Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
annica26 skrev 2010-10-04 07:28:59 följande:
Ja mensen är fasiken inte rolig..går oxå upp i vikt, men det har blivit bättre när jag äter Uva-ört tabletterna en vecka innan mens.. men med tabl så pinkar man ut vätskan!Jag skulle inte väga mig förrens på onsdag tänkte ja, just för att jag fick mens i fredags...vägde mig i fre morse och var beredd på en viktuppgång på 1 kilo, men imorse kunde jag inte hålla mig och hade gått NER 0.8 sen i fredags...=) !!!! Första gången jag har en viktnedgång när jag fått mens!
Dom där tabletterna låter intressant... Men jag vågar nog inte prova det. Jag har en skada på min hypofys som gör att jag saknar en del hormoner. En av dessa hormoner är det vätskebehållande hormonet. Utan det så rinner det man dricker bara rakt ut, det ser ut som vatten när det kommer ut och kroppen har inte koncentrerat elller kunnat använda vätskan på något sätt. Så man blir väldigt törstig eftersom man blir uttorkad och man blir väldigt kissnödig hela hela tiden. Jag äter det hormonet i tablettform. Så det är ju kanske lite konstigt att äta vätskebehållande samtidigt som man äter något som är vätskedrivande

Men vad skönt det hade varit att slippa den där ångesten inför vågen en gång i månaden...