Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Sen ha rjag börja äta massa gotta, typ som att jag är rädd & "passar" på, dumt dumt, men har nästan lite panik över att inte kunna äta vad jag vill sen fast jag VET att jag behöver denna hjälpen sen.
Får köra 3 veckor heltid m.Modifast sen p.g.a detta. Hur blir man eg. efter 3 veckor i sträck på flyt?
sur/grinig?
jag op:ades på Sophiahemmet för 3 veckor sedan och jag nojjade som en tok innan för att jag skulle bli nekad om jag inte hade gått ner allt de sa. Jag skulle gå nre 8-10 kg och gick ner 7,5 när jag vägde mig hemma 2 dagar innan op. Jag ringde t o m och frågade om jag skulle bli nekad om det diffade ett halvtkilo. Men de sa att jag inte alls behövde oroa mig för det och när jag väl kom dit så vägdes jag inte ens! Så oroa dig inte för det!
Sophiahemmet har ju inget flytkrav då jag ersatte 2 måltider per dag med Modifast och åt ett mål. Utöver det så åt jag frukt och riskakor till mellanmål. Detta gjorde jag under 4 veckor och gick ner 7,5 kg. Så om du känner att det blir för jobbigt att byta ut alla mål så testa att byta ut en del och börja lite tidigare.
Lycka till!
Jag har haft det två gånger och båda gångerna har det släppt efter nästan prick 30 minuter. Extremt obehagligt så nu gör jag allt för att undvika det.