på
  • Lalalong
    Mli79 skrev 2010-10-03 14:28:58 följande:
    Jippie!! Idag vägde jag mig (trots att det inte är vägdag) och nu 4 månader och 1 dag efter OP så har jag tappat 30,3 kg! Imorgon blir det till att ta bilder, har tagit vid start, -20 och nu snart vid -30. Får se om jag kan fixa till det lite och lägga ut här.
    Härligt!!!
    Grattis
  • Lalalong
    J L86 skrev 2010-10-03 18:47:31 följande:

Föresten är det någon som vet om det är okej med mineralvatten under flytet??? och om man piggar upp vatten med typ gurka och citron.

Kom och tänka på det nu.....

Jag dricker mineralvatten i alla fall, så det hoppas jag

Ramlösa Hallon är ju nästan som läsk Tungan ute
  • Lalalong

Alltså... jag har hicka flera gånger om dagen sen jag började med Modifasten... Slump? Någon annan som hade massa hicka?
    Jag skrämmer min 8 månaders med höga hickningar hela tiden

• Lalalong

Fan vad deprimerande!
    I morse kom mensen och jag gick upp 1 (!!!) kg!! Tyst

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)