Inlägg från: skärgårdsbo |Visa alla inlägg
  • skärgårdsbo

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Zodic skrev 2010-05-17 10:47:30 följande:
    Ja gud, jag känner med dig!Jag levde typ på vattenmelon och knäckebröd veckan innan men så åt jag på restaurang dagen innan och dåvar jag nervös att jag skulle gått upp.Men det var inget snack om någon vägning, dom frågade mig bara :)vägde mig för första gången idag, redan under 100 :D 99,2... (112kg på bedömning, 105kg innan op) känns lovande det här :D
    Härligt! Vilken milstolpe att vara under 100!! Det får du fira!

Tack för svaret med invägningen - nu känner jag mig lite lugnare. Men modifast och keso kommer jag aldrig mer att äta efter detta. :/
  • skärgårdsbo
    storkvinnan9901 skrev 2010-05-18 13:19:05 följande:
    Hejringde ner till aleris igår och sa som det var jag kommer inte att gå ner tills på tisdag nästa vecka då sa hon det kommer du rör på dig mer...sen ringde dem idag du kommer att bli operad på måndagen i stället.åhh hej och hå hur mycker jag en rör på mig står min våg stilla...hur lite pulver jag en tar....ja du lycka tillkramar
    Hej,

känner igen mig när det gäller att inte gå ner. Jag ska op:as på tisdag nästa vecka och har kämpat i 3 veckor för att gå ner. Äter nästan inget alls och är hungrig HELA TIDEN! Trots det så gick jag upp 4 hg igår och 2 hg idag??!! Hur är det möjligt! Men jag ringde Sophiahemmet och om jag har kvar ett par hg till de 8 kg som de vill att jag går ner så var det inte hela världen. Puh, vilken tur! Kämpa på så går det nog bra ska du se! Och lycka till med op:n.
  • skärgårdsbo
    Zodic skrev 2010-05-18 13:56:55 följande:
    skönt att du fick ett positivt svar iaf :) det kommer gå kanon ska du se! :)
    Tack! Det känns bättre när jag vet att det inte hänger på 1 eller 2 hekton. Längtar tills detta är gjort. Och fram tills dess läser jag varje ord du skriver på bloggen. :)
  • skärgårdsbo
    Zodic skrev 2010-05-21 09:56:08 följande:
    jag är glad att jag inte har agraffer, dom verkar ju krångla o kännas av så mkt :S
    Hur sys man ihop på Sophiahemmet då? Med vanlig tråd? Måste du gå till vc för att ta bort den eller försvinner den av sig själv?
  • skärgårdsbo
    huachi86 skrev 2010-05-24 19:53:01 följande:
    då är man på hotellrummet och är väldigt nervös inför morgon dagen!!!klockan 9:30 ska jag vara på Sophiahemmet.Hoppas bara allt går bra... lycka till alla som opereras dem närmaste dagarna och grattis till er som har fått OP tid.
    Spännande! Jag ska op:as på Sophiahemmet på onsdag så vi kanske ses? Lycka till!!
  • skärgårdsbo

Hej alla!

Imorgon är det äntligen min tur att op:as! Jag har precis checkat in på hotellet i Stockholm och känner mig bara förväntasfull inför morgondagen! Som ett litet plus så har jag dessutom fått värsta sviten på hotellet trots att jag bokade enkelrum! Hur lyxigt som helst! Ibland ska man ha lite tur.

Vi ses på andra sidan!

• skärgårdsbo
    Annicka skrev 2010-05-25 16:52:36 följande:
    Lycka till imorgon med op på Sophiahemmet!Kram Annicka
    Tack!!
  • skärgårdsbo
    Karra skrev 2010-05-25 17:47:44 följande:
    låter lyxigt med värsta sviten, njut!! Och ALL lycka till imorgon.
    Tusen tack! Ja det är är superlyxigt! Jag ska strax påbörja den obligatoriska skrubbningen med Descutantvålen och sen krypa ihop i hotellets morgonrock och spendera resten av kvällen i sängen med tv och tidningar. Lyx!! Vem kunde ana att sista kvällen innan det nya livet skulle bli så här bra!
  • skärgårdsbo
    Zodic skrev 2010-05-25 19:24:49 följande:
    Glaadis: Grattis! Skönt att allt gått så bra :) Gud va härligt! Själv fick jag sova på en soffa :P Jag håller tummarna för dig imorgon! :)
    Tack! Ja detta var verkligen en oväntad lyx! Upptäckte precis att sängarna kan höja och sänkas både på rygg och ben! Jag kommer väl inte sova en blund inatt utan utnyttja all lyx till max. Detta fick i alla fall alla ev tankar på nervositet att försvinna totalt.
  • skärgårdsbo
    huachi86 skrev 2010-05-26 12:09:24 följande:
    Idag har jag varit opererad i 1 dag. käns helt fantstiskt!!!Jag hann inte ens bli nervös innan dem tog mig till operationsrummet. så det kändes väldigt skönt.Jag var redan uppe o gick igår kväll och idag åker jag hemmåt.Stannar 1 dag mindre än väntat. Jag mår jätte bra. Har bara lite håll.Har lyckats få i mig 1 dl varm soppa. Kändes gott efter all vatten man fått i sig hehe.Lycka till alla som ska på bedöming i veckan och till dem som opereras.Jag och "Skärgårdsbo" ligger i samma rum. Roligt att träffa någon från forumet!Ha en underbar dag allihopa
    Hej!

Kul att träffa dig på riktigt! Nu är jag också på andra sidan men inte alls så pigg som du var igår när jag kom. Jag är såååå trött och fattare inte hur jag ska orka åka tåg hem till Gbg ensam imorgon.. Men jag kanske är lite piggare efter en natts sömn. Skönt att ha det gjort i alla fall. :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)