Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Adalel skrev 2010-10-20 14:43:29 följande:
    Hej alla. Nu har jag blivit opad o ligger på avdelningen. Allt har gått bra, jag har dock extremt ont i huvudet då jag inte får dricka kaffe. Hade jag tänkt på det innan kunde jag ju fixat koffeintabletter men men.
    Välkommen till andra sidan och skönt att höra att allt har gått bra.

Kram Annicka
  • Annicka
    Lalalong skrev 2010-10-21 13:46:31 följande:
    Det mullrar i magen på mig när jag äter... Känns inte ont eller så, bara konstigt...
    Gör det så på er andra också?
    Samma här!
  • Annicka
    Lajsa82 skrev 2010-10-21 16:31:59 följande:
    äntligen hemma!  Opades i måndags och har haft problem med smärta och att få i mig det jag skall, så jag har gått på smärtstillande och dropp. men nu känner jag mig mycket bättre...skriver nog mer senare när jag har mer ork.
    Välkommen till andra sidan och skönt att höra att det har gått bra.

Kram Annicka
  • Annicka
    Cilla71a skrev 2010-10-21 19:45:50 följande:

haj allihopa, har inte läst igenom alla sidor. Hemkommen idag från OP:n allt har gått bra & jag är ganska förskonad från både illamående & smärta... skönt. Nu börjara det bullra i min mage oxå haha. Har svårt att få i mig den därade 1 1/2 l som ska ner, men kvällen är ju inte slut än, fast jag är ju ganska mör nu...

Välkommen till andra sidan och skönt att höra att allt har gått bra.

Kram Annicka
  • Annicka
    Elwi skrev 2010-10-21 20:02:42 följande:
    Hej alla

Nu är min OP klar! Opererades på Ersta igår eftermiddag. Under gårdagen var jag sömnig och snurrig men idag mår jag mycket bättre, sjukt mycket gaser bara,. Min mage står åt alla håll och tarmarna lever ett eget liv.

Hoppas på att få komma hem till mina små i morgon.

Kram på er alla!
    Välkommen till andra sidan och skönt att höra att allt har gått bra!

Kram Annicka
  • Annicka
    J L86 skrev 2010-10-21 23:07:15 följande:
    Fasen vad läskigt, om exakt en vecka är jag opererad. Läskigt och livrädd känner jag mig....

Är det något jag bör tänka på nu inför min op??? Nått man inte få missa att ha med sig???

Tack för allt stöd här, har hjälpt mig jätte mycket =)
    Mysbyxor, dator, bindor, tofflor, en bok om du orkar att läsa.

Kram Annicka
  • Annicka
    J L86 skrev 2010-10-21 23:21:32 följande:
    Tyvär har jag inget mobilt bredband :S
    vilket sjukhus är det du ska op på? för du kan få låna där i så fall!
  • Annicka
    Lalalong skrev 2010-10-24 17:01:34 följande:
    Ajaj, jag har fått problem med ett av dom små snitten. Eller med en av agrafferna i ett av snitten. Det är rött runt ena kanten på agraffen och det gör jätteont om jag nuddar där.... eller om jag rör mig så att den delen av magen rör sig så att säga. Det gör dock nästan mer ont en bit i från, eller hur man ska säga... Om jag nuddar en bit i från agraffen så går det som en ilning mellan där jag nuddar och själva metallen. Det gör förbaskat ont!!! Tror ni man kan ta bort dom lite tidigare? Dom ska väck på onsdag, men det är kanske OK att göra det redan i morgon, eller?
    har du duschat runt om och bytt efter du kom hem från sjukhuset?
  • Annicka
    Lalalong skrev 2010-10-24 19:15:53 följande:
    Ja, absolut! Har inte bytt plåstrena varje gång jag duschat, för jag har inte tyckt det har behövts så ofta. Men dom är bytta 3 gånger på 2 veckor-
    okej men ring boka en tid på vdc gällande agrafferna. lycka till!
  • Annicka
    Fragile Angel skrev 2010-10-24 19:17:07 följande:
    Jag gillar ju inte att visa upp mig på bild... Men, håll till godo .

Först en bild ni redan sett (den översta), sedan en bild tagen idag (den nedersta).

-51 kilo .
    Wow vad snygg du har blivit!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)